ورزشی

نشست مشترک مسئولین ورزش ایران و عراق برگزار شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، با حضور دکتر حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، رعد حمودی سلمان رئیس کمیته ملی المپیک. کمیته ملی المپیک، سفیر عراق در ایران، معاونان وزیر ورزش و جوانان، اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، روسای فدراسیون های ورزشی ایران و عراق، جمعی از مدیران کمیته ها و آکادمی ها خوب. به عنوان پیشکسوتان ورزش، نشست مشترک مسئولان ورزش ایران و عراق در آکادمی استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

سجادی وزیر ورزش و جوانان نیز با خوش آمدگویی به میهمانان و حاضران عراقی، از ابتکار کمیته ملی دو کشور در برگزاری این نشست تقدیر کرد و گفت: امیدوارم جلسه امروز موضوع جدیدی برای همکاری بین ما باشد. وی ادامه داد: ما قبلاً همکاری های ورزشی داشته ایم که برای من کافی نیست و باید برای توسعه ورزش قهرمانی دو کشور بیشتر تلاش کنیم و این موضوع باعث تقویت روابط دو کشور نیز می شود.

وی گفت: هر دو کشور منابع طبیعی خوبی دارند و پیشنهاد می کنم از امکانات ایران در ورزش های اسکی و زمستانی استفاده کنید. پیشنهادی دارم برای فکر و برنامه ریزی در رشته هایی مثل اسکیت، دوچرخه سواری، دو و میدانی، موتورسواری و موتورسواری مثلاً از عراق شروع و به ایران ختم شود یا بالعکس و بهتر است از شهرهای زیارتی سفر کنید. که رویدادهای ورزشی، فرهنگی و زیارتی نیز هستند. ما باید به یکدیگر کمک کنیم تا بهترین مکان ها و موقعیت ها را در جامعه بین المللی بدست آوریم.

وی ابراز امیدواری کرد که ایران بتواند گام های خوبی برای توسعه زیرساخت های ورزشی در عراق بردارد و یک سری پیشنهادات را به رئیس کمیته ملی المپیک عراق در خصوص ارتقای همکاری های دو کشور در زمینه ورزش ارائه کرد.

همکاری و تلاش دوجانبه برای توسعه و تقویت بیشتر چوگان، کوهنوردی، اسکی، ورزش‌های محلی و به‌ویژه ورزش‌های زورخانه‌ای و نیز برگزاری مشترک رویدادهای ورزشی مانند اتومبیلرانی، دوچرخه‌سواری و اسکیت از جمله این پیشنهادات بود. ذکر دکتر حمید سجادی.

صالحی امیری با ابراز امیدواری از توسعه روابط دو ملت و ورزش ایران و عراق، دکتر سجادی را یکی از چهره های شناخته شده ورزش ایران عنوان کرد و گفت: وزیر ورزش ایران فرد تحصیل کرده . . چهره و مرکز ورزش کشورمان.» و برخی از روسای فدراسیون های ورزشی ما که در حال حاضر در خدمت آنها هستیم، قهرمانان المپیک و قهرمانان ورزش ایران نیز هستند که برای کمک به توسعه و ارتقای ورزش از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد. مردم ایران همیشه در کنار آنها خواهند بود. ملت عراق و ورزش.

رعد حمودی سلمان، رئیس کمیته ملی المپیک عراق از دیگر سخنرانان این نشست بود.

گفتنی است روسای فدراسیون های ورزشی دو کشور حاضر در این نشست با توجه به تفاهم نامه های دو طرف و در زمینه هایی مانند برگزاری اردوهای مشترک، اعزام مربیان و کارشناسان ورزشی بین رشته های مختلف ورزشی، برگزاری دوره های آموزشی و همکاری . برای کسب کرسی های بین المللی امضا شده است.

دکمه بازگشت به بالا