اقتصادی

خسارت ۱۱ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومانی خشکسالی به کشاورزان لرستانی

باراناخبر/ لرستان مدیرکل مدیریت بحران شهرستان لرستان از خسارت ۱۱ هزار و ۸۸۰ میلیارد دلاری خشکسالی به کشاورزان لرستانی خبر داد.

مهدی پازوکی در مراسم نوسازی تسهیلات اداری بیمه سلامت شهرستان چگنی گفت: از مدیر کل بیمه سلامت لرستان در ارائه خدمات به شهروندان به ویژه در مناطق محروم و در راس شهرستان چگنی قدردانی می کنیم.

وی با اشاره به آخرین برآورد خسارت خشکسالی در سال زراعی 1400 و 1401، افزود: امسال 11 میلیارد و 880 میلیارد دلار در بخش کشاورزی به دلیل خشکسالی، کاهش بارندگی و تنش آبی در استان لرستانیت از دست رفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان تصریح کرد: از آنجایی که قطعا این هزینه در بودجه دیده نمی شود و دلیلی برای پرداخت آن وجود ندارد، انتظار می رود نمایندگان مجلس با پیگیری جهاد کشاورزی این هزینه را پرداخت کنند تا حداقل بتوانیم بخشی از آن را انجام دهیم. از زیان کشاورزان.» به فعالان این حوزه غرامت پرداخت می شود.

پازوکی تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور 875 میلیارد دلار برای پروژه های نیمه آسیب دیده سیل در استان تخصیص یافته است و مبلغی نیز به شهر چچن اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: چگنی به عنوان شهرستانی تازه ایجاد شده همچنان در محرومیت از دوره های گذشته به سر می برد و تمام تلاش خود را می کنیم تا با تخصیص به موقع اعتبار مشکلات بخشی از پسماندهای عقب مانده را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا