اجتماعی

خروج منابع بانک های استان از گلستان پذیرفتنی نیست/ اجرای برنامه جامع استحکام‌بخشی مدارس گلستان

باراناخبر/ گلستان استاندار گلستان با تاکید بر اینکه بسیاری از مسائل فرهنگی و اجتماعی استان نیازمند تسهیلات بانکی است، گفت: متاسفانه بخشی از منابع بانک های گلستان در حال خروج از استان است.

علی محمد زنگنه در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال جاری با تاکید بر لزوم آغاز اقدامات پیشگیرانه و آگاه سازی در دوران مدرسه گفت: اجرای طرح نماد با هدف آموزش، محرومیت زدایی، مداخله در مدرسه، تشخیص. ، درمان و مددکاری اجتماعی یکی از این اقدامات مهم و موثر است.

وی با تاکید بر اجرای طرح پایلوت طرح نماد استانی در استان گلستان، افزود: باید برای رفع چالش های اجرای طرح نماد در گلستان گام برداریم زیرا ائتلاف بزرگی برای اجرای این طرح در کشور شکل گرفته است. پروژه ها.

استاندار گلستان با بیان اینکه با توجه به تقسیم بندی های انجام شده، نهادها علاوه بر آموزش و پرورش باید به انجام وظیفه نیز بپردازند، تاکید کرد: مددکاری اجتماعی موثر.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه با توجه به اهمیت آموزش و پرورش باید بخش قابل توجهی از منابع را صرف آموزش نسل های آینده کرد، تاکید کرد: در کشورهای پیشرفته بخش قابل توجهی از درآمد ناخالص ملی به نظام آموزشی اختصاص دارد.

زنگنه در ادامه خاطرنشان کرد: در کشورهای پیشرفته سرمایه گذاری در مهدکودک ها، پیش دبستانی ها و دبستان ها برای پرورش نیروهای ماهر و ماهر آغاز می شود.

وی با گلایه از اینکه هزینه سرانه یک زندانی در کشور 20 برابر دانشجو است، افزود: امروز تمرکز در حوزه آموزش دانش آموزی بر آموزش و پرورش است و البته سایر نهادها نیز باید با آنها همکاری کنند. .

استاندار گلستان با اشاره به اینکه به دلیل عدم شکل گیری تفکر انتزاعی در کودکان باید مفاهیم به صورت غیر مستقیم به کودکان ارائه شود، افزود: موضوع قدرت مدرسه سازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که بانک های استان باید تسهیلات ارائه دهند. . حمایت های لازم در این زمینه و بهبود وضعیت.

زنگنه با بیان اینکه به هیچ وجه پذیرفتنی نیست که بخش قابل توجهی از منابع بانک ها در گلستان در خارج از استان هزینه شود، افزود: انتظار داریم این منابع در مواردی مانند تقویت مدارس که زندگی بچه های استان است. در معرض خطر.

وی از اجرای برنامه جهادی تا سال 1404 برای پایان دادن به مقاوم سازی تمامی مدارس استان خبر داد و گفت: یکی دیگر از نکاتی که ممکن است در دستور کار مدارس قرار گیرد، استفاده خانواده ها از امکانات ورزشی مدارس در روزهای تعطیل و تعطیلات مدارس است. ” این به شاد نگه داشتن خانواده کمک می کند.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه در دو سال آینده تلاش می کنیم تمامی شهرستان های استان را حداقل به یک دستگاه کتابخانه سیار مجهز کنیم، خاطرنشان کرد: در این راه و برای رسیدن به هدف از طریق منابع استانی و ملی اقدام خواهیم کرد. . .

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا