علمی و پزشکی

حل معمای چگونگی رسیدن ویروس کرونا به مغز

ویروس کرونای نوظهور همیشه با برخی از علائم مرتبط با مغز همراه بوده است، اما نحوه رسیدن آن به مغز تاکنون یک راز باقی مانده است.

به گزارش باراناخبر، معما در مورد چگونگی رسیدن ویروس کرونای جدید به مغز در این اپیدمی جهانی همیشه پزشکان و کارشناسان را سردرگم کرده است.

اما اکنون یک مطالعه جدید نشان داده است که چگونه این ویروس عامل بیماری کووید-19، تونل‌ها و پل‌های نانولوله‌های ریز و ریز را ربوده و از طریق آنها سلول‌های آلوده و بیمار را به نورون‌ها (سلول‌های عصبی) و در نتیجه مغز متصل می‌کند. او را بیمار می کند

این تحقیق که هفته گذشته در مجله Science Advances منتشر شد، نشان می‌دهد که چگونه پاتوژن (عامل بیماری‌زا) بدون داشتن دروازه اصلی گیرنده ACE2 (ACE2) به سلول‌های عصبی نفوذ می‌کند، که ویروس معمولاً در هنگام بیمار شدن سلول‌ها به آن متصل می‌شود. . او انجام می دهد.

مطالعات نشان داده است که کووید با برخی علائم عصبی (مغزی و عصبی) مرتبط است.

این علائم شامل از دست دادن چشایی یا بویایی و اختلالات شناختی مانند از دست دادن حافظه و مشکلات تمرکز است که معمولاً به عنوان “مه مغزی” شناخته می شود، هم در مرحله حاد بیماری و هم در طولانی مدت با سندرم “کووید طولانی”.

با این حال، مکانیسمی که باعث می‌شود این بیماری ویروسی به مغز برسد، تاکنون یک راز باقی مانده است.

در این مطالعه جدید، محققان آزمایشگاه‌های انستیتو پاستور و CNRS در فرانسه از تکنیک‌های میکروسکوپ الکترونی پیشرفته برای نشان دادن اینکه ویروس Sars-CoV-2 نام علمی نانولوله‌های کروناویروس جدید را ربوده است، استفاده کردند.

دانشمندان نشان داده اند که سلول های عصبی سالم در صورت تماس با سلول های بیمار بیمار می شوند.

این نانولوله‌ها ساختارهای پویا و ناپایداری هستند که در نتیجه همجوشی غشاء در سلول‌های دور ایجاد می‌شوند و در نتیجه تبادل مواد سلولی را بدون نیاز به گیرنده خاصی روی سلول‌ها امکان‌پذیر می‌سازند، یعنی بدون ابزار طبیعی ورود و خروج به سیتوپلاسم. از سلول

پیش از این، کارشناسان به این نتیجه رسیده بودند که نانولوله ها در بدتر شدن بیماری هایی مانند آلزایمر و پارکینسون نقش دارند، زیرا انتقال پروتئین های مسئول این بیماری ها را تسهیل می کنند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، محققان همچنین ماده ژنتیکی ویروسی را در مغز برخی از بیماران پیدا کرده اند که علائم عصبی مرتبط با کووید طولانی یا حاد را توضیح می دهد.

دانشمندان امیدوارند که این یافته ها منجر به کشف درمان های جایگزین شود که همراه با سایر تحقیقات متمرکز بر جلوگیری از ورود ویروس از طریق گیرنده ACE2، از گسترش ویروس جلوگیری کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا