عمومی

اصفهان در بکارگیری روشهای نوین آبیاری مزارع در کشور پیشتاز است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

مهرداد مرادمند در گفتگو با خبرنگار آنلاین با اشاره به اهمیت روش های جدید آبیاری در مزارع ، اظهار داشت: استان اسفاز در استفاده از روش های نوین آبیاری در کشور و مشارکت کشاورزان در بهبود مدیریت مزرعه رهبری است. و علاقه وری آب کشاورزی بسیار حیاتی است.

وی افزود: در شرایط فعلی استفاده از فناوری های نوین آبیاری و مدیریت اقتصادی آب یکی از راه های مهم و مؤثر برای رفع بحران کمبود آب در بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اسلامی تصریح کرد: اجرای آموزش های اضافی ، نگرش مثبت کشاورزان ، بهره مندی و آگاهی کشاورزان از اهداف پروژه های مدیریت منابع آب ، سطح ارتباط با مروج می تواند در تدوین روشهای جدید مؤثر باشد. آبیاری اما از این نظر اقدامات مهمی در استان ایران انجام شده است.

اصلاح الگوی گیاه؛ کلیدهای میانبر در مدیریت مصرف منابع آب

وی با تأکید بر بهبود الگوی کشت محصولات کشاورزی در استان ایران گفت: استفاده از الگوی بهینه کشت به کشاورزان کمک می کند تا حد ممکن از منابع محدود بهره برداری کنند و از هدر رفت مصرف منابع جلوگیری کنند.

مرادمند ، اجرای الگوی بهینه کشت را بستگی به مطالعات انجام شده و برنامه ویژه به منظور انطباق با کمبود آب در استان ایران دارد و افزود: استان اصفهان در استفاده از الگوی بهینه کشت در کشور پیشرو است. توسعه توسعه گیاه گلخانه ای به دلیل عملکرد بیشتر از کشت در فضای باز جوی مصرف آب از اولویت برنامه های استان است.

تفکیک 213 هکتار برای کشت گلخانه در سال گذشته

وی با اشاره به توسعه تولید گلخانه به عنوان یکی از اولویت های مهم برنامه ششم توسعه ، اظهار داشت: سالانه 200 هکتار برای توسعه کشت گلخانه ای در استان ایران برنامه ریزی شده است که سال گذشته مشترک بود 213 هکتار برای کشت گلخانه ای “.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی دولت اسلامی افزود: امسال با استقبال از کشاورزان و به اشتراک گذاری تسهیلات ارائه شده توسط بانکهای عامل ، می توانیم گلخانه ها و توسعه گلخانه ها را تسریع کنیم.

وی همچنین به کشت نهال اشاره کرد و افزود: برای مدیریت منابع آب ، کشت نهال در استان اصفهان انجام می شود و با توسعه گیاهان دارویی در 300 هکتار از اراضی کشاورزی اقدامات مهمی برای رفع بحران کمبود آب انجام شده است.

دکمه بازگشت به بالا