علمی و پزشکی

“جیمز وب” برای آغاز یک انقلاب علمی آماده می شود

"جیمز وب" ما دعوت شده ایم که انقلاب علمی را راه اندازی کنیم

جان ماتر، برنده جایزه نوبل و اخترفیزیکدان در مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا گفت: «ابزارهای تلسکوپ اکنون در حال خنک شدن هستند.

برای اینکه ابزار فروسرخ وب قادر به مطالعه جزئیات کهکشان ها، سیارات فراخورشیدی و سایر اجرام باشد، باید بسیار خنک باشد و ماده می گوید که فوتون های منفرد (ذرات نور) اکنون شروع به ثبت در آشکارسازهای تلسکوپ کرده اند. او گفت: “هنوز هیچ عکسی برای نمایش وجود ندارد، اما امیدوارم به زودی منتشر شود.”

ماتر در مورد سفر حماسی وب برای رسیدن به نقطه ای دور به نام Lagranjhi Point L2 گفت: «قرار گرفتن در این نقطه برخی از نیروهای گرانشی را متعادل می کند تا به تلسکوپ اجازه دهد. با حداقل مصرف سوخت به فضا بغلتید.

وی افزود: در حدود پنج ماه دیگر، وب یک برنامه علمی بلندپروازانه را راه اندازی می کند که تمام جنبه های اخترفیزیک را پوشش می دهد، اما ابتدا باید یک دوره راه اندازی سخت را طی کند.

در حال حاضر، یک فعالیت کلیدی برای تراز کردن 18 عنصر شش ضلعی آینه اصلی در حال انجام است. ماتر توضیح داد: “در حال حاضر آنها مانند 18 تلسکوپ مجزا کار می کنند، اما به زودی باید به اعماق کیهان به عنوان یک آینه نگاه کنند.”

او می گوید: “ابتدا باید تصاویری را پیدا کنیم که همگی 18 شش ضلعی مختلف می سازند، سپس باید بفهمیم کدام کدام است و سپس شروع به ارسال دستورات به موتورهای کوچکی کنیم که آنها را حرکت می دهند تا آنها را در جای مناسب قرار دهند.” دادن. در نهایت آنها را ردیف می کنیم تا با دوربین مادون قرمز نزدیک تصویری واضح و زیبا ایجاد کنیم. سپس باید بررسی کنیم که سه ابزار دیگر در حالت فوکوس هستند.

یکی از ابزارهایی که حتی روشن نمی شود، ابزار مادون قرمز متوسط ​​است. بنابراین این روند هنوز شروع نشده است. این ابزار حدود چهار ماه پس از راه اندازی آماده خواهد شد، در حالی که بقیه ابزارها باید دو ماه پس از انتشار در دسترس باشند. ماتر گفت: “بنابراین ما آماده ایم اولین نتایج خود را در تابستان آینده اعلام کنیم.”

Matter می گوید که تصاویر تولید شده توسط وب، به دلیل اینکه در درجه اول در طیف مادون قرمز هستند، با تصاویر موجود در تلسکوپ فضایی هابل که از طول موج های مادون قرمز متفاوت و نور مرئی استفاده می کند، متفاوت خواهد بود.

او توضیح داد: «ما می‌توانیم از مادون قرمز برای دیدن درون و بین ابرهای غبار استفاده کنیم، زیرا مادون قرمز به جای پریدن، دانه‌ها و غبار را به گردش در می‌آورد. بنابراین به عبارت دیگر، وب قادر خواهد بود به عمق ابرهای غباری که در آن سیارات فرازمینی در حال شکل گیری هستند، یا در قلب کهکشان های غبارآلود نگاه کند. این عکس ها زیبا و متفاوت خواهند بود.

ماتر می‌گوید: «وب در ابتدا بر روی اجرام منظومه شمسی مانند مریخ یا قمر مشتری به نام «اروپا» تمرکز می‌کند که هدف کاوش‌های روباتیک بیشتری در دهه 2030 و بعد از آن هستند. سپس به سیاراتی به اندازه زمین نگاه خواهد کرد که به دور ستاره های “کوتوله M” می چرخند که بسته به محیط آنها ممکن است قابل سکونت باشند.

ماتر می‌گوید: «وب در جستجوی حیات در دوردست‌های کیهان، نمی‌تواند پاسخ‌های قطعی به ما بدهد، اما می‌تواند به ما پیشنهادهایی بدهد».

او در حالی که برای یافتن نشانه‌هایی از حیات به سیاره‌های هم اندازه زمین نگاه می‌کرد، گفت: “ما انتظار نداریم که با این رصدخانه اکسیژن ببینیم، بسیار دشوار است.” همچنین ما به دنبال طول موج مناسبی برای انجام این کار نیستیم، بلکه انتظار داریم بخار آب را در جو سیارات کوچک ببینیم.

ماتر در پاسخ به سوال دیگری گفت: «وب ممکن است بتواند به شناسایی ستاره‌ها در خوشه‌های جهانی کمک کند، که به ما کمک می‌کند سن ستارگان و تکامل کیهان را به طور کلی درک کنیم.»

نمونه‌هایی از دیگر تحقیقات آتی که او ذکر کرد شامل مشاهده منظومه‌های خورشیدی جدید در سحابی‌ها یا ابرهای گازی و استفاده از ابرنواخترها برای تخمین درجه انبساط جهان است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا