بین الملل

«جنگنده‌های تامکت‌ فعال ایران» و موفقیت خلبانان ایرانی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین باراناخبر، یک سایت آمریکایی در حوزه صنعت هوانوردی در تازه ترین گزارش خود به بررسی روند موفق خلبانان و تیم تعمیر و نگهداری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخت و نوشت خلبانان ایرانی بیشترین آمار را دارند. موفق باشید موفقیت رزمی با جنگنده F-14 Tomcat »برنده شد.

19 چهل و پنج در مقاله ای توسط کریستین دوور، افسر سابق نیروی هوایی ایالات متحده، نوشت که F-14 Tomcat، اگرچه به اندازه F-15 Eagle در نبردهای رو در رو (سگ فایت) نیست، خیره کننده است. ، اما تامکت دارای سابقه عملکرد رزمی بسیار قابل احترام در نبردهای هوا به هوا است.

بزرگترین طنز آمار تامکت این است که بیشتر امتیازات آن را خلبانان آمریکایی یا حتی خلبانان یکی از متحدان آمریکا نگرفتند، بلکه خلبانان ایران، کشور متخاصم، به دست آوردند. دشمنی که جورج بوش رئیس جمهور وقت آمریکا آن را محور شرارت نامید.

این وب‌سایت نوشت: هیچ یک از خلبانان آمریکایی تامکت به «پنج پیروزی هوایی یا بیشتر» نرسیدند، اما حداقل یکی از خلبانان نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران به این مقام نائل شد. سرهنگ مصطفی روستایی، خلبان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در جریان جنگ ایران و عراق پنج برتری هوایی بر جنگنده های عراقی به ثبت رسانده است، گفت: در مجموع خلبانان تامکت ایرانی تنها در مقابل چهار باخت 130 پیروزی داشتند.

در مورد معدود خلبانان خوش شانس عراقی که توانستند یک تامکت را منهدم کنند، شواهد کمی وجود دارد که دو مورد از آنها توسط MiG-23 Flanker و دیگری توسط جنگنده Mirage انجام شده است.

در پایان این وب سایت آمده است: ایران تنها کشوری است که با هواپیمای اف-14 فعال پرواز می کند. بر اساس برآوردهای سال 2019، نیروی هوایی ایران دارای 24 فروند جنگنده اف-14 (برخی از منابع بیشتر اشاره می کنند) در رده پروازی اصلی 79 فروند هواپیما دارد.

یکی دیگر از نشریات آمریکایی اخیرا از پرواز جنگنده های اف 14 تامکت نیروی هوایی ایران و ماجرای موفقیت این جنگنده های شنود و برتری هوایی در نبرد با رژیم بعث عراق نوشته است برتری جنگنده های تامکت اف 14 خیلی سریع کشف شد و طبق گزارشات، در شش ماهه اول جنگ ایران و عراق حداقل 50 برتری هوایی به دست آورد و در عوض تنها یکی از آنها آسیب دید.

در گزارشی توسط National Interest مستقر در ایالات متحده، ترور Filthe گزارش داد که چگونه ایران به این موفقیت ها در برابر نیروی هوایی عراق دست یافته است. ایران تغییر کرد و به طور کلی از درگیری با آنها خودداری کرد.

نشنال اینترست با اشاره به موفقیت مهندسین تدارکات ایران نوشت: علیرغم محدودیت های موجود در جنگنده های F-14، مهندسان ایرانی نیز اقداماتی را در مورد تامکت انجام دادند، از جمله افزودن یک قفس بمب برای تبدیل آنها از جنگنده های هوا به هوا به جنگنده های توانا. . تهاجم به اهداف زمینی

نشنال اینترست در پایان با اشاره به مشکلات تامین قطعات یدکی جنگنده ها در آن زمان به دلیل تحریم های آمریکا، گفت: این جنگنده تا پایان جنگ با رژیم بعث تنها 8 شکست را در کارنامه خود ثبت کرده بود. در سال 1988 تعداد هواپیماهای عملیاتی به حدود 30 فروند کاهش یافت. امروزه تخمین زده می شود که این تعداد به 40 فروند افزایش یافته است، اگرچه از نظر آمادگی با یکدیگر تفاوت دارند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ م




این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا