اقتصادی

پایان موفقیت‌آمیز عملیات یدک کشی کشتی افرامکس در بوشهر

باراناخبر/ بوشهر مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: عملیات ویژه هدایت و یدک کشی نفتکش افرامکس با ظرفیت 4000 تن از داربست مجتمع کشتی سازی صدرا در بندر بوشهر با موفقیت به پایان رسید.

محمد شکیبی نسب ظهر چهارشنبه گفت: این عملیات هدایت و یدک کشی بدون استفاده از نیروی محرکه و با استفاده از پنج دستگاه یدک کش و اجاره ای خدمات کشوری، 2 فروند قایق طناب زنی و یک قایق راهنما با کمک یکی از راهنمایان بندر قدیمی بوشهر انجام شد. (کاپیتان عجیب) و تیم همراه اجرا کردند.

وی بیان کرد: طول کشتی 250 متر و عرض 44 متر، عدم استفاده از نیروی محرکه اصلی کشتی، کم عمق بودن منطقه شروع عملیات، مسیر 2 کیلومتری کشتی، نیاز به دقت هماهنگی بین نیروی کار و تجهیزات مختلف دریایی شرکت کننده، پیچیدگی را نشان می دهد. عملیات انتقال نفتکش فهرست شده است.

شکیبی نسب ادامه داد: این عملیات بی نظیر که بیش از پنج ساعت به طول انجامید با موفقیت به پایان رسید.

وی بیان کرد: این دومین نفتکش با مشخصاتی است که پس از حرکت با هدایت شرکت ساختمانی ارائه دهنده خدمات جهت یابی و یدک کشی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به بندر بیرونی بندر منتقل شده است.

شکیبی نسب در پایان از تمامی شرکت کنندگان در این عملیات تقدیر و قدردانی کرد و این عملیات را تنها بخشی از توانایی کارکنان اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا