بین الملل

جزئیات تازه از انفجار بندر «جبل علی» دبی؛ 5 مهندس صهیونیست کشته و زخمی شدند+سند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین باراناخبر ، اسناد فاش شده از امارات جزییات جدیدی از انفجار رخ داده در 6 ژوئیه در بندر جبل علی در دبی را نشان داد.

بر اساس اسناد ، این انفجار در مرکز بندر رخ داده است و همزمان ، گروهی متشکل از 6 مهندس اسرائیلی در محل حادثه حضور داشتند. این افراد در یک شرکت اماراتی-اسرائیلی کار می کردند.

به گزارش وب سایت خبری وطن یاغارد السرب ، به گفته پلیس دبی ، این انفجار “عملیات تروریستی برنامه ریزی شده” بود که از قبل برنامه ریزی شده بود و اهداف خاصی را هدف قرار داده بود.

بر اساس نامه عبدالله خلیفه عبید ثقر المری ، رئیس پلیس دبی به معاون وزیر کشور امارات متحده عربی ، مهندسان صهیونیست در این انفجار به شدت مجروح شده و سه نفر کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

در این نامه آمده است که سه نفر مظنون به انجام این انفجار دستگیر شده اند ، اما تحقیقات برای مشخص شدن نتیجه آن ادامه دارد. گزارش ها همچنین نشان می دهد که یک بمب در یکی از کامیون های پارک شده در بندر منفجر شده و باعث آتش سوزی گسترده شده است.

بر اساس نامه ، آتش سوزی به حدی بود که چهار کامیون حریص آتش گرفت و 12 کارگر بندر و چهار خدمه زخمی شدند که وخیم بودند.

رئیس پلیس دوبی تاکید کرد که همه مجروحان برای درمان و مراقبت به بیمارستان رویال منتقل شده اند و بند محل بستری شدن آنها تحت نظارت پلیس است.

در این نامه آمده است: “برخی از اجساد به خاک سپرده شدند و برخی دیگر نیز تحت نظارت کامل پلیس و خدمات مربوطه به دلیل شرایط حساس به محل خود منتقل شدند.”

بر اساس نامه ، مواد مورد استفاده در بمباران معمولی نبوده است. زیرا این میزان خسارت را وارد کرده است. برخی منابع میدانی می گویند که تمام کامیون های منطقه انفجار منهدم شده و دود ناشناخته ای به هوا منتقل شده است که نشان می دهد “مواد مورد استفاده در بمب مواد جدیدی است”.

رئیس پلیس دبی خاطرنشان کرد که مطابق دستور مقامات به رسانه ها اجازه انتشار اخبار یا فیلمبرداری از صحنه داده نشد.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا