استان ها

گردآوری ایده‌های نوآورانه کنشگران حوزه مدیریت شهری و شهروندی در بندر سیریک

به گزارش باراناخبر، مجید زرهی زاده در حاشیه سلسله فعالیت های هفته نوآوری اجتماعی شهرستان سیریک به مناسبت روز جهانی شهرنشینی اظهار داشت: توسعه پایدار حوزه تمدنی ساحلی مکران زمیم از اولویت های مسئولان عالی کشور است. برنامه ریزان توسعه در سطح ملی در سال‌های اخیر و با دسترسی منطقه‌ای و بین‌المللی (کشورهای دریای عمان و اقیانوس هند) و شهر سیریک بوده است و از این رو شهر بندری سیریک از نظر مدیریت شهری و رونق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای معیشت و رفاه بیولوژیکی ساکنان ساحلی.

وی از شهرستان بندر سیریک واقع در پایین خط الراس تنگه هرمز به عنوان کریدور ارتباطی و گذرگاه تعامل چند جانبه جغرافیای خلیج فارس، سواحل عمان و منطقه تمدنی مکران یاد کرد. و افزود: فاصله این شهر ساحلی با جزایر کشور کمتر از 60 کیلومتر است که عمان باید نقش موثر و کارآمدی در پروژه های راهبردی دیپلماسی اقتصادی و دیپلماسی شهری بین ایران و عمان ایفا کند.

مجید زرهی زاده با اشاره به اینکه شهرستان سیریک یکی از قطب های مهم این حوزه جغرافیایی است، گفت: آرام حرکت کنید، ناهماهنگی ها باعث تاخیر در اجرای برنامه شد.

زرهی زاده تصریح کرد: فعالیت شهر مردمی بندر سیریک در راستای ایجاد اکوسیستم نوآوری اجتماعی با کمک شهروندان خلاق استودیو نوآوری شهری شتاب دهنده ماموت (MUIS) و با حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر آغاز می شود. . در 15 نوامبر و در غروب جمعه 20 نوامبر به پایان می رسد. داد

شهردار بندر سیریک خاطرنشان کرد: سلسله فعالیت های هفته نوآوری اجتماعی در این شهر ساحلی با استقبال گسترده و چشمگیر مردم، نخبگان، فعالان اقتصادی و فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرستان سیریک مواجه شد. این رویدادها در دو بخش کارگاه های آنلاین و برنامه های حضوری برگزار شد.

زرهی زاده گفت: ایده اولیه این رویداد استارتاپی با ایجاد سازمان های تحقیق و توسعه (R&D) در ساختار شهرداری سیریک از ابتدای مهرماه مطرح شد و پس از تصویب در شورای اسلامی شهر، سازوکارهای آن در نظر گرفته شد. اجرا شدند. اجرا شده توسط تیم مشاوران دانشگاهی مدیریت، طراحی و شهرسازی سیریک.

زرهی زاده تصریح کرد: در این مدل از برنامه ریزی مجدد، ایده های نوآورانه فعالان مدیریت شهری و شهروندی برای تسریع در پیشرفت جامعه محلی و منطقه ای با روش های علمی گردآوری می شود که بر اساس اولویت بندی نیازها، این ایده ها برای حل مسئله فناورانه است. چالش‌ها در قالب توسعه بسته‌های سرمایه‌گذاری سوق خواهد بود و موضوع اصلی این اقدام جلب مشارکت جامعه مدنی برای ایجاد و توسعه کسب‌وکارهای پایدار است.

این مقام مسئول استفاده از دانش بومی، پردازش استعدادها و ظرفیت های بومی، کشف شبکه معضلات شهری و در نهایت طراحی مشارکتی راه حل های عملی و قابل اجرا همراه با نظارت بر اجرای بهینه برنامه و ایده ها را بر عهده دارد. از موضوعات مهم در پیاده سازی پلت فرم. جمعیت بندر سیریک شمارش شد.

زرهی زاده تصریح کرد: در تجارب موفق جهانی برای دستیابی به پیشرفت و توسعه پایدار در دولت محلی، نگاه درست به وضعیت موجود با نگاهی آینده نگر، از طریق تدوین شبکه ای از موضوعات، اولویت بندی و صدور چارچوب عملی در قالب یک «برنامه اقدام» » بر اساس سرمایه اجتماعی و راه اندازی کمپین مردمی با استفاده از ظرفیت های مشارکتی، رکن مهم مدیریت و رهبری موفق شهرها و روستاها تلقی می شود.

وی همچنین ایجاد بسته های سرمایه گذاری به منظور ایجاد بستر برای دستیابی به پیشرفت های بومی، ایجاد درآمد پایدار و رعایت پیوندهای اجتماعی و فرهنگی و الگوهای صحیح حفظ منابع را از اهداف اصلی مجموعه رویدادهای نوآوری اجتماعی و جامعه بندری اعلام کرد. از سیریک سکو.

شهردار بندر سیریک در پایان گفت: در دو روز اول هفته نوآوری اجتماعی بندر سیریک (24 و 25 آبان ماه) در مجموع 12 سمینار آنلاین با محوریت موضوعاتی چون توسعه پایدار جوامع محلی، برندسازی شهری برگزار شد. ، نوآوری اجتماعی، طراحی مجدد خیابان راهکارهای پیشرفت، توسعه استارتاپ ها و کسب و کارهای محلی، تدوین تاریخ شفاهی بندر سیریک، نوآوری در تجاری سازی ایده های فرهنگی و اقتصادی با ارائه مباحث علمی کاربردی توسط کارشناسان و کارشناسان استانی و کشوری برگزار شد. این گونه کارگاه های آموزشی در فرآیند گفتمان سازی، دستیابی به زبان مشترک بین مردم و مدیران شهری در زمینه حل خلاقانه چالش ها و ایجاد سرمایه اجتماعی برای شهرداری نقش موثری دارد.

گردهمایی ایده های نوآورانه فعالان حوزه مدیریت شهری و شهروندی در بندر سیریک

48

دکمه بازگشت به بالا