عمومی

جزئیات بسته حمایتی از آسیب دیدگان کرونا در ۱۴۰۰

“محمد نهاوندیان” امروز (سه شنبه ، 7 ژوئن) پس از جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در جمع خبرنگاران در مورد تصمیمات اخیر اتخاذ شده برای حمایت از مشاغل آسیب دیده از تاج ، از تهیه بسته جامع حمایت اقتصادی از تاج تا تحت تأثیر برای سال 1400 به کارگروه اقتصادی کرونا گزارش شده است.

معاون امور اقتصادی رئیس جمهور افزود: علی رغم تمام محدودیت هایی که در سال 1999 برای مشاغلی که به شدت از تاج و خانواده آسیب دیدند ، داشتیم ، حدود 77000 میلیارد دلار با پرداخت مستقیم و به صورت تسهیلات پرداخت شد.

وی با اشاره به ارزیابی های انجام شده در دو ماه گذشته ، از تدوین بسته جامع حمایت اقتصادی کرونا از 1400 در کارگروه اقتصادی کرونا خبر داد و گفت: “در جلسه قبلی ستاد ملی کرونا ، تصویب شد که مقالات را تمدید یا تمدید کرد. “مصوبات قبلی باید به تشخیص ستاد اقتصادی اعلام شود.

نهاوندیان اظهار داشت: مهلت اسناد مالیاتی ، اجرای تصمیمات ، به مدت 2 ماه تمدید شده است ، بر این اساس مشاغل فرصت استفاده از این مهلت 2 ماهه را دارند. محاسبه مجازات تأخیر تمدید شد.

معاون رئیس ستاد امور اقتصادی افزود: کلیه عملیات اجرایی تا اواخر شهریور ماه به حالت تعلیق در خواهد آمد تا به شرکت ها و مشاغل تحت فشار وارد نشود و سازمان امور مالیاتی مجاز به بخشش این جرایم شد ، به نظر می رسد این اقدامات به 14 دسته کمک خواهد کرد “.

نهاوندیان گفت: در زمینه پشتیبانی بانکی ، مشکل این بود که برخی مشاغل سال گذشته درآمد زیادی نداشتند ، اما آنها راحت شدند و اکنون زمان پرداخت اقساط است و این در حالی است که تجارت آنها هنوز پیشرفت نکرده است. ، بنابراین تصمیم اقساط آنها 4 ماه به تأخیر افتاد. این به این معنی است که اقساط 4 ماه اول 1400 در پایان دوره تسهیلات قابل پرداخت است و امیدواریم با گسترش واکسیناسیون از ماه اوت از این وضعیت خارج شویم به بعد

وی با اشاره به تصمیم اتخاذ شده در مورد چک های برگشتی اظهار داشت: در همین راستا مقرر شد مهلت یک ماهه برای پرداخت چک های برگشتی تا پایان تیرماه باشد که در این مدت هیچگونه اجرایی صادر نخواهد شد. و محدودیت ها و کنترل های برگشتی خدمات بانکی متوقف خواهد شد. “

معاون امور اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به ساختار کرونا افزود: در سال 1399 مهلت های ثبت نام و پرداخت تعیین شد. برای سال 1400 ، مهلت ثبت نام تا پایان سپتامبر سال جاری تمدید می شود. بنابراین ، من توصیه می کنم که همه مشاغل در 14 گروه در ماه سپتامبر به بانک خود مراجعه کنند و بانک ها ملزم به پرداخت این تسهیلات تا پایان ماه اکتبر هستند.

وی ادامه داد: به ویژه 4 حوزه گردشگری ، فرهنگی و هنری ، ورزشی و جوانان و همچنین حمل و نقل ریلی و هوایی آسیب جدی دیده و مهلت های ثبت نام تا شهریور تمدید شده است. اقساط تسهیلات کرونا ویروس در این 4 گروه تا پایان ماه سپتامبر فراهم شد.

معاون امور اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: چندین دسته به موارد ذکر شده پس از تحقیقات اضافه شد ، از جمله باغ ها ، سالن ها ، پارک های آبی و شهربازی ها که می توانند از همه تأخیرها و امکانات استفاده کنند.

نهاوندیان حمایت از بیمه را متذکر شد و افزود: مشاغل بسیار آسیب دیده ممکن است سه ماه حق بیمه سهم کارفرمای خود را در ماه مه و خرداد ماه پرداخت کنند. همچنین ، طبق گفته ستاد ملی کرونا ، شرکت های تاسیساتی نباید برق و گاز را قطع کنند تا آنها تا زمان رونق کارشان فرصت پرداخت قبض های خود را داشته باشند.

معاون امور اقتصادی رئیس جمهور افزود: اتحادیه ها و اتاق هایی که دوره آنها به پایان رسیده و باید دوباره انتخاب شوند باید احکام خود را تا پایان ماه سپتامبر تمدید کنند تا شرایط عادی شود.

وی گفت: “چندین قطعنامه جدید پیشنهاد شده است تا در ستاد ملی Korna مورد بحث قرار گیرد ، به ویژه بخش مسكن ، هم در تسهیلات سپرده گذاری و هم در مورد دو مصوبه مهم كه در این زمینه در سال 1999 داشتیم. در جلسه بعدی ستاد ملی تاج. “، بحث و نتیجه آن اعلام خواهد شد.

نهاوندیان در مورد بیمه بیکاری افزود: در سال 1999 ، حدود 2000 میلیارد دلار در مزایای بیمه بیکاری سرمایه گذاری كرده بودیم. از جمله پیشنهادهای جدید ، طرحی است كه توسط وزارت كار و تعاون برای بیمه بیكاری ارائه شده است كه در كارگروه اقتصاد انجام خواهد شد. و در ستاد. “اقدامات متقابل ملی در نظر گرفته شود.

دکمه بازگشت به بالا