عمومی

جایت خالی است کاپیتان! – باراناخبر

بدون یک کاپیتان قوی، شانس بازیکنان برای اتحاد سریع بسیار اندک است.

به گزارش باراناخبر شهرنشین وی نوشت: پس از شایعه غیبت احتمالی احسان حاج صفی و کریم انصاری فرد در اردوی تیم ملی، شرایط کاپیتان تیم ملی نیز سخت شده است. حالا علیرضا جهانبخش به عنوان مسن ترین بازیکن تیم، گزینه اصلی کاپیتانی ایران است. البته علیرضا در نبردهای قبلی هم چنین تجربه ای به دست آورده است. با این حال اکنون حضور او در اردوها به عنوان کاپیتان کمی با گذشته متفاوت خواهد بود. به نظر می رسد یکی از دلایل آشفته شدن اوضاع رختکن تیم ملی به خصوص در آخرین اردوها نبود کاپیتان قوی در تیم باشد. فوتبال ایران اساسا کمتر چنین بازیکنی تولید می کند و افرادی با توانایی هدایت تیم در لحظات سخت در فوتبال ایران به ندرت دیده می شوند. قطعاً علیرضا جهانبخش در این وضعیت مقصر نیست و اینکه بازیکنان تیم ملی برای آرامش و کمی حرفه ای بودن در اردو یک نفر را در جایگاه «مدیریت» می خواهند کمی انتقادی است، اما اگر چنین بود. الان در تیم ملی شرایط اردوی تیم کمی بهتر می شد و همه مسائل داخلی تیم به این سرعت گسترش نمی یافت.

یکی از اولین تصمیمات بسیار مهم کارلوس کی روش در تیم ملی انتخاب کاپیتان بود. او در تصمیمی نسبتاً جنجالی بازوبند را از علی کریم گرفت و به جواد نکونامی سپرد. شاید این تصمیم در نگاه اول کمی مخاطره آمیز بود اما در سال های بعد نکو نشان داد که چقدر شخصیت قابل اعتمادی برای تیم ملی دارد. ژوادی در تمام سال های بعد از کارلوس کی روش وزنه مهمی برای ایران بود. فردی که رابطه بسیار خوبی با مربی تیم داشت و برای هم تیمی هایش بسیار قابل قبول بود و بنابراین می توانست رابطه خوبی بین آنها ایجاد کند. کی روش اصرار داشت که نکو و مسعود شجاعی را با تمام ظرفیت به همه اردوها دعوت کند. چون می دانست دیگر بازیکنان تیم چقدر برای این افراد احترام قائل هستند و هرگز به دنبال ایجاد هرج و مرج در این تیم نخواهند بود. دراگان اسکوچیچ اما شرایط لازم برای این انتخاب را نداشت و اساسا در این مورد نمی توانست کار خاصی انجام دهد. او باید خودش اقدام کند و برای جمع کردن تیم گام بردارد. زیرا بدون داشتن یک کاپیتان قوی، شانس جمع شدن سریع بازیکنان بسیار کم خواهد بود.

جای یک کاپیتان باتجربه و مقتدر در تیم ملی ایران خالی به نظر می رسد. کسی که چنین دعواهایی را پشت سر گذاشته و به دیگران توضیح می دهد که نتیجه چنین اتفاقی اصلاً خوب نخواهد بود. کسی که بتواند بازیکنان و مربیان تیم را به هم متصل کند و همه چیز را به ساحل آرامش برگرداند. با این حال فوتبال ایران اخیراً تغییر نسل داده است و هنوز هم تیم بسیار جوانی دارد. آخرین اعضای ارشد تیم یا دیگر در ترکیب اصلی نیستند یا جایی در اردو دیده نمی شوند. در نتیجه فوتبال ایران چاره ای جز بهره برداری از این ظرفیت فعلی ندارد. باید منتظر باشیم تا تیم کمی تجربه کسب کند و این مشکلات را پشت سر بگذارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا