عمومی

توجیه ترسناک – باراناخبر

اسکوچیچ رفته است – چه خوب چه بد – اما امیدواریم از این به بعد شاهد دست دادن بازیکنان برای پایین آوردن کادر مربی نباشیم و این داستان توسط کارشناسان توجیه می شود.

به گزارش روزنامه باراناخبر شهرنشین نوشت: صرف نظر از اینکه تغییرات کادر فنی تیم ملی در آستانه جام جهانی درست بوده یا خیر، در این مورد بهانه نگران کننده ای به کرات شنیده می شود؛ چون رختکن تیم ملی از دست اسکوچیچ گم شده بود، دیگر صلاح نبود او در این تیم بماند. آیا می دانید جنبه خطرناک این داستان کجاست؟ جایی که به نظر می رسد که معذرت خواهان – خواسته یا ناخواسته – به دنبال مشروعیت بخشیدن به کودتا و نابسامانی هستند.

بیایید فرض کنیم که این استدلال به نتیجه برسد. یعنی همه فوتبالدوستان باید بپذیرند که هر وقت رختکن تیمی از دست مربی خارج شد، به راحتی می توان او را حذف کرد. در این صورت سنگ بسته می شود؟ با این شرایط کافی است چند نفر جمع شوند، باند و گروهک درست کنند و آبروی سرمربی را چنان خدشه دار کنند که راهی جز عزل او نباشد.

منطق حکم می کند در چنین مواقعی، تحلیلگران و کارشناسان تا حد امکان پشت کادر فنی بایستند و بی نظمی ها را مقصر بدانند، اما اتفاقی که این بار در تیم ملی ایران افتاد دقیقا برعکس بود. اسکوچیچ خوب یا بد رفت اما امیدواریم از این به بعد شاهد دست به دست شدن بازیکنان برای پایین آوردن کادر فنی نباشیم و این ماجرا توسط کارشناسان توجیه شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا