عمومی

جام جهانی قطر و فرصت‌های بی‌شمار/ بوشهر میزبان گردشگران شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استان ها – علی اکبر قیصری: ماه های زیادی تا جام جهانی 2022 قطر باقی نمانده و تا حدودی تکلیف تیم های صعود کننده در این رقابت ها مشخص شده است.

کشور میزبان سال هاست که علاوه بر تدارکاتی که کشورهای سنگ نورد برای این رقابت ها انجام داده اند برای میزبانی از تیم های سنگ نوردی آماده می شود و نفراتی را از کشورهای مختلف جهان در این مسابقات آماده می کند.

استان بوشهر نزدیک ترین نقطه به قطر است و بخش زیادی از مصالح ساختمانی مورد نیاز برای ساخت سالن های جام جهانی از طریق استان بوشهر به قطر صادر شده است.

این محله فرصتی عالی برای بوشهر است تا بخشی از نیازهای کشور میزبان را برطرف کند و به عنوان یکی از استان های هدف ایران برای گردشگران خارجی در جام جهانی مطرح شود.

استان های میزبان را انتخاب کنید

معاون اول رئیس جمهور چند روز پیش به «شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی» دستور داد تا مشکلات زیرساختی و اقامتی جزایر ایرانی از جمله کیش که در جام جهانی در انتظار گردشگران خارجی است، در اسرع وقت برطرف شود. .

وی گفت: نقشه راه عملیاتی همکاری ایران و قطر در میزبانی جام جهانی نهایی و امضا شده است.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی در این خصوص گفت: شش استان تهران، اصفهان، یزد، کرمان، فارس و هرمزگان و جزایر کیش، قشم و بندر را به عنوان مقصد در نظر گرفتیم. عباس. برای تماشاگران برای حضور در جام جهانی قطر.

در این شرایط می توان گفت با این حرکت برخی از استان ها با جذب گردشگر خارجی و صنعت گردشگری برای مدتی به سمت توسعه پایدار، اشتغال و حتی کاهش نرخ بیکاری در جامعه حرکت خواهند کرد.

جام جهانی قطر و فرصت های بی شمار/ بوشهر برای پذیرایی از گردشگران

نام بوشهر را از میزبان حذف کنید

اما بر چه اساسی نام بوشهر از سخنان مقامات ارشد کشوری درباره مقصد تماشاگران جام جهانی قطر حذف شد؟ آیا بوشهری زیرساخت مناسبی برای جذب حداقل گردشگر نداشت؟

استان بوشهر در زمینه صنایع دستی رشد خوبی داشته است اما در جذب گردشگر، ایجاد زیرساخت ها و ظرفیت های کافی پیشرفتی نداشته است، همانطور که سخنگوی سابق امور عمرانی استانداری بوشهر با هماهنگی سفارت ایران گفت، می خواستم به قطر بروم. ” وی گفت: گردشگری 2022 در پایان سال 2020 با همکاری شهرداری دوحه آغاز می شود.

متاسفانه در استان بوشهر از ظرفیت های شهرهای ساحلی آن برای جذب گردشگر به درستی استفاده نمی شود و این بی توجهی تحت تاثیر عوامل مختلفی است.

در واقع مسئولان ارشد استانی تلاشی برای رونق گردشگری در بخش خصوصی نداشتند و این روند ادامه یافت تا بوشهر به دلیل عدم هماهنگی دستگاه‌های مختلف در ایجاد زیرساخت‌های گردشگری مناسب عقب بماند.

شاید نیاز به حمایت عملی تری از آژانس های مسافرتی و هتلداران بود تا متولیان گردشگری از سرمایه گذاری و حضور در این حوزه دلسرد نشوند و فعالانه تر از گذشته برای ایجاد زیرساخت های مناسب گردشگری در بوشهر تلاش کنند.

وظیفه اصلی مقامات ارشد استانی تهیه سند چشم است انداز راه اندازی زیرساخت های مناسب و معرفی جاذبه های گردشگری بوشهر برای ترغیب گردشگران خارجی برای سفر به استان برای افزایش تعداد گردشگران چندین سال به طول انجامید.

بوشهر یکی از مقاصد گردشگری جام جهانی خواهد بود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: . مسافران جام.

اسماعیل سجادی منش افزود: از نظر مسافت کمترین مسافت را با قطر داریم و با رایزنی و رفع مشکل سوخت یارانه ای کشتی های کروز، این کشتی به زودی در خط دریایی بوشهر – قطر و بالعکس آغاز به کار می کند. “

وی ادامه داد: همچنین مذاکراتی با دو شرکت هواپیمایی برای جابجایی مسافران از بوشهر به قطر و بالعکس انجام شده است و این شرکت هواپیمایی تا قبل از شروع جام جهانی فعال می شود.

جام جهانی قطر و فرصت های بی شمار/ بوشهر برای پذیرایی از گردشگران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر، بوشهر را یکی از مقاصد گردشگری جام جهانی قطر دانست.

وی تاکید کرد: اعلام برنامه متناسب با چگونگی منتقل کردن و اسکان گردشگران در این استان در مسابقات جام جهانی این مهم مورد اذعان و پذیرش معاونت گردشگری و مدیرکل دفتر توسعه گردشگری خارجی وزارت متبوع قرار گرفته است.

به جرأت می توان گفت که برنامه جوانان مسئولان در جذب گردشگر ضعیف بودند تا جایی که استان بوشهر با این ظرفیت بزرگ خود را از ویترین گردشگران و تماشاگران قطری جدا کرد.

اینکه امروز استان بوشهر علیرغم برخورداری از ظرفیت های مناسب و نزدیک بودن به قطر، صرفاً به دلیل نداشتن زیرساخت ها و برنامه های مناسب نمی تواند در جذب گردشگر به جام جهانی قطر سهیم باشد، فرصت بسیار خوبی است که می تواند هرگز نباشی فراهم و پشیمان برای مدت طولانی.می ماند.

کسانی که وظیفه داشتند در یک سخنرانی نام بوشهر را به عنوان مقصد بینندگان جام جهانی قطر حذف کنند. از مسئولان ارشد کشور را باید تلنگر قوی دانست و در صورت باقیمانده تمام تلاش خود را برای جذب گردشگر بیشتر برای حفظ نام بوشهر انجام دهند.

دکمه بازگشت به بالا