اجتماعی

تفاهم محیط زیست فارس و دانشگاه صنعتی شیراز

باراناخبر / فارس اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و دانشگاه صنعتی شیراز به منظور تقویت همکاری های علمی و پژوهشی و تسهیل اولویت های پروژه های عملیاتی و تحقیقاتی ، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

سه شنبه ، 20 ژانویه ، به مناسبت روز ملی هوای پاک ، به منظور پاسخگویی به نیازهای تحقیقاتی و فناوری در حل مشکلات و تهدیدهای زیست محیطی و تقویت همکاری های علمی و پژوهشی و تسهیل و اولویت بندی اجرای پروژه های عملیاتی و تحقیقاتی ، تفاهم نامه همکاری بین اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و دانشگاه صنعتی شیراز امضا و مبادله شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس در جلسه امضای و تبادل این تفاهم نامه گفت: دانشگاه صنعتی شیراز به عنوان یک مرجع علمی موثر می تواند در مدیریت کیفیت هوا حمایت ارزشمندی از محیط زیست داشته باشد.

حمید ظهرابی گفت: این همکاری زمانی موثر و امیدوار کننده است که همکاران ما بتوانند از توان متخصصان در زمینه های مختلف دانشگاه در زمینه اجرا و عملی استفاده کنند.

وی افزود: ما باید بیشتر روی مسائل آلودگی آب و هوا تمرکز کنیم و علل مشکلات را بررسی کنیم.

ظهرابی اظهار داشت: مشکلات آب ممکن است به دلیل راندمان مصرف پایین ، مصرف غیراصولی و مصرف بی تناسب با میزان تولید باشد. ارزش افزوده ایجاد شده به ازای هر متر مکعب آب در کشور کمتر از یک سوم متوسط ​​است در سطح جهانی و در مقایسه با کشورهای پیشرفته وضعیت بدتری دارند.

وی با اشاره به مشکل مصرف انرژی افزود: موضوعات مرتبط با انرژی که در افزایش آلودگی هوا نقش دارند کیفیت سوخت مورد استفاده در حمل و نقل ، مصارف خانگی و صنایع است.

مصرف انرژی در ایران سه برابر استاندارد جهانی است

ظهرابی تأکید کرد: علاوه بر این ، نحوه استفاده از آن برای تبدیل انرژی به خدمات و کالاهای ضروری نیز ایجاد هرج و مرج کرده است ، بنابراین میزان مصرف انرژی و اتلاف در ایران تقریباً سه برابر استاندارد جهانی است و بسیار بیشتر از کشورهای همسایه “. این است

وی گفت: “یک نقص عمده در این زمینه کمبود فناوری است.” “تولید چنین فناوری در توان دانشگاه دانشگاه است و برای دستیابی به یک محیط سالم و تغییر الگوی مصرف ، کنترل آلودگی ، بازیافت و استفاده مجدد از منابع ، باید بتوانیم از این استفاده کنیم ” از فناوری ها و فن آوری های جدید استفاده کنید.

ظهرابی افزود: در گذار از آمایش سرزمین و انتخاب و توسعه کلانشهرهای ما ، که یکی از دلایل ایجاد و گسترش آلودگی است ، عدم توسعه فناوری نیز عامل کاملاً واضحی در این زمینه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس تأکید کرد: محیط در زمینه فناوری های جدید برای حفاظت ، نظارت و کنترل آلودگی ، حفاظت و مدیریت و استفاده اصولی از منابع نیاز به همکاری و مشارکت دانشگاه دارد.

بر اساس این گزارش ، در ادامه جلسه برای حل مشکلات صنایع آلاینده ، همکاری های دو جانبه برای ایجاد بانک اطلاعاتی مربوط به آلاینده های هوا ، آب ، خاک و زباله و ارائه نیازهای تحقیق و مزایا و راه حل های استفاده ظرفیت ها و تخصص موجود در دانشگاه صنعتی شیراز مورد بحث قرار گرفت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا