اجتماعی

توصیه‌های ضدکرونایی برای مبتلایانِ سرطان

بیماران سرطانی با انواع داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی تحت درمان هستند ، بنابراین در معرض خطر بیشتری برای بیماری عروق کرونا قلب هستند و باید توصیه های بهداشتی را بسیار جدی بگیرند.

به گزارش باراناخبر ، طبق گفته وزارت بهداشت ، بیماران سرطانی کرون باید توصیه های زیر را جدی بگیرند:

– سعی کنید کمترین تماس را با افراد ، به ویژه افرادی که علائم مشکوک دارند ، داشته باشید و از لمس دیگران تحت هر عنوان مانند دست دادن یا مالش خودداری کنید.

به علائمی مانند تب ، سرفه ، تنگی نفس ، لرز ، درد در بدن ، سردرد ، اسهال ، حالت تهوع ، استفراغ ، آبریزش بینی توجه کنید ، به ویژه در طی دو هفته از تماس با شخصی که این علائم را دارد و اگر این علائم را دارید به پزشک مراجعه کنید

دستان خود را به مدت 20 ثانیه (ترجیحاً هر ساعت یکبار) با آب و صابون بشویید یا با مواد ضد عفونی کننده حاوی الکل تمیز کنید.

توصیه می شود قبل از غذا خوردن ، بعد از شستن ، بعد از عطسه یا سرفه و بعد از تماس با سطوح آلوده به مشکوک ، دست ها را بشویید.

هنگام عطسه و سرفه ، بینی و دهان خود را با دستمال یا قسمت داخلی آرنج خود بپوشانید.

از تماس دست با دهان ، بینی ، چشم و اطراف آن خودداری کنید.

– از لحظه خروج از خانه برای بازگشت به خانه ، حتما ماسک بزنید.

وسایلی را که مرتباً با دست در تماس هستند مانند کنترل از راه دور ، دستگیره درها ، تلفن های همراه ، لپ تاپ ها یا تبلت ها به طور مرتب ضد عفونی کنید.

غذا ، خصوصاً گوشت و تخم مرغ را کاملاً بپزید.

– سیستم ایمنی بدن ما را با مصرف منظم میوه ها و سبزیجات شسته و تمیز شده و ویتامین C طبیعی تقویت کنید.

پیام های بهداشتی برای بیماران سرطانی در مورد پیگیری کرونا درمانی

از پزشک خود بخواهید درمان تشخیصی را به تأخیر بیاندازد یا آن را به حداقل برساند تا حدی که به درمان ، مراقبت و سلامتی ما آسیب نرساند.

– اگر نیاز به حضور در مراکز تشخیصی و درمانی دارید ، وقت خود را به حداقل برسانید و از مکان های شلوغ انتظار خودداری کنید.

– هنگام انتظار برای مراجعه به بیمارستان یا اتاق انتظار مطب ، فاصله حداقل یک متر را با افراد دیگر رعایت کنید.

– هنگام مراجعه به محیط های درمانی تشخیصی ، حتماً از ماسک مناسب ترجیحاً دستکش استفاده کنید و از دست زدن به دهان ، بینی و چشم خودداری کنید.

– توجه داشته باشید که کلیه کارکنان مراکز تشخیص و درمان سرطان در محل کار باید از ماسک و دستکش مناسب استفاده کنند.

– از کارکنان در مورد ضد عفونی کننده مرکز ، سطوح در تماس با بیمار ، از جمله تخت رادیوتراپی ، س Askال کنید.

– توجه داشته باشید که در بخش شیمی درمانی سرپایی و سرپایی فقط بیمار مجاز به ورود است و کلیه تجهیزات قبل از ورود با بیمار تحویل داده می شود.

توجه داشته باشید که داروهای شیمی درمانی (و نه پلاستیک های همراه) در یک سبد مناسب قرار می گیرند و قبل از ورود بیمار به بخش شیمی درمانی به پرستار بخش تحویل داده می شوند.

توجه داشته باشید که در حین درمان برای بیمارانی که تحت رادیوتراپی هستند از سلاح های یکبار مصرف استفاده می شود.

– با ترتیب دقیق قرار ملاقات ها برای رادیوتراپی و شیمی درمانی ، نرخ ما را در مراکز درمانی کاهش دهید.

– با مشورت پزشک ، مراجعه غیرضروری به مراکز درمانی را کاهش دهید.

پیام های بهداشتی برای بیماران مبتلا به سرطان کرونا قلب

– اگر برای درمان تشخیصی به بیمارستان ، کلینیک یا مطب مراجعه کردیم ، پس از بازگشت به خانه و پس از ورود ، تمام لباس های خود را در سبد لباسشویی یا ماشین لباسشویی قرار دهید ، بلافاصله حمام کنید و لباس ها را تمیز کنید تا اجازه بپذیرید.

– در خانه ، شخص مسئول مراقبت از یک بیمار سرطانی است. این فرد باید بیشتر از سایر اعضای خانواده اصول بهداشتی را رعایت کند و ارتباط کمتری با محیط بیرون و سایر اعضای خانواده داشته باشد.

– فرد مراقب بیمار سرطانی باید هنگام مراقبت از بیمار و ضد عفونی دست ها قبل و بعد از هر مراقبت ، ماسک داشته باشد.

– کلیه وسایل شخصی بیمار سرطانی (وسایل بهداشت شخصی ، ظروف غذا ، بالش ، ملحفه ، تشک و …) باید توسط سایر اعضای خانواده و مختص بیمار به اشتراک گذاشته شود.

– بیمار سرطانی باید در فضایی جدا از خودش و جدا از سایر اعضای خانواده باشد ، حداقل باید از این فضا یک راه خروج وجود داشته باشد و تا آنجا که ممکن است ، هیچ کس به جز اعضای مقیم نباید به محل زندگی بیمار سفر کند. .

با توجه به خطر بالاتر لخته شدن عروق در افراد مبتلا به سرطان ، محدود کردن بیمار به اتاق به هیچ وجه به معنای کم تحرکی نیست و بیمار باید تحرک طبیعی داشته باشد.

مواجهه بیمار سرطانی با سایر اعضای خانواده را محدود کرده و فضای مفصل را به حداقل برسانید. اطمینان حاصل کنید که محل های مشترک (مانند آشپزخانه ، حمام و غیره) از تهویه مناسبی برخوردار هستند (به عنوان مثال پنجره ها را باز نگه دارید).

مسافرت سایر اعضای خانواده به اتاق بیمار را به حداقل برسانید.

– حداقل دو بار در روز تمام سطوحی را که بیمار در تماس است (لوازم اتاق خواب و حمام) ضد عفونی کنید. سطوح را با پارچه ای مرطوب با مواد ضد عفونی کننده ضد عفونی کنید.

حداقل یک بار در روز ، دمای بدن بیمار سرطانی را با دماسنج اندازه گیری کنید. از آن خارج شوید ، تماس بگیرید.

– از افرادی که علائم سرماخوردگی را دارند ، حتی به میزان کمی آبریزش بینی یا عطسه خفیف ، در محل زندگی بیمار اکیداً خودداری کنید.

یک رژیم غذایی هفتگی متعادل برای بیمار برنامه ریزی کنید و تمام موارد بهداشتی ذکر شده را هنگام تهیه و پخت غذا ، به خصوص شستشوی منظم دست به روش مناسب رعایت کنید.

– تمام تلاش خود را برای آرامش بیمار انجام دهید و سعی کنید محیطی آرام و بدون استرس در خانه فراهم کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا