اجتماعی

توصیه‌هایی برای حفظ سلامت قلب در مبتلایان به آسم

نتایج یک مطالعه منتشر شده در مجله انجمن قلب آمریکا نشان می دهد که افراد مبتلا به “آسم مداوم” سطح بالاتری از التهاب و تجمع پلاک در شریان ها دارند که به نوبه خود می تواند احتمال حمله قلبی یا سکته را افزایش دهد.

به گزارش باراناخبر، افراد مبتلا به آسم با محدودیت هایی مواجه هستند که می تواند تنفس را دشوار کرده و باعث سرفه های بی پایان شود. آسم همچنین می تواند بر وضعیت قلبی بیمار تأثیر بگذارد و خطر سکته مغزی را افزایش دهد. به همین دلیل است که برای افراد مبتلا به آسم مهم است که مراقب سلامت قلب خود باشند.

علائم آسم را می توان با ورزش منظم، دوری از موقعیت های استرس زا، اجتناب از سیگار کشیدن و نوشیدن الکل و اصلاح سبک زندگی کنترل کرد.

ارتباط بین آسم و بیماری قلبی

ارتباط مستقیمی بین آسم و اختلالات قلبی عروقی وجود دارد. بیماران مبتلا به آسم بیشتر در معرض حمله قلبی یا فیبریلاسیون دهلیزی هستند. اعتقاد بر این است که این وضعیت عمدتاً نتیجه التهاب است.

به گفته پزشکان هندی، این بیماران همیشه در معرض خطر بیشتری هستند زیرا ناراحتی قفسه سینه ناشی از حمله قلبی معمولا با حمله آسم اشتباه گرفته می شود، بنابراین مهم است که از این علائم آگاه باشید.

لزوم پیروی از یک سبک زندگی سالم

در مطالعات مختلف تاکید شده است که بیماران مبتلا به آسم به دلیل التهاب سیستمیک بالا بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سایر بیماری های عروقی هستند. بنابراین، تغییرات سبک زندگی سالم برای قلب مانند پرهیز از اسیدهای چرب ترانس، گنجاندن چربی اشباع کمتر در رژیم غذایی و مصرف بیشتر میوه و سبزیجات برای بیماران مبتلا به آسم مهم است.

از موقعیت های استرس زا و ورزش دوری کنید

افراد مبتلا به آسم باید هر روز ورزش کنند. با این حال، گنجاندن ورزش در برنامه روزانه خود باید پس از مشورت با پزشک و با راهنمایی یک مربی تناسب اندام انجام شود. همچنین لازم به ذکر است که ورزش در شرایط آب و هوایی بد توصیه نمی شود. همچنین مصرف الکل و سیگار می تواند وضعیت بیمار را بدتر کند.

به گزارش هندوستان تایمز، علاوه بر این، بیمار باید با انجام تکنیک هایی مانند یوگا و مدیتیشن استرس خود را کاهش دهد تا قلب و ریه ها در بهترین حالت خود باشند. همچنین لازم است فرد حداقل 8 ساعت در روز بخوابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا