اجتماعی

توصیه‌هایی برای دفع سدیم اضافی از بدن

سدیم یک عطر و طعم غذایی عالی است و مصرف آن برای کمک به عملکرد صحیح بدن بسیار ضروری است ، با این حال ، سدیم زیاد می تواند باعث نگرانی های جدی سلامتی مانند افزایش خطر بیماری های قلبی و فشار خون شود.

به گزارش باراناخبر ، سدیم یا نمک معمولاً به غذاهایی مانند ادویه جات و طعم دهنده ها اضافه می شود ، اما موارد دیگری نیز وجود دارد که می تواند به سلامتی آنها کمک کند. مصرف سدیم برای کمک به انقباض و شل شدن صحیح عضلات و تنظیم مایعات در کلیه ها برای جلوگیری از کمبود آب ضروری است. تحقیقات نشان می دهد که سدیم یک ماده مغذی ضروری است که در حفظ هموستاز سلولی و تنظیم تعادل مایعات و الکترولیت ها نقش دارد.

از بین بردن سدیم اضافی از بدن با ایجاد تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی به راحتی انجام می شود. اگر نمک زیادی مصرف می کنید و از مشکلات جسمی جلوگیری می کنید ، راه هایی برای از بین بردن سدیم اضافی بدن وجود دارد که یاهو نیوز به برخی از آنها اشاره کرده است:

آب بیشتری مصرف کنید

تأمین آب برای بدن بسیار مهم است. مصرف آب بیشتر می تواند به حذف سدیم اضافی از بدن و دفع مواد زائد از کلیه کمک کند. اگرچه توصیه دقیقی برای میزان آب آشامیدنی بزرگسالان و جوانان در طول روز وجود ندارد ، اما توصیه می شود بزرگسالان و کودکان با مصرف غذاهای حاوی آب ، نوشیدنی هایی مانند چای ، تلخ و البته مصرف آب خود را افزایش دهند. ، آب ساده.

غذاهای غنی از پتاسیم را بیشتر بخورید

پتاسیم نقش مهمی در حفظ تعادل مایعات دارد. خوردن غذاهای غنی از پتاسیم مانند سیب زمینی و آووکادو می تواند با کاهش اثرات سدیم و کمک به خلاص شدن از شر آن ، به کنترل فشار خون کمک کند.

جعفری بیشتر مصرف کنید

یکی از خواص جعفری تأثیر آن در پاکسازی کلیه ها است. کلیه ها نقش مهمی در سم زدایی بدن دارند. عملکرد دیگر فیلتر کردن نمک اضافی از جریان خون است.

تحرک

افزایش فعالیت بدنی راهی عالی برای خلاص شدن از شر سدیم اضافی در بدن است. ورزش باعث می شود بدن ترکیبی از آب و نمک از بین برود. به همین دلیل است که به افراد توصیه می شود هنگام ورزش برای جلوگیری از کم آبی بدن ، آب کافی بنوشند.

شیکر را از دسترس خود دور کنید

هنگام پختن غذا یا خوردن غذا ، سعی کنید در برابر میل به افزودن نمک مقاومت کنید. استفاده از ادویه و ادویه جات راهی خوب برای افزودن طعم به غذا بدون نیاز به سدیم است. روش دیگر برای کاهش مصرف سدیم ، محدود کردن مصرف غذاهای فرآوری شده و بسته بندی شده ، مصرف بیشتر غذاهای خانگی و خرید غذاهای کم سدیم است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا