اجتماعی

توصیه‌های مقامات بهداشتی هند درباره تب گوجه‌فرنگی

افزایش موارد آنفولانزای جدید به نام “آنفولانزای گوجه فرنگی” یا “تب گوجه فرنگی” منجر به توصیه مقامات بهداشتی در هند به همه ایالت ها شده است.

به گزارش باراناخبر، این بیماری نوعی بیماری دست، پا و دهان است، اما دانشمندان هنوز ماهیت دقیق ویروس عامل آن را کشف نکرده اند.

مقامات بهداشتی هند توضیح دادند که اگرچه این ویروس آنفولانزا علائمی مشابه سایر بیماری‌های ویروسی از خود نشان می‌دهد، اما به SARS-CoV-2، آبله میمون، دنگی یا چیکونگونیا مربوط نمی‌شود.

این بیماری به دلیل وجود تاول های قرمز دردناک در بدن به آنفولانزای گوجه فرنگی و به شدت مسری است. کودکان به ویژه در برابر این ویروس آسیب پذیر هستند، زیرا به راحتی از طریق تماس نزدیک، مانند لمس سطوح آلوده یا گذاشتن اشیا در دهانشان پخش می شود.

علائم اولیه این بیماری مشابه سایر بیماری های ویروسی است و شامل تب خفیف، کاهش اشتها، خستگی و اغلب گلودرد و به دنبال آن تب، زخم های دهان و بثورات پوستی است که معمولاً در زبان ظاهر می شود. لثه ها، گونه های داخلی، کف دست ها و کف پاها قابل مشاهده است.

توصیه مقامات بهداشتی هند این است که با توجه به اینکه در حال حاضر داروی خاصی برای درمان این بیماری وجود ندارد، افراد می توانند برای درمان موثر از جمله استفاده از پاراستامول برای تب و بدن درد با پزشک مشورت کنند.

همچنین افراد مبتلا باید قرنطینه شوند، استراحت کافی داشته باشند و مایعات بیشتری بنوشند تا بهبودی سریع‌تر داشته باشند. با توجه به توصیه های متخصص، می توان از اسفنج آب گرم برای رفع سوختگی و قرمزی نیز استفاده کرد.

به گزارش «هندو»، وزارت بهداشت هند نیز اعلام کرد که نمونه هایی از گلو و بینی افراد مشکوک به این بیماری را می توان ظرف 48 ساعت پس از ابتلا جمع آوری کرد.

مقامات بهداشتی برای تشخیص کودکان مبتلا به علائم تب دنگی، چیکونگونیا، ویروس زیکا، ویروس واریسلا زوستر و تبخال از آزمایش‌های مولکولی و سرولوژیکی استفاده می‌کنند و پس از رد این بیماری‌های ویروسی، تشخیص آنفولانزای گوجه‌فرنگی در بیمار در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا