استان ها

نقش موثر اصناف در تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی

به گزارش خبرگزاری باراناخبر از قزوین؛ عزیزاله افضلی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین در همایش اصناف قزوین که به مناسبت روز ملی اصناف برگزار شد، گفت: در حوزه توزیع کالا مشکلاتی وجود دارد، بنابراین در بسیاری از موارد مشکلی وجود ندارد. در تولید، اما در مرحله توزیع با کمبودها و خلأهایی مواجه هستیم که باعث گرانی کالا و دسترسی ناکافی مردم به آن می شود.

وی با اشاره به نقش اصناف و اتحادیه ها در کمک به دولت در تحقق اهداف خود در حوزه بازار و تامین و توزیع کالاهای اساسی، افزود: بهبود ساختار و شبکه توزیع یکی از مطالبات جدی مردم است. … می گیرند.

این مقام مسئول بیان کرد: در این شرایط نوک پیکان انتقاد از واحدهای صنفی است در حالی که بسیاری از اوقات تجار در ایجاد چنین شرایطی دخالتی ندارند و بسیاری از آنها موازین قانونی و شرعی و اخلاق تجاری را رعایت می کنند.

افضلی همچنین با اشاره به نیاز اصناف به سرمایه در گردش گفت: در این راستا پیگیر هستیم تا بخشی از تمکن مالی مورد نیاز اصناف را تامین کنیم.

وی با اشاره به مشکل اتحادیه های فاقد مجوز گفت: ساماندهی اتحادیه ها و صدور مجوز واحدهای فاقد پروانه به طور جدی در دستور کار قرار دارد و باید همکاری و جدیت اتحادیه ها و اتاق های بازرگانی در این زمینه دیده شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات به جامعه، گفت: بدون حمایت و حضور موثر اصناف هیچ برنامه ای در در بازار می توان آن را اعمال کرد و کار می کند.»

همچنین محمد فرج زاده رئیس اتاق اصناف قزوین نیز در این جلسه به تشریح مسائل و مشکلات اصناف پرداخت و گفت: میدان میوه و تره بار و همچنین بانک های قزوین در داخل و مرکز شهر است. . در قزوین وضعیت خوبی نیست».

وی بیان کرد: مسئولان استانی برای ایجاد اتحادیه در نقاط مختلف شهرستان اقدامات لازم را انجام دهند.

فرج زاده در ادامه خواستار کمک مسئولان استانی در صدور مجوز برای مشاغل سیار و دستفروشان و تقویت نظارت بر فعالیت آنها شد و عدم رعایت این جایگاه را موجب تضییع حقوق کسب و کار دارای مجوز و فرار مالی می شود. .

رئیس اتاق اصناف قزوین با اشاره به مشکلات اقتصادی که اصناف با آن مواجه هستند، گفت: در این شرایط مالیات اصناف افزایش چشمگیری داشته است و در این راستا باید وضعیت کسب و کار دولت را در نظر بگیریم. مردم در همه حال.» و حاکمیت وجود داشت.

48

دکمه بازگشت به بالا