عمومی

تفاوت‌های فرهنگی در استان‌ها را به رسمیت می‌شناسیم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سعید لشکری ​​بعدازظهر پنجشنبه در نشستی صمیمی با جمعی از هنرمندان استان یزد اظهار داشت: بدون اغراق شاید یکی از عمیق ترین مجموعه های جدی فکری در عرصه هنر، کانون حوزه هنری یزد باشد.

لشکری ​​افزود: امروز با توجه به ظرفیت های فکری خوبی که در حوزه هنری یزد داریم آثار عمیق و جدی تولید شده است و امیدواریم این اتفاق مهم و فرخنده در دوره جدید نیز تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر اتفاقات سازنده ای در حوزه هنری یزد رخ داده است، گفت: تربیت و آموزش نسل جدیدی از هنرمندان مهم ترین اقدام آن دوره و امروز در عرصه نویسندگی، فیلم است. و ایجاد یک باشگاه فیلم در حال تبدیل شدن به یک اتفاق خوب و فرخنده است.ما شاهد هستیم.

معاون هنری استانداری توجه به موضوع اکوسیستم را اتفاقی ویژه و یکی از مهمترین تصمیمات حوزه هنری برشمرد و افزود: امروز اگر به هر حوزه فرهنگی در سراسر کشور نگاه کنیم، فرهنگی و هویتی جدی وجود دارد. تفاوت ها؛ در عرصه هنر تصمیم گرفتیم این تفاوت ها را بشناسیم و این ظرفیت ها را نقطه ای برای جهش بیش از پیش فرهنگ و هنر کشور بدانیم و این نقطه و هدف اصلی ما خواهد بود.

لشکری ​​تصریح کرد: منظور ما از اکوسیستم فرهنگی و هنری یک استان هم شامل هویت تاریخی و هم هویت فرهنگی آن استان و هم ظرفیت هایی است که امروز در استان ها وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت تولید آثار هنری در جامعه گفت: به موضوع تولید اهمیت جدی می دهیم چرا که موضوع هنر ارتباط تنگاتنگی با تولید دارد و اگر به حوزه هنر توجه شود. مقوله های دیگر هنر مانند آموزش، ترویج، توزیع و یا سایر موضوعات مرتبط با هنر، همه اینها را برای بهبود تولید ضروری می داند.

معاون امور استان های هنری گفت: در نظر داریم با همت همه هنرمندان انقلاب در حوزه تولید داستان، تاریخ ادبیات شفاهی، ادبیات انقلاب اسلامی و همچنین در حوزه، رویدادهای جدی در استان یزد ایجاد کنیم. از فیلم و باشگاه فیلم.

لشکر تشکیل طرح تحول حوزه هنری یزد را یکی از نکات کلیدی و مهم دوران جدید دانست و افزود: این طرح تحول به برکت تلاش همکاران و توان فکری استان یزد شکل گرفت.

وی حضور حسام سالکی در عرصه هنر یزد و ارتباط نزدیک و صمیمی با همکاران حوزه هنری یزد، ارتباط با ستاد، روحیه تعاملی و همکاری خوب با چهره های فرهنگی و هنری یزد را اتفاقی ویژه و مبارک دانست. انقلاب از جمله ویژگی های رئیس جدید حوزه هنری است که وی یزد را برشمرد و بر استفاده از این ظرفیت برای رشد و توسعه این مرکز تاکید کرد.

معاون استانداری حوزه هنری انقلاب اسلامی با بیان اینکه باید تعامل و ارتباط این مرکز با خارج از استان ایجاد و تقویت شود، گفت: فکر می کنم زمان آن فرا رسیده است که حوزه هنری یزد را به خود اختصاص دهد. اقدامات ملی و بین المللی.

لشکری ​​ادامه داد: در دوره قبل اتفاقات مهمی در زمینه های مختلف از جمله تظاهرات میدانی در استان یزد رخ داد که امیدوارم در این دوره چه با کارهایی که در استان انجام می شود بتوانیم آن را انجام دهیم. که ملی دارد. یا الهام بین المللی و یا آثاری که در سطح ملی تولید می شوند، در این استان از جمله در زمینه تولیدات ویدئویی می توانیم آثاری تولید کنیم که در سطح ملی بدرخشد.

وی با آرزوی موفقیت برای رئیس جدید حوزه هنری یزد گفت: ظرفیت های قابل توجهی در استان یزد در حوزه نمایش و تولیدات نمایشی، داستانی و ادبیات ماندگار داریم که همیشه برای حوزه هنری مهم بوده و می توانیم. آن را توسعه دهد.

دکمه بازگشت به بالا