عمومی

تعیین تکلیف احیای جهاد سازندگی تا ۲۰ روز آینده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی باراناخبر ،

“سید جواد ساداتی نژاد” وزیر جهاد کشاورزی امروز (پنجشنبه 15 آنلاین) به مناسبت روز ملی مهاجران ، در جمع مردم ساوه و زرندیه و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی گفت: و این عشایر ، و در این راستا ، رئیس جمهور دستور داد که خلاصه نهایی و انتصاب ظرف 20 روز آینده انجام شود.

ساداتی نژاد افزود: رسیدگی به اقشار محروم جامعه به ویژه روستاییان و عشایر یکی از برنامه های کاری دولت سیزدهم است و عمده ترین بخش سفرهای استانی ما سرپیچی از این بخشها است.

وی ادامه داد: احیای وزارت جهاد سازندگی مورد تاکید دولت و ریاست جمهوری است ، زیرا پس از ادغام دو وزارتخانه سابق و تشکیل وزارت جهاد کشاورزی ، روستاییان ما گیج و ناتوان بودند و در نهایت تمرکز اصلی روستا و عشایر تولید بود. “

وزیر جهاد کشاورزی گفت: موضوع اصلی دولت تمرکز بر اقتصاد روستایی و عشایری است و اگر از این مسائل چشم پوشی کنیم ، شاهد مهاجرت و تخلیه روستاها از مردم خواهیم بود و بیشتر مهاجران در شهرها به حاشیه رانده می شوند. و پول زیادی خرج کنید. دولت تحمیل می کند ؛ بنابراین ، بهترین کاری که می توانید انجام دهید مراقبت از این گروه ها و حمایت از تولید در روستاها است.

وی گفت: با تشکیل وزارت جهاد سازندگی ، روستاها احیا می شوند و شاهد رونق فوق العاده ای در زمینه های تولید ، کشاورزی و دامداری خواهیم بود.

وی گفت: عشایر ذخیره انقلاب و ضامن تامین و تولید نیازهای کشور به ویژه در زمینه پروتئین و لبنیات هستند. ما همچنین باید با افتخار به بخش دامداری و کشاورزی یارانه دهیم تا امنیت غذایی مناسب را بدون نیاز به دیگران تضمین کنیم.

ساداتی نژاد گفت: کشاورزان و دامداران حتی در تولید قدرت ملی نقش دارند ، زیرا یکی از مولفه های قدرت داشتن حمایت غذایی قابل اعتماد است و عشایر و کشاورزان همیشه به عنوان بخشی از اقتدار جمهوری اسلامی و ما امیدواریم که توجه بیشتری به احیای وزارت ساختمان آنها اعمال شود.

وی گفت: در دولت سیزدهم برای افزایش وام نسبت به عشایر و دهقانان گام برمی داریم.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص خواسته های عشایر منطقه زرندیه گفت: برای رفع مشکلات آموزش و پرورش 14 منطقه عشایری زرندیه و همچنین تقویت اینترنت و شبکه تلفن همراه با وزرای مربوطه صحبت خواهم کرد.

وی بیان کرد: موضوع گازرسانی به مناطق عشایری و روستاهای منطقه زرندیه نیز از عوامل انگیزشی و رفاهی است و در جلسه بعدی هیات دولت گزارشی از این وضعیت ارائه می کنم. با مشورت وزیر راه و شهرسازی باید این موضوع را پیگیری کنیم.

ساداتی نژاد در مورد درخواست دیگر عشایر در خصوص سهمیه کم نهاده های دامی گفت: ما توزیع نهاده ها را به عنوان راه حل این جلسه دنبال می کنیم و سعی می کنیم سطح توزیع نهاده های دام سبک و سنگین را در روال قبلی و ارائه سهم مورد نیاز. “ما همچنین با قیمت مناسب برنامه ریزی خواهیم کرد.

وزیر جهادکشاورزی گفت: شرکت پشتیبانی امور دام استان مرکزی نیز مازاد دام عشایر را با نرخ مصوب خریداری می کند و اگر عشایر در نگهداری دام مشکل داشته باشند ، می توان غذای مورد نیاز را به صورت اقساطی در قالب یک قرارداد با این شرکت در استان مرکزی. قبول و پرداخت بدهی ها از محل فروش دام های خود پس از دوره پرواربندی.

وی در مورد صادرات دام اظهار داشت: برخی از دامها به صورت مرزی به مناطق مرزی قاچاق می شوند و صادرات دام قبلا ممنوع بود اما برای حل این مشکل ، مجوز صادرات دام را به شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان مجری ، دغدغه شرکت ها دادیم. عشایر سالهاست. “شمارش شد.

وی در مورد پیشنهاد نماینده ساوه برای اعطای سهم نهاده های دامی از ابتدای سال به عشایر بدون واسطه ، گفت: این موضوع را بررسی می کنیم.

سادات نژاد در مورد عشایر فاقد دفترچه یا افرادی که سهمیه آرد ندارند گفت: “من از رئیس سازمان عشایر ایران می خواهم که این پرونده ها را طبق کد ملی بررسی و تحت پیگرد قرار دهد.”
وی گفت: هدف ما مهاجرت معکوس و بازگشت خانواده های روستایی به شهرهایشان است و در این راستا باید کسانی را که به روستاها بازگشته اند شناسایی کنیم.
وی در مورد مشکل روستاییان و عشایر با مدیریت منابع طبیعی بر سر مالکیت برخی از اراضی گفت: در اکثر روستاها مشکلاتی در مورد مالکیت و زمین های بدون سند وجود دارد و این که زمینهای کشاورزی بدون سند هستند یک نقطه ضعف است. بزرگ.
وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: حل این مشکل یکی از برنامه های محوری دولت سیزدهم است و تلاش می کنیم تمام زمین های کشاورزی به عنوان سند در این دولت وجود داشته باشد و به درگیری بین منابع پایان دهد. طبیعی و دهقانی یکبار برای همیشه همه با اختصاص زمین های کشاورزی “.

وی گفت: اقدامات لازم را برای تسهیل ورود محصولات کشاورزان و عشایر به بازارهای مصرف انجام خواهیم داد ، زیرا وجود واسطه ها و واسطه ها در حق این گروه مولد بی انصافی است و با احیای وزارت جهاد ، ساخت و ساز و واگذاری مسائل صنفی و تعاونی در این زمینه. “من اقدامات عملیاتی را انجام خواهم داد.

ساداتی نژاد گفت: بدون حضور و نظر کشاورزان ، دامداران و عشایر هیچ تصمیمی نمی گیریم و مطمئناً از حضور نمایندگان آنها در تصمیم گیری ها استفاده خواهیم کرد.

دکمه بازگشت به بالا