عمومی

تصویب افزایش حقوق رتبه بندی معلمان و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علیرضا منادی سفیدان پیش بعد از ظهر وی روز پنجشنبه در نشست اعضای کمیته آموزش، تحقیقات و فناوری شورای اسلامی شهر عامل افزود: در آخرین جلسه این کمیته اقدامات سازنده ای برای تعدیل حقوق اساتید این وزارتخانه انجام شد. . افزایش 15 درصدی علوم و حذف سقف و برای کارکنان سراسر کشور یک میلیون و 50 درصد افزایش حقوق خانواده و 100 درصد حقوق اولاد برقرار شد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه پذیرش مستمری بگیران افزایش حقوق پنج درصدی همراه با افزایش حقوق 900 هزار دلاری و 200 هزار غرامت عائله مندی انجام شده است، افزود: برای وزارت بهداشت، درمان و پزشکی قانون آموزش و پرورش. عدالت در مجلس و برای پزشکان عمومی بررسی و اجرا شد، در حالی که برای متخصصان مناطق محروم به جای سه برابر خدمت، این میزان به 1.7 برابر خدمت کاهش یافت.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در شورای اسلامی با اشاره به اصلاحات در زمینه پذیرایی از اساتید وزارت علوم، جانبازان و مدرسین مناطق محروم و مشکل زا. سنگ نوردی وی در خصوص سقف دریافتی توضیح داد: در آینده نزدیک با جلسات مختلف، ضریب 1.8 حقوق اساتید نسبت به تهران تعیین می شود.

وی ادامه داد: همچنین در کمیسیون آموزش و تحقیقات نگاه راهبردی به آموزش و پرورش داریم زیرا آموزش و پرورش دارای زنجیره تامین یکپارچه است که باید از سن تولد تا 6 سالگی و با همت آموزش و پرورش شروع شود. و کمیسیون تحقیقات، مهدکودک ها از سازمان بهزیستی خارج و به وزارت آموزش و پرورش منتقل شدند.

وی افزود: حتی مهدهای کودک سال ها از دست آموزش و پرورش خارج شده بود که خوشایند نبود اما در این بین سازمان ملی آموزش کودکان را در وزارت آموزش و پرورش تشکیل دادیم.

منادی سفیدان با بیان اینکه اقدام بزرگی در عرصه تعلیم و تربیت انجام شده است، ادامه داد: 100 سال است که آموزش و پرورش به شکلی جدید شکل گرفته است اما در این یک قرن تحولات زیادی جز انقلاب اسلامی مشاهده نشد. . و کمی تحلیل محتوا و فعالیت‌های کمی وجود داشت.» بود.

او تاکید کرد که معلمان در شکل معلم جدید و معلمان با 20 سال سابقه با هم اختلاف دارند و مدرک رقابتی نداشتند، تصریح کرد: در این زمینه پنج مدرک در نظر گرفته شد تا معلمان بر اساس تلاش، تجربه و افزایش کیفیت آموزشی باید ارتقا یابد تا در مدت 5 سال معلمان با بررسی 130 شاخص ارتقا پیدا کنند.

عضوکمیته آموزش، پژوهش و فناوری شورای اسلامی با اشاره به انصراف معلمان از استخدام و درج فصل جدید ویژه ارزشیابی، خاطرنشان کرد: با انصراف معلمان از فصل دهم وضعیت آنها قانونی افزایش یافته است. تا حد زیادی.

وی با اشاره به افزایش 3.5 تا 6 میلیون دلاری حقوق معلمان در فصل جدید سهمیه بندی و ارزشیابی، یادآور شد: دو هفته پیش در جریان تحولات، هر معلم حدود 8 تا 15 میلیون دلار را به خانه برد که در مجموع است. 50 هزار میلیارد دلار برای دولت هزینه شده است.

رئیس کمیته آموزش و تحقیقات شورای اسلامی با اشاره به انتصاب 70 هزار معلم در طرح مهرآفرین در روزهای آینده، گفت: پس از یک قرن، کمیته آموزش و تحقیقات مجلس دست به کار بزرگی زده است. یکی تغییر برای یک میلیون معلم در کشور

منادی با بیان اینکه خروجی آموزش، ورودی آموزش عالی است، گفت: همسان سازی اساتید یکی از اقدامات بزرگ کمیسیون آموزش و تحقیقات برای دانشگاه ها برای جلوگیری از خروج تعدادی از اساتید از کشور است.

فعالیت هشت هزار شرکت دانش بنیان

وی با اعلام اینکه با فعالیت شرکت های دانش بنیان و پارک علم و فناوری، تلاش دانشجویان به محصول تبدیل می شود، یادآور شد: در آخرین دیدار رهبر انقلاب اسلامی با نخبگان موضوعات بسیار مهمی مطرح شد. . راه اندازی شد و مجلس از سال 1388 با وضع قانونی در این زمینه فعال شد.

منادی با اعلام اینکه تاکنون 8 هزار شرکت دانش بنیان با گردش مالی 400 هزار میلیارد دلاری فعالیت می کنند، گفت: با توجه به اینکه کل بودجه 1500 هزار میلیارد دلاری بوده و یک سوم بودجه کشور توسط فرزندان دانش کشور بوده است. دانشمندان مستقر

وی ادامه داد: سال گذشته 400 هزار شغل در شرکت های دانش بنیان ایجاد شد که از این تعداد 500 شرکت دانش بنیان در مجاورت منطقه علمی دانشگاه شریف دو هزار میلیارد دلار فروش داشته اند و برای 3 هزار نفر شغل ایجاد کرده اند.

منادی گفت: با دیدار با مسئولان کشوری مشکل سربازی 1400 نفر از نخبگان، اساتید و پزشکان متخصص حل شد و بسیاری از شرکت های دانش بنیان مشغول تولید محصولات هستند.

دکمه بازگشت به بالا