اجتماعی

تصادفات و کرونا دو تهدید همزمان/ افزایش ٨٠ درصدی مراجعه به اورژانس و بیمارستان

رئیس سازمان اورژانس کشور از افزایش چشمگیر مجروحان حوادث رانندگی خبر داد و گفت: دو تهدید وجود دارد. یکی از تهدیدات ویروس کرونا است که جهشی است که سرعت انتقال بالایی دارد و دو بار عوارض ایجاد می کند و دیگری تصادفات است.

به گزارش باراناخبر ، دکتر پیرحسین کولیوند اظهار داشت: متأسفانه امسال تعداد مجروحان حوادث رانندگی نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و مأموریت های اضطراری در حوادث رانندگی بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: علاوه بر این ، تعداد بیماران مبتلا به بیماری ویروس کرونا قلب در روزهای اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است ، به خصوص که هم بیماران سرپایی و هم بیماران سرپایی در این روزها افزایش یافته اند.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: با توجه به اینکه 25 آوریل روز طبیعت است و شاهد بازگشت مسافران نوروزی خواهیم بود ، از هموطنان می خواهم مراقبت های بهداشتی را در نظر بگیرند و دستورالعمل ها را دنبال کنند. مراجعه به مراکز درمانی و اورژانس نسبت به سال گذشته تقریبا 3٪ افزایش یافته است.

وی افزود: تلفات کنار جاده ای نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و این بدان معناست که دو تهدید وجود دارد. یکی از تهدیدات ویروس کرونا است که سرعت انتقال بالایی دارد و در هر دو مورد عوارض ایجاد می کند و دیگری تصادفات است.

کولیوند گفت: “ویروس جهش یافته یک بار در هفته اول و دوباره در هفته دوم ایجاد عوارض می کند.” مراقبت بسیار توصیه می شود و باید بسیار مراقب باشیم که به خود یا افراد دیگر آلوده نشویم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا