عمومی

تزریق واکسن کرونا چه حسی دارد؟

یک متخصص ریه در نیویورک که از اولین کسانی بود که واکسن Covid 19 را دریافت کرد ، می گوید که وی و همکارانش پس از دریافت واکسن هیچ عارضه ای نداشته اند.

به گزارش باراناخبر ، “باراناخبر” نوشت: دکتر کارا آگرستراند ، متخصص ریه ، یکی از اولین اعضای کادر پزشکی شهر نیویورک بود که واکسن Covid 19 را تزریق کرد. اگر سال گذشته به ما می گفتند که امسال چه اتفاقی می افتد ، هرگز باور نمی کردیم. به نظر می رسید جهان یک شبه تغییر می کند.

“من هنوز استرس بهار را احساس می کنم ، بنابراین وقتی شنیدم که من از اولین کسانی هستم که واکسن را دریافت کردم ، بسیار هیجان زده شدم ، اما در مورد آن به کسی نگفتم زیرا نگران بودم که این اتفاق نیفتد.”

دکتر می گوید: “واکسن واقعا صدمه ای ندید ، فقط چند ثانیه طول کشید و بعد حالم خوب بود.” Agerstrand در مورد تجربه تزریق خود. من انرژی زیادی داشتم و هیچ عارضه ای نداشتم. تنها عارضه جانبی درد در بازو و در محل واکسن برای مدت کوتاهی بود. بسیاری از دوستان و همکارانم واکسن زدند و آنها نیز مانند من بودند. همه ما خوشحال و سپاسگزار بودیم زیرا می دانستیم که برای پایان دادن به این همه گیر وحشتناک قدم های جدیدی برمی داریم.

وی گفت: این واکسن مهمترین ابزار ما در مبارزه با این بیماری خواهد بود. علاوه بر تمام کارهایی که تاکنون انجام داده ایم ، مانند فاصله اجتماعی ، استتار و غیره ، واکسن گام بعدی است که همه باید برای پایان این اپیدمی بردارند. 95٪ اثر و عوارض جانبی جزئی نشان می دهد که این واکسن واقعاً م effectiveثر است. من افرادی را در سراسر ایالات متحده می شناسم که این واکسن را دریافت کرده اند و هیچ عارضه جانبی ، حتی یک تب ساده یا لرز نداشته اند.

وی در پایان گفت: “هدف دانشمندان و متخصصانی که این واکسن را تولید می کنند نجات مردم از این بیماری همه گیر است.” لازم به ذکر است که این واکسن پروتکل های ایمنی و آزمایشی سختی را پشت سر گذاشته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا