عمومی

تروریست خواندن قطر توسط یک روزنامه فرانسوی

چند روز پیش یک روزنامه فرانسوی با انتشار کاریکاتوری علیه قطر، میزبانی جام جهانی 2022 در این کشور را یک حمله تروریستی در منطقه توصیف کرد.

باراناخبر پلاسچند روز پیش یک روزنامه فرانسوی کاریکاتوری در اعتراض به برگزاری جام جهانی در قطر منتشر کرد که واکنش شهروندان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به ویژه شهروندان قطری را در پی داشت.

هدف این روزنامه فرانسوی با انتشار این کاریکاتور این است که نشان دهد قطر از تروریست ها حمایت می کند و خاورمیانه منطقه ناامن برای جام جهانی است. این کاریکاتور توسط روزنامه فرانسوی Le Canard enchainé در یکی از شماره های اکتبر خود منتشر شده است. منتشر شده در کاریکاتور; هفت مرد مسلح در شن و ماسه فوتبال بازی می کنند.

یک روزنامه فرانسوی قطر را تروریست خواند

کاربران عرب توئیتر هشتگ #ANA_ARABI_WADEEM_QATAR (من عرب هستم و از قطر حمایت می کنم) در واکنش به این کاریکاتور نوشتند: غرب همیشه به هویت عربی-اسلامی ما حمله می کند و این برخلاف حمایت دوگانه از حقوق بشر است. این کاریکاتور مانع از برگزاری جام جهانی در قطر و منطقه نخواهد شد.

تروریست خواندن قطر توسط یک روزنامه فرانسوی

همچنین کاربر دیگری نوشت: یک روزنامه فرانسوی کاریکاتور توهین آمیزی درباره قطر منتشر کرد. او در این کارتون چهره هایی پوشیده و اخم به مردم ارائه کرد. دولتی که به نام آزادی بیان؛ اجازه انتشار توهین آمیز ترین کاریکاتورها و نقاشی ها را می دهد، چه بهانه ای برای بدنام نکردن دارد؟

رژیم فرانسه از سخنان نفرت انگیز علیه اسلام تغذیه می کند و از هر فرصتی برای تضعیف آن استفاده می کند.

یک روزنامه فرانسوی قطر را تروریست خواند

کاربر دیگری نوشت: اروپا و جنگل: نمونه بارز آن کاریکاتور روزنامه فرانسه و نام بردن قطری ها به عنوان جنایتکار است.

این یک عمل فردی نیست. برعکس، این ذهنیتی است که ریشه در همه اروپایی ها دارد که برتری سفیدپوستان را بر دیگران تعریف می کند.

تروریست خواندن قطر توسط یک روزنامه فرانسوی

این در حالی است که روزنامه الشرق قطر نیز در واکنش به آن کاریکاتور مشابهی با کاریکاتور فرانسوی منتشر کرده است.

تروریست خواندن قطر توسط یک روزنامه فرانسوی

همچنین کاربران دیگر نوشته اند که به صرف مسلمان بودن و عربی صحبت کردن، از دید غرب تروریست هستید. آنها برگزاری جام جهانی در قطر را مسخره می کنند و آن را تجمع تروریست ها می نامند. غرب همواره مخالف توسعه و پیشرفت کشورهای عربی و مسلمان است. غرب خود را مرکز جهان می داند و دیگران از آن الگو می گیرند. اگر این اتفاق نیفتد، باید تمام عاشقانه بخشش را به سطل زباله بیندازید.

تلاش‌های دنیای واقعی غرب برای ناامن کردن خاورمیانه دیگر بر کسی پوشیده نیست. اما از طریق رسانه های خود منطقه را ناامن جلوه می دهند. همزمان با آمدن جام جهانی به قطر، از دیگر راهبردهای غرب در قبال منطقه است.

بار دیگر غرب با این کاریکاتور ثابت کرد که تمام هدفش در منطقه اسلام هراسی است.

دکمه بازگشت به بالا