اجتماعی

تحویل اولین شناسنامه به فرزند دارای مادر ایرانی و پدر خارجی/نحوه ثبت نام و استعلام

به گفته مدیرکل امور خارجه و مهاجرت وزارت کشور ، حدود 75000 کودک متولد شده از زنان ایرانی متاهل با مردان خارجی برای دریافت شناسنامه در سایت اداره کل پیش ثبت نام شده اند.

به گزارش باراناخبر ، مهدی محمودی ، مدیر کل اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور ، امروز در اداره کل اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور با تحویل اولین شناسنامه ایرانی به فرزندان اتباع خارجی ، گفت: ایالات متحده نیز

محمودی افزود: در گذشته و در سال 1985 ماده واحده ای در این قانون وجود داشت كه طبق آن به كودكانی كه از زنان ایرانی متولد می شوند با مردان غیرایرانی بالای 18 سال متولد می شوند شناسنامه داده می شود. این قانون دارای خلاsهایی بود سرانجام قانون اعطای تابعیت به کلیه فرزندان متولد زنان ایرانی با مردان غیرایرانی در مجلس شورای اسلامی و با همکاری سایر نهادها تصویب و به کلیه استانهای آن ابلاغ شد. کل کشور

وی گفت: حدود سه تا چهار ماه از مراحل صدور شناسنامه برای فرزندان زنان ایرانی متاهل با مردان خارجی می گذرد.

محمودی گفت: در اولین گام شناسنامه خانواده شهبازی به کودکی که پدرش پزشک و مادرش پرستار بود و هنگام خدمت برای بیماران بیماری کرونا به شهادت رسید ، اهدا شد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور افزود: در این طرح 28 هزار نفر زیر 18 سال و 47 هزار نفر بالای 18 سال ثبت شده و هم اکنون 10 هزار پرونده تکمیل شده است.

محمودی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: این اقدام جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق بین الملل و حقوق بشر نیز مورد احترام و احترام است.

وی در این زمینه یادآور شد: امروز همه کشورهای جهان از این اقدام ایران قدردانی و تشکر کردند.

محمودی در مورد روند صدور شناسنامه گفت: از بررسی تا احراز هویت یک پروسه سه ماه طول می کشد و در نهایت پس از اخذ تأییدیه های لازم ، کار صدور شناسنامه در سازمان ثبت “.

مدیرکل امور اتباع در مورد تعداد ازدواج در این منطقه گفت: طبق آمار به دست آمده حدود 35000 ازدواج صورت گرفته و فرزندان حاصل از این ازدواج ها مشمول این قانون می شوند.

محمودی در خصوص شمول این طرح گفت: این یک قانون کلی است و برای همه کشورها قابل اجرا است و همچنین ثبت نام هایی از کشورهای اروپایی و آمریکایی داشتیم.

طبق پایگاه داده وزارت کشور ، محمودی همچنین نحوه ثبت نام را گفت: ثبت نام برای اخذ شناسنامه از طریق دو کانال حضور در اداره کل شهروندان ، فرمانداران ، فرمانداران ، دفاتر خدمات شهروندان خارجی انجام می شود و مورد دیگر به صورت مجازی با ثبت مشخصات در وب سایت اداره کل اتباع و مهاجران انجام می شود. خارجی ها (BAFIA).

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا