عمومی

تحول در مؤسسات و خانه‌های قرآنی لرستان/ احیای جلسات خانگی قرآنی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استان ها: با نزدیک شدن به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از مهمترین ارکان ترویج و توسعه فرهنگ دینی در کشور، لازم است رسالت ها و تلاش های این سازمان در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی بازخوانی شود. زمینه های. .

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در 10 تیر 1360 نهادی منسجم، مستقل و وابسته به ولایت فقیه تحت عنوان شورای عالی تبلیغات اسلامی برای مقابله با تبلیغات تأسیس شد. این نهاد ارزشمند در طول تکامل خود در 14 فروردین 1368 به دستور امام خمینی (ره) به سازمان تبلیغات انقلاب اسلامی تغییر نام یافت.

توسعه برنامه ها و فعالیت های قرآنی در لرستان

حجت الاسلام صادق جعفرپور رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی لرستان سخنرانی کرد. بگو وی در گفتگو با خبرنگار آنلاین با بیان اینکه در لرستان 63 مؤسسه قرآنی فعال است که در شهرستان ها فعال هستند، گفت:

وی با اشاره به فعالیت 165 خانه قرآن در لرستان گفت: خانه های قرآنی در روستاها و تعداد محدودی در شهرها و اطراف فعال است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی لرستان در ادامه فلسفه شکل گیر وی توسعه مؤسسات و خانه های قرآنی و توسعه برنامه ها و فعالیت های قرآنی را برشمرد و گفت: خوشبختانه این تعداد مؤسسه و خانه قرآنی در استان فعال هستند و قرآن آموزان از مزایای آن بهره مند می شوند. آموزش لاستیک

تبدیل به مؤسسات و خانه های قرآنی لرستان / احیای جلسات خانه قرآن

حجت الاسلام جعفرپور با اشاره به برگزاری دوره های تخصصی قرآنی در طول سال توسط موسسات قرآنی استان، گفت: این آموزش ها از سوی اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی برای اجرا به این موسسات ابلاغ می شود. “

وی تاکید کرد: این موسسات آزمون‌ها و آزمون‌های لازم را برگزار می‌کنند و افرادی که موفق به کسب نتیجه قابل قبول در این آزمون‌ها شوند در طول دوره گواهینامه دریافت می‌کنند، در حالی که مدرک سوم قرآن است که معادل لیسانس، کارشناسی ارشد است. . و مدرک دکتری

ارائه آموزش های تخصصی قرآن

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی لرستان با تأکید بر اینکه خوشبختانه برنامه ها و فعالیت های خوبی در این زمینه در استان محقق شده است، گفت: اخیراً آزمون تخصصی را در استان برگزار کرده ایم که نتایج آن خواهد بود. تا در آینده بر شما آشکار شود.»

حجت الاسلام جعفرپور گفت: در حال حاضر شاهد برگزاری آزمون حفظ کل قرآن در استان هستیم که برگزاری این آزمون طرح و نیاز حافظان کل قرآن است.

وی با بیان اینکه حافظان قرآن در مقطعی وارد عرصه می شوند که در این رشته تخصص دارند که کار بسیار سختی است، قرآن را پاس کرده اند، اما تخصصی نیستند، نداشتند. گواهی، اخیراً مقرراتی وضع شده است که این افراد می توانند ثبت نام کرده و در آزمون شرکت کنند و در نهایت گواهینامه به آنها ارائه خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی لرستان افزود: 10 مؤسسه قرآنی در لرستان داریم که برگزاری آزمون عمومی حفظ قرآن را بر عهده دارند. ء اول تا آخر جز ء 30 قرآن را بر عهده دارند که این آزمون در 10 مرحله برگزار می شود و در پایان به شرکت کنندگان گواهینامه اعطا می شود.

حجت الاسلام خفاپور تاکید کرد: این کار از خرداد ماه در مؤسسات قرآنی آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد، هر مؤسسه می تواند چهار نوبت در سال برای حافظان قرآن آزمون برگزار کند.

ارتقای کمی و کیفی مؤسسات قرآنی لرستان

وی با اشاره به ارتقای کمی و کیفی موسسات قرآنی در لرستان گفت: مقام معظم رهبری تاکید کرده اند که باید 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم که متاسفانه هنوز به جایگاه مطلوب در حوزه قرآن نرسیده ایم. همه موسسات و خانه‌های قرآنی به آن نیاز دارند.» در این زمینه فعال شوید.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی لرستان با تاکید بر اینکه از نظر تعداد و تعداد مؤسسات و خانه‌های قرآنی محدودیت خاصی حتی برای برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و عمومی نداریم، تصریح کرد: در این راستا از کلیه کسانی که برنامه های قرآنی را دنبال می کنند و مایلند سطح علمی و فکری خود را برای قرآن بالا ببرند دعوت می شود جهت ثبت نام در موسسات و دارالقرآن اقدام نمایند.

حجت الاسلام جعفرپور تاکید کرد: این ثبت نام در سنین مختلف و برای برادران و خواهران خواهد بود.

رستاخیز جلسات قرآن در منزل

وی در ادامه به اجرای این طرح اشاره کرد.نورالثقلینوی در لرستان گفت: اجرای این طرح یک سال است که ادامه دارد و در دستور کار آن احیای جلسات قرآنی در داخل است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی لرستان با تاکید بر اینکه این طرح بسیار خوبی است و امیدواریم همه موسسات و خانه های قرآن و بلکه مردم ما را در اجرای آن یاری کنند. در این راستا افرادی که می خواهند فضای خانه خود را بسازند اگر قرآن بسازند تبلیغات اسلامی استان در اختیار معلمان قرآن قرار می دهد و در این راستا از ظرفیت اساتید توانمند استان استفاده می شود.

حجت الاسلام جعفرپور تاکید کرد: هر خانه و خانواده ای که قصد برگزاری جلسات قرآنی در منزل را داشته باشد، حمایت های لازم را برای تعلیم و ترتیل و تبلیغ اسلامی خواهد داشت و در حال حاضر در خرم آباد 114 خانه قرآن احیا شده و اعلام آمادگی شده است. برنامه های قرآنی را در خانه نگه می دارند.

وی افزود: امیدواریم این برنامه در تمامی خیابان ها و کوچه ها برگزار شود و با حمایت اساتید و مردم این برنامه را به نحو مطلوب دنبال کنیم.

تبدیل به مؤسسات و خانه های قرآنی

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه ویژه حجت الاسلام «قمی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور برای مؤسسات قرآنی از لحاظ کمی و کیفی، اظهار داشت: «حجت الاسلام «قمی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور از نظر کمی و کیفی جایگاه ویژه ای دارد.نورالثقلینیکی از برنامه ها در این زمینه احیا شده است.

حجت الاسلام جعفرپور با اشاره به تغییر مؤسسات و خانه های قرآن و برگزاری آزمون های تخصصی معلمان گفت: این امر از تیرماه امسال در استان آغاز می شود و برنامه ها و آموزش های تخصصی قرآنی را اجرا خواهیم کرد. برای معلمان مؤسسات و خانه های قرآن.»

وی با اشاره به اینکه اوقات فراغت تابستان فرصت بسیار مناسبی برای ارائه آموزش های قرآنی و فرهنگی برای دانش آموزان است، گفت: می توان از فضای مجازی به درستی استفاده کرد و در این راستا باید ورود و ارائه آموزش و پرورش به صورت انور و فرهنگی انجام شود.

رئیس اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان در امور قرآنی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش می تواند از ظرفیت شبکه «شاد» در این زمینه به خوبی استفاده کند، گفت: آمادگی داریم این آموزش ها را در تابستان به دانش آموزان ارائه دهیم. “با استفاده از اساتید ماهر. .

شناسایی خیرین قرآنی

حجت الاسلام جعفرپور تاکید کرد: تنها تبلیغ و آموزش اسلامی نیست که کارساز است، بلکه خانواده ها نقش موثرتری دارند و خانواده ها باید اولین قدم را در این مسیر بردارند.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه هر جا که مردم تلاش کرده اند بسیار موفق بوده است تصریح کرد: یکی از برنامه های اداره کل قرآنی تبلیغات اسلامی لرستان شناسایی خیرین قرآنی در استان است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی لرستان گفت: خوشبختانه اتفاقات خوبی در این زمینه رخ داده است به طوری که در شهرستان دلفان یک خیر 400 جلد قرآن به قرآن اهدا شده است. مؤسسات آنیک».

حجت الاسلام جعفرپور بیان کرد: اخیراً در خرم آباد خیریه ای برای توزیع کتاب قرآن در بین مؤسسات قرآنی اعلام آمادگی کرده است.

وی تاکید کرد: هر کجا که ایشان حضور داشتند موفقیت های زیادی حاصل شد و از خیرین قرآنی در تمام شهرستان های استان درخواست داریم، کار شروع شده است و امیدواریم در همه شهرستان ها این امر محقق شود.

دکمه بازگشت به بالا