اجتماعی

تجریشی: سدسازی در اطراف دریاچه ارومیه غیرممکن است

به گزارش خبرگزاری باراناخبر ، مسعود تجریشی در مصاحبه با باراناخبر گفت: درست است که دولت آقای روحانی موضوع احیای دریاچه را یکی از اولویت های خود قرار داده است اما محیط زیست موضوع یک دولت خاص “. به نظر من ، قوانین و مقررات بالادستی در ساخت سد در کشور با مشکلات بی شماری روبرو خواهند شد. از طرف دیگر ، هیچ آبی وجود ندارد ، یک بار در ادبیات وزارت نیرو ، صحبت از 130 میلیارد متر مکعب آب تجدیدپذیر در کشور بود ، این تعداد اکنون زیر 90 میلیارد است ، در واقع هیچ آبی برای ساخت سد وجود ندارد و دریاچه های پرداخت شده

مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه افزود: سازمان محیط زیست به طور قطع مجوز احداث سد جدید در اطراف دریاچه ارومیه را نمی دهد ، زیرا در این صورت تعرفه آب دریاچه پرداخت نمی شود. در عوض ، از مقام معظم رهبری تا عدالت ، همه به محیط زیست اهمیت می دهند و با توجه به اینکه وضعیت آب بسیاری از رودخانه ها منفی است ، اگر روزی سازمان محیط زیست اجازه چنین ساخت و سازهایی را بدهد ، دیگر نمی توانیم بگوییم که مسائل زیست محیطی در کشور مهم است.

وی توضیح داد: “البته ما می توانیم در مورد ساخت سد س askال کنیم ، اما به نظر من این روش غیرقابل برگشت است و هیچ نشانه ای از این اتفاق وجود ندارد. همه ما به دنبال سرویس هستیم ، اما من فکر می کنم این ساخت این سدها تقریباً غیرممکن است.

جزئیات این گفتگو را اینجا بخوانید.

4747

دکمه بازگشت به بالا