اجتماعی

بیماری کرونا توانمندی حوزه سلامت را محک زد

باراناخبر/ چهارمحال و بختیاری معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: دانشگاه ها موتور محرکه ای هستند که نباید با مسائل سیاسی کند شوند.

یونس پناهی 18 دی ماه در مراسم تکریم و معارفه روسای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تاکید بر اینکه در تاسیس دانشگاه های علوم پزشکی وظیفه دانشگاه های نسل اول فقط آموزش بود، گفت: نتیجه این شد که اکنون شاهد یا هیئت علمی بوده ایم. تخصص های مختلف در رشته ما سالم هستیم، به مرور زمان دانشگاه ها وارد نسل دوم شدند که علاوه بر دانشجویان در آن تحقیقات نیز انجام شد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: نتیجه فعالیت دانشگاه های نسل دوم در حوزه تحقیقات علمی، باعث شد تا در تولید علم رتبه اول را داشته باشیم. مرجعیت علمی در منطقه.”

وی با بیان اینکه واقعیت این است که امروز نمی‌توانیم نیازهای خود را در حوزه سلامت با دانشگاه‌های نسل دوم تامین کنیم، گفت: به همین دلیل دانشگاه‌ها در کشورهای پیشرفته وارد نسل سوم شده‌اند. باید نیاز محور باشد و دانش را به محصول تکنولوژی و نخبه گرایی تبدیل کند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه انتشار مقاله نباید قصد دانشجویان باشد، تاکید کرد: در دانشگاه های نسل سوم هدف این است که یک مقاله در نهایت به تولید منجر شود. یک محصول بهداشتی ما باید افکار، بخشنامه ها و دستورالعمل ها را از دانش به محصول تبدیل کنیم.

وی بیان کرد: دانشگاه ها تنها آموزش را با کمترین هزینه ارائه می دهند، بنابراین فارغ التحصیلان رشته بهداشت به دلیل عدم جذب در بازار کار مهاجرت می کنند، شرایط کنونی کشور ایجاب می کند که متحد باشیم و از موازی کاری پرهیز کنیم.

پناهی تصریح کرد: دانشگاه ها موتور محرکه ای هستند که نباید با مسائل سیاسی سرعت آن ها را کند کرد، تاج آزمونی بود برای سنجش مهارت های بهداشتی، اکنون در شرایطی هستیم که آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری بسیار زیاد است. اما به حداقل ممکن رسیده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در زمینه واکسیناسیون و تولید واکسن های داخلی رشد خوبی داشته ایم و در ایران بسترهای مختلفی برای واکسن های عروق ویروس کرونا تولید می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا