حوادث

بوته‌کاری هلال‌احمر در کانون ریزگردها/ کاشت نهال صلح و دوستی در استان‌ها

سخنگوی جمعیت هلال احمر جزئیات برنامه ملی جنبش سبز برای فرهنگ سازی برای حفاظت از محیط زیست را تشریح کرد.

محمد حسن قوسیان مقدم در مصاحبه ای با باراناخبر ، وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر فعالیت های بشردوستانه و بشردوستانه متنوعی دارد ، اظهار داشت: اگرچه نام این سازمان عمدتا در مواردی مانند تصادفات و بلایا ذکر می شود ، اما علاوه بر این قسمت ، مسئولیت ها و اقدامات دیگری نیز انجام می دهد. یکی از آنها برنامه ملی جنبش سبز است.

وی گفت: این طرح مطابق با توافق نامه بین صلیب سرخ بین المللی ، آژانس حفاظت از محیط زیست و سازمان جوانان هلال احمر اجرا شد. اما تا روز طبیعت و 4 آوریل 1400 ادامه خواهد داشت.

سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره جزئیات این طرح گفت: حفاظت از محیط زیست بشردوستانه در دستور کار قرار دارد و در قالب برنامه های بشردوستانه ، آموزشی و ترویجی و برنامه های فرهنگی در حال اجرا است.

به گفته قوسیان ، برنامه های بشردوستانه در قالب کاشت نهال با کمک گروه های آسیب پذیر اجتماعی ، اعزام کاروان های خیریه با حضور جوانان در پاکسازی مناطق آلوده ، کاشت بوته در مکان های اصلی غبارآلود ، کاشت نهال صلح و دوستی در استانها و غیره.

وی برگزاری کارگاه آموزشی مجازی در زمینه توانمندسازی در زمینه اصول و مهارت های تولید و کاشت نهال ، اهدای کیسه های غیر پلاستیکی و بروشورهای آموزشی برای شهروندان ، ترویج فرهنگ تولید ، کاشت نهال ، گیاهان دارویی و درختان میوه را از جمله برنامه ها عنوان کرد. امیدواریم که با اتمام این پروژه ، شاهد بازسازی مناطقی از منابع طبیعی و جنگل های کشور باشیم که در اثر آتش سوزی و غیره تخریب شده اند. البته جبران کامل این آسیب ها پس از چند سال و مراقبت از اقدامات انجام شده امکان پذیر خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا