اجتماعی

آماده‌باش امدادگران هلال احمر برای بارش برف و باران در ۱۱ استان

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از آمادگی امدادگران هلال احمر با توجه به پیش بینی بارش برف و باران در 11 استان کشور خبر داد.

مهدی ولی پور در گفت وگو با باراناخبر وی با اشاره به پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی برای بارش برف و باران در برخی مناطق کشور گفت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در برخی مناطق کشور احتمال بارش برف و باران وجود دارد، بنابراین جمعیت هلال احمر ناجیان خود را در این استان به حالت آماده باش در آورده است.

وی با بیان اینکه امدادگران مراکز امداد و نجات جاده ای در چهار استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و گیلان آماده هستند و هماهنگی های لازم با آنها انجام شده است، گفت: در شهرستان مراغه – میدان در بستان آباد – تبریز در اهر خواهیم بود. استان آذربایجان شرقی

ولی پور ادامه داد: در استان آذربایجان غربی از صبح امروز در اکثر شهرها بارش باران خواهد بود ضمن اینکه در محور تکاب به سمت شاهین دژی و آوجیگ نیز بارش برف گزارش شده است. در استان اردبیل بارندگی ها از صبح در اکثر شهرستان ها آغاز شده است، در حالی که در محور خلخال و گرمی بارش برف خواهیم داشت. در بیشتر مناطق و محورهای استان گیلان بارش پراکنده پیش بینی می شود.

ون جات رئیس سازمان امداد هلال احمر با بیان اینکه به دلیل مداخلات جوی احتمال وقوع حوادث رانندگی در این چهار استان وجود دارد، گفت: لازم است رانندگان از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و در صورت نیاز به سفر همراه داشته باشند. تجهیزات زمستانی در ماشین.و با احتیاط رانندگی کنید.

وی با بیان اینکه تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر برای رفع سایر حوادث ناشی از بارندگی ها آمادگی کامل دارند، گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسی و با توجه به ورود سامانه جدید بارشی به کشور از روز پنجشنبه در استان ها کردستان، جنوب غرب آذربایجان، آذربایجان شرقی در اردبیل، زنجان، گیلان، قزوین، البرز، خراسان شمالی، خراسان رضوی و تهران احتمال بارش باران وجود دارد. این وضعیت در روز جمعه تنها برای سواحل و استان های ساحلی دریای خزر به ویژه استان گیلان پیش بینی می شود.

ولی پور تاکید کرد: با توجه به کاهش دما که در این ایام رخ خواهد داد، بارش ها در مناطق کوهستانی به صورت برف خواهد بود، بنابراین راه های روستایی به ویژه در مناطق سردسیر و گردنه های برفگیر با مشکل تردد مواجه خواهد شد. همچنین به کوهنوردان توصیه کنید در این شرایط از ارتفاعات بالا بروند، این کار را نکنید

بیشتر بخوانید: این نکات را هنگام رانندگی در روزهای برفی و بارانی جدی بگیرید

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه امدادگران جمعیت هلال احمر استان های مذکور آمادگی کامل برای امدادرسانی در صورت بروز حوادث احتمالی را دارند، گفت: امیدواریم هیچ حادثه ای در این زمینه رخ ندهد اما شهروندان می توانند با تماس تماس بگیرند. سامانه اورژانس 112 هلال احمر

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا