اقتصادی

بهره برداری از فاز نخست بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در شهریورماه

باراناخبر/مرکزی استاندار مرکزی گفت: بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور امسال در استان مرکزی احداث شده و فاز اول آن شهریورماه به بهره برداری می رسد.

فرزاد مخلص الائمه روز شنبه 31 مرداد در مراسم یادبود تشکل ها و نهادهای مردمی استان مرکزی گفت: اضطراب عامل حرکت و تحول و ناامیدی عامل رکود و ویرانی است.

وی افزود: حضور تشکل های مردم نهاد در موضوعات مختلف در یک جلسه ما را متوجه دغدغه های موضوعات مختلف می کند.

استاندار مرکزی گفت: نظام اداری با پیشینه و چارچوبی که دارد قابلیت تحول را ندارد. بوروکراسی منفی حاکم بر دستگاه های اجرایی اساساً در حل مشکلات ناتوان است.

مخلص الائمه گفت: ظرفیت های مادی و معنوی زیادی در کشور وجود دارد اما همه آنها نمی توانند ما را به آینده مطلوبی که انتظار داریم برساند، نظام اداری موجود توانایی جذب مشارکت را ندارد بنابراین نیازمند تحول است. . .

وی ادامه داد: این نظام اداری مبتنی بر نظام نفتی است و از آنجایی که نفت به نوعی عامل توسعه اقتصادی کشور شده است باید از اقتصاد نفتی فاصله گرفته و به سمت اقتصاد واقعی مبتنی بر تولید حرکت کنیم.

استاندار مرکزی افزود: گفتمان نظام اداری استان مرکزی باید به گفتمان مشکل آفرین تبدیل شود تا دستگاه ها و کارکنان مهم ترین مشکل حوزه خود را بشناسند و راهکارهای مناسب ارائه دهند.

وی تاکید کرد: ممکن است در بخش های مختلف نظام اداری کارشناسان خوبی وجود داشته باشند اما نظام اداری ناکارآمد اجازه تکامل و حرکت را به آنها نمی دهد و عناصری از بیرون نیاز است تا زمینه تحول این نظام اداری فراهم شود. ، که این عناصر می توانند سازمان ها و سیمان.

مخلص الائمه ادامه داد: دولت سند تحول حکومت مردمی را در 22 اسفند سال گذشته منتشر کرد که خط به خط نوشته شده است.

وی افزود: طرح تحول قدرت مردمی در پایان سال گذشته شامل 123 اقدام است و باید در سه دوره کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تا پایان دولت سیزدهم اجرایی شود. .

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: استان مرکزی یکی از استان های پیشرو کشور در صدور مجوز سفر و برداشت برخی منابع قبل از سفر است. اولین پروژه در تاریخ پروژه های استان مرکزی که فعالیت های زیادی دارد پروژه پل سنجان است، از طرفی بیمارستان ولیعصر (عج) نیز باید در پایان سال جاری تکمیل شود که این نشان از عزم دولت برای تکمیل پروژه ها دارد.

مخلص الائمه گفت: 55 هزار درخواست و شکایت در میز خدمت دانشگاه آزاد اراک در سفر ریاست جمهوری توسط 500 نفر، بعد از سفر 10 هزار درخواست و به میز خدمت ادارات 13 هزار و 200 درخواست رسید. در هیچ سفر دولتی این اتفاق نیفتاده است.

وی با اشاره به اینکه کشور از کمبود برق رنج می‌برد، گفت: باید به سمت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر برویم زیرا انرژی‌های تجدیدپذیر در حال طاقت‌فرس هستند، دولت هدف خود را برای تولید 10 هزار مگاوات انرژی از انرژی خورشیدی در نظر گرفته است. که استان مرکزی در گام اول 700 مگاوات تولید خواهد کرد و قرار است تا 1000 مگاوات افزایش یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا