فرهنگ و هنر

بسیج عظیم‌ترین ظرفیت مردمی جمهوری اسلامی ایران است

مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی مراکز فرهنگی هنری با اشاره به نقش و جایگاه بسیج در زمینه های مختلف از ابتدای انقلاب اسلامی گفت: بسیج بزرگترین توانایی مردم جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی است ایران “.

به گزارش باراناخبر ، حجت الاسلام والمسلمین دکتر “حبیب رضا ارزانی” در مصاحبه با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته بسیج ، با اشاره به اهمیت و جایگاه این پایگاه بزرگ مردمی در انقلاب اسلامی ، به برخی از اظهارات اشاره کرد از امام راحل و وی فرمود: عبارات مختلفی در سخنان امام خمینی (ره) در مورد شکل گیری بسیج و آفرینش وی در کشور وجود دارد. به خصوص جمله معروف که می گفت: “دولت اسلامی باید همه نظامی باشد و آموزش نظامی داشته باشد. این کار باید در همه جا انجام شود تا کشوری با بیست میلیون جوان پس از چند سال بیست میلیون تفنگدار دریایی و بیست میلیون ارتش داشته باشد. ” … در آن زمان ، جمعیت کشور 36 میلیون نفر بود و امام (ره) می خواست چنین ارتشی با این گروه و عده ای با جمعیت جوانان تشکیل شود.

وی ادامه داد: با توجه به این مهم ، سازمان بسیج با مجموعه ای از فعالیتهای متعدد و گسترده در زمینه های مختلف نظامی ، فرهنگی ، امنیتی و مذهبی تشکیل شده و در بین همه توده ها جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. امروز می بینیم که بسیج در میان اقشار مختلف حضور دارد. به عنوان مثال ، بسیج اساتید ، بسیج دانشجویان ، بسیج هنرمندان ، بسیج مساجد و محله ها و غیره میوه های این درخت بزرگ است.

وی با بیان اینکه بسیج بزرگترین توانایی مردمی جمهوری اسلامی ایران است ، تصریح کرد: بسیج نهادی از انقلاب و دیدگاه ایدئولوژیک ناشی می شود. نگرش بسیج با اعتماد و اطمینان همراه است. همین رویکرد اکنون در همه جای فعالیتهای بسیج پیرامون نظام اسلامی دیده می شود. با این حساب امروز باید از بسیج دفاع کنیم.

ارزانی اظهار داشت: تفاوت جمهوری اسلامی ایران با بسیاری از انقلاب ها و سیستم های جمهوری در این بود که این کشور قدرت چنین مردمی را داشت که در همه زمینه ها حضور داشته و از سیستم ها و اقشار مختلف محافظت و پشتیبانی کند. زمان جنگ ، زمان بلایای طبیعی ، همیشه یک بسیج عمده در زمینه فعالیت های مختلف سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی بوده است.

ارزانی با بیان اینکه ستاد فهما به منظور تعامل دوبار با سازمان بسیج ، بسیاری از برنامه ها و فعالیت های خود را در کنار هم نگه داشت ، افزود: از جمله این فعالیت ها می توان به طرح تسویه حساب ملی ، توزیع بسته های زندگی بین نیازمندان اشاره کرد. برای استفاده از آسایش و کمک وفادارانه ، با حفظ یک برنامه ملی برای تکریم خانواده های شهدا در روز سه شنبه ، تکریم Bazihi نمونه در سطح محله.

وی اظهار داشت: طرح ملی اعمال ایمان ، همدلی ، کار و انکار خود در ماه رمضان بود که مرحله دوم آن تازه آغاز شده است. این طرح ملی با هدف دستگیری از نیازمندان به ویژه هنگام انفجار تاج وارد فاز جدیدی شد و در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور اجرا شد و با حضور پرشور اعضای بسیج و اعضای آن ادامه دارد. مراکز

ارزانی در بخشی دیگر از مباحث خود با اشاره به ارتباط مسجد با مراکز مسجد اظهار داشت: “ما خود را جدا از بسیج نمی دانیم. هر مسجد یک پایگاه بسیج و یک مرکز فرهنگی و هنری دارد و ما ما مانند یک روح در دو بدن هستیم. ” همانطور که قبلاً ذکر شد ، بسیاری از فعالیتهای ستاد فهما و بسیج با همکاری یکدیگر انجام می شود. همانطور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در تاریخ 10 اکتبر 2012 در سخنرانی خود در خراسان شمالی فرمودند: «من توصیه می کنم مراکز فرهنگی و هنری مساجد را فراموش نکنید ، البته با همکاری بسیج. حیف است که بین روحانی مسجد و بسیج مسجد تفاوت وجود دارد. با بسیج این مراکز فرهنگی و هنری مساجد را اثرگذار کنید. برایش کار کن مطابق منویات معظم له ، ستاد فرماندهی فهما در تاریخ 11 فوریه سال گذشته تفاهم نامه ای را با سازمان بسیج مستضعفین امضا کرد.

مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی مراکز فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: هدف از این تفاهم نامه هم افزایی و همکاری دو نهاد انقلابی در راستای برنامه ریزی صحیح و عمدی در راستای جذب ، تقویت و پرورش است. ایده های خلاقانه حداکثر تعداد نوجوانان و جوانان به مسجد می رفتند و همچنین از گروه جهادی و خودجوش متمرکز در محله حمایت می کردند.

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه بین مساجدی که دارای پایگاه مقاومت بسیج و همزمان یک مرکز فرهنگی و هنری هستند به امضا رسیده است ، افزود: دو طرف برای اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت جوانان با یکدیگر همکاری خواهند کرد. و نوجوانان در طول تابستان و یک موسسه فکری مشترک تشکیل می دهند. و انجمن های مساجد در سطح ملی ، استانی و شهرستانی ، آموزش سواد رسانه ای برای اعضا و مخاطبان انجمن ها توسط سازمان بسیج رسانه از جمله مواردی است که با امضای این تفاهم نامه محقق شد.

رئیس ستاد هماهنگی مراکز فهما ادامه داد: جذب نوجوانان و جوانان به مسجد با استفاده از وسایل فرهنگی و هنری ، مشارکت در تدوین برنامه ها و برنامه های پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی ، همکاری در طراحی و اجرای برنامه ها در در مورد ترویج مسجد به سبک انقلاب اسلامی به دست آوردن ظرفیت ها ، توانایی ها و امکانات یکدیگر از قبیل مهارت های فکری ، تجربی ، پژوهشی ، آموزشی ، کارگاهی ، کتابخانه ای ، رسانه ای و مهارت های ارتباطی از دیگر اهداف این درک است.

ارزانی ابراز امیدواری کرد با تلاش و همکاری بسیج به عنوان یکی از مهمترین نهادهای کشور و کانون های تفاهم فعالیت مساجد وارد عرصه جدیدی شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا