فرهنگ و هنر

کانون‌های مساجدی که همنام با امام حسین (ع) یا القاب آن حضرت فعالیت‌ می‌کنند

در سطح ملی بسیاری از مراکز فرهنگی و هنری مساجد یا به نام امام حسین (ع) و یا به نام القاب منسوب به ایشان فعالیت می کنند.

به گزارش باراناخبر، به نقل از ستاد ارتباطات رسانه ای (فهمه)، همان طور که بسیاری از مردم به خاطر عشق و ارادت قلبی به امام سوم شیعیان، فرزندان خود را «حسین» می نامند. حتی برخی محل کار خود را با نام یا القاب شهیدان سید و سالار مزین می کنند و بدین ترتیب ارادت خود را به ساحت سیدالشهدا علیه السلام ابراز می کنند.

ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) گزارشی آماری از فرا رسیدن عاشورای حسینی تهیه کرده است که در آن به تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد فعال در استان های کشور با نام یا القاب منتسب به امام حسین (ع) اشاره شده است. خواهد خواند:

بر اساس این گزارش، آمار به‌دست‌آمده نشان می‌دهد که 1938 باب مساجد، 698 باب کانون فرهنگی هنری و 757 باب مساجد و کانون‌ها (اعم از مسجد و کانون) با نام یا کنیه‌های امام حسین (ع) وجود دارد. 3393 شعبه در سراسر کشور وجود دارد.

از این میان، استان های خراسان رضوی و اصفهان هر کدام دارای 220 مرکز فرهنگی هنری، استان خوزستان دارای 189 مرکز فرهنگی هنری، استان فارس دارای 178 مرکز فرهنگی هنری، استان های گیلان و آذربایجان شرقی هر کدام دارای 160 مرکز فرهنگی هنری، استان تهران دارای 161 مرکز فرهنگی هنری سیستان و بلوچستان هستند. استان با 141 باب فرهنگسرای هنری، استان هرمزگان با 148 باب فرهنگسرای هنری، استان کهگیلویه و بویراحمد با 141 باب کانون فرهنگی هنری، استان مازندران با 129 باب فرهنگسرای هنری، استان آذربایجان غربی با 124 فرهنگسرا استان کرمان (جنوب) با 106 مرکز فرهنگی هنری، استان یزد با 96 مرکز فرهنگی هنری، استان همدان با 93 مرکز فرهنگی هنری، استان کرمانشاه با 89 مرکز فرهنگی هنری، استان های چهار محال و بختیاری با 91 مرکز فرهنگی هنری، استان های جنوب خراسان با 89 قلاده سگ مرکز فرهنگی هنری dra استان گلستان با 81 مرکز فرهنگی هنری استان لرستان با 73 مرکز فرهنگی هنری استان مرکزی با 71 مرکز فرهنگی هنری استان خراسان شمالی با 59 مرکز هنری فرهنگ فرهنگی استان البرز با 60 باب حوزه هنری فره نگی استان ایلام با 61 باب کانون فرهنگی هنری و استان قم با 57 باب کانون فرهنگی هنری با نام یا عناوین منسوب به امام حسین (ع) فعال هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا