اقتصادی

بسته شدن مرزهایی که نباید باز می‌شد!

از فردا ، به دلیل شیوع ویروس کرونا در این کشور و ورود این نوع ویروس از آنجا به ایران ، مرزهای زمینی ایران و عراق بسته خواهد شد و مسافران قادر به سفر از هیچ یک از آنها نیستند ، اما این به وضوح نیست با چه مجوزی مرزها باز شد و آیا باید اکنون بسته شوند؟

به گزارش باراناخبر ، پس از شیوع ویروس کرونا ویروس انگلیس ، بسیاری از کشورها برای محافظت از شهروندان خود نظارت و کنترل بیشتری انجام داده و بسیاری از پروازها و سفرهای مرزی خود را با سایر کشورها به ویژه انگلستان و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی متوقف کردند. در همین راستا ، ایران همچنین پروازهای خود را به چند کشور محدود کرد و پروازهای انگلیس را تا 11 مارس به حالت تعلیق درآورد.

اما اخیراً ، گزارش ها و اظهارات مقامات وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نشان داد کرون انگلیس از طریق عراق وارد ایران شده است. و دیروز ، سعید نمکی ، وزیر بهداشت ، اظهارات تندی علیه کسانی که پروتکل ها را دنبال نمی کنند ، بیان کرد.

وی افزود: چه موقع اجازه و اجازه عبور از مرز عتبات و بازگشت را صادر کردیم؟ چه کسی نامه ای از من در این باره دارد. کدام یک از همکاران من با بخشی از این ترافیک موافقت کرده اند؟ یک اتوبوس می رسد و ما آن را در مرزی که شخص مثبت انداز بیرون می آید امتحان می کنیم. این فرد مثبت پیاده می شود و اتوبوس به شهر خاصی می رود. ما دنبال می کنیم و نکات مثبت در آنجا یافت می شود. همکاران من برای کار برخی افراد چه مبلغی باید پرداخت کنند؟ ما چه گناهی مرتکب شده ایم که در 13 ماه موج داشته باشیم ، موج را بشکنیم و به شهادت برسیم!

نمکی تصریح کرد: من ناگهان نمی توانم بشنوم که گروهی بدون اطلاع ما آمدند و رفتند. در کشوری که رهبر معظم انقلاب می فرمایند وقتی می خواهد یک جلسه مجازی برگزار کند ، ما باید از وزارت بهداشت اجازه بگیریم. رئیس جمهور می خواهد به حرم برود. امامی (ره) می گوید از وزارت بهداشت بپرس چگونه باید باشد. بی احترامی برای دیگران امکان پذیر نیست. بزرگان از سیستم پیروی می کنند ، اما برخی هیچ توجهی به این موارد ندارند. هنگامی که یک اپیدمی رخ داد و کشته شد ، گفته شد که غلظت اکسیژن در جایی کم است. طبق گزارشاتی که در جایی دریافت شده ، بیمار دیر معالجه شده و همه این س questionsالات شروع می شود ، اما هیچ کس نمی گوید چه کسی این را در پیک قبلی خوزستان جمع کرده ، چه کسی تخلف پروتکل ما را گرفته است ، چه کسی شب را نخوابیده است ، چگونه اکسیژن وارد شده است ، چرا آیا کسی نمی آید و در خیابان فریاد می زند که ما هیچ امکاناتی نداریم. چه کسی آتش را خاموش کرد؟ اما اگر خدای ناکرده داروها 5 دقیقه به تأخیر بیفتند ، هزار قلم و هزار شبکه اجتماعی باز می شوند. این راهی نیست که بتوان کشور را اداره کرد. من هم نامه نوشتم. دیگر تحمل ما و همکارانمان وجود ندارد. ما برای شکستن امواج و دیگران برای ایجاد امواج ایجاد نشده ایم. همه باید این را بدانند. آنها همچنین باید به شدت بدانند.

در همین راستا ، طبق اخباری که فردا منتشر شد ، پنج مرز ایران و عراق به روی تردد مسافران بسته است. جواد هدایتی – مدیرکل حمل و نقل بین المللی ترانزیت و بزرگراه ها و حمل و نقل جاده ای – به باراناخبر گفت: “به دلیل همه گیری کرونا انگلیس و تصمیم ستاد ملی کرونا از فردا ، همه مرزهای ایران با عراق بسته خواهد شد.” البته مرزهای عراق با خوزستان بسته شده و سایر مرزها در شهرهای آذربایجان غربی ، کردستان ، کرمانشاه و ایلام به زودی بسته خواهد شد.

وی افزود: مرزهای شلمچه و چذابه در خوزستان ، مرز مهران ، پرویزخان ، خسروی ، باشماق و تمارچین از جمله مرزهایی است که بسته شده یا به زودی بسته خواهد شد و مسافران دیگر نمی توانند به آنجا سفر کنند.

مدیرکل ترانزیت بین المللی و حمل و نقل جاده ای گفت: “رانندگان عراقی وارد کشور نمی شوند و کالاهای خود را در مرز تخلیه یا بارگیری نمی کنند ، اما برخی از مسافران تاکنون از مرزها سفر کرده اند ، البته به صورت محدود.” تابعیت مضاعف برای اهداف پزشکی آمده است یا ویزای کار در آن طرف مرز داشته است.

راهنمایی در پاسخ به این سوال که آیا تردد در سایر مرزها با این محدودیت یا ممنوعیت روبرو شده است یا خیر؟ وی گفت: در مرزهای دیگر تاکنون تصمیم خاصی اتخاذ نشده است اما تردد با سایر کشورها نیز محدود و مدیریت شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا