اجتماعی

آغاز به کار بسته تحولی مدرسه خوانا از فردا

معاون وزیر آموزش ابتدایی از راه اندازی بسته تحول خوانا خبر داد و ارتقا level سطح مهارت های چهارزبانه با رویکردی یکپارچه با سه م basicلفه اساسی مهارت های زندگی “مسئولیت ، شجاعت و ادب” را از اهداف اصلی این پروژه عنوان کرد. .

به گزارش باراناخبر ، رضوان حکیم زاده ، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ، در مصاحبه با شبکه آموزش و پرورش ، افزود: اولین قدم در اجرای بسته تحول خواندنی ، یعنی آموزش معلم در 5 درصد مدارس کشور ، تقریباً فردا ، شنبه ، 1 دسامبر آغاز می شود.

وی با تشریح دلیل انتخاب این طرح و تبیین اهداف بسته تحول مدارس خواندنی ، گفت: برای اجرای سند تحول بنیادین ، ​​هر یک از واحدهای آموزشی در نمایندگان یکی از اصلی ترین چالش ها را در نظر گرفتند و طرحی برای حل آن ارائه دادند. این مشکل. ساخت در مدرسه ابتدایی ، ما بسته تحول خواندنی را به مدرسه ابتدایی انتخاب کردیم زیرا بهترین زمان برای تعمیق و یادگیری م fourثر مهارتهای چهار زبان و زندگی ، دوران کودکی و دبستان است که علاوه بر پرداختن به نگرانی های اصلی با یادگیری مهارت های اولیه خواندن ، نوشتن و آداب و معاشرت ، می توانیم شاهد اجرای یکی از برنامه های سند تحول اساسی در مدارس باشیم.

وی افزود: بسته تحول خواندنی ترکیبی از مهارت خواندن ، نوشتن و برچسب زدن است. زیرا در دوره ابتدایی ، نتایج امتحانات بین المللی پرلز این واقعیت را نشان می دهد که متأسفانه مهارت های خواندن و درک دانش آموزان در سطح مطلوبی نیست و در عین حال ، تغییرات در ساختار سیستم آموزشی منجر به تمرکز بر مهارت خواندن و کمتر نوشتن شود. بنابراین ، نگرانی هایی در سطح سواد ، مهارت های سواد آموزی و احترام به آداب و معاشرت در دوره ابتدایی به عنوان محور شکل گیری شخصیت دانش آموزان وجود دارد. بنابراین ، ما یک بسته توسعه قابل خواندن با هدف حل مشکلات مربوط به مهارت های خواندن و نوشتن و مهارت های زندگی در دبستان ارائه کردیم و هدف ما این است که ابتدا معلمان را آموزش دهیم و سپس برنامه را در جامعه پیاده کنیم هدف ، که دانش آموز است بیایید این چالش را حل کنیم.

حکیم زاده در مورد زمان بندی این پروژه و نحوه انتخاب جامعه هدف گفت: با توجه به اینکه این پروژه در ابتدا یک طرح آزمایشی است ، میزان پوشش برنامه اولیه ما برای ده درصد مدارس پیش بینی شده بود. به دنبال شیوع بیماری عروق کرونا ویروس قلب و مجازی سازی آموزش ، این بیماری به 5٪ مدارس کاهش یافت که شامل انواع مدارس از جمله مدارس شهری ، روستایی ، دولتی ، غیردولتی ، دخترانه و پسرانه است. در پایان این اجرای آزمایشی ، ما می توانیم نقاط قوت و ضعف این طرح را در تمام ابعاد آن بررسی کرده و ارزیابی دقیقی از امکان اجرای این برنامه در سطح کشور داشته باشیم.

وی با تأکید بر لزوم یادگیری مهارت های خواندن و نوشتن در دوره ابتدایی گفت: به کودکان ما خواندن و نوشتن در مدرسه آموزش داده می شود. در حالی که مهارت های خواندن و درک مطلب که منجر به صحبت خوب می شود و در ادعای آنها کمتر مورد توجه قرار گرفته است. همچنین ، با ادامه کارهای مبتنی بر مهارت ، هدف از آموزش مهارت های نوشتاری این است که دانش آموز باید بتواند نظرات ، عقاید و احساسات خود را به بهترین شکل در قالب داستان ، گزارش بر اساس پیش زمینه بیان کند آموزشی ، با استفاده از کلمات و عبارات مناسب نوشتن و نوشتن متون ادبی را پیشنهاد دهید.

وی در پاسخ به این سوال که “آیا عملاً برگزاری ساعتها در اجرای این طرح مختل خواهد شد؟” با توجه به اهمیت این پروژه و احساس نیاز مبرم که باید اجرا شود ، تصمیم بر این شد که به صورت مجازی حضور پیدا کنیم ، اما این آموزش ها در 3 مرحله اجرا می شود و در مرحله اول کلاس های آموزشی برای معلمان و معلمان کشوری برگزار می شود. این برنامه برای معلمان ملی خواهد بود که تا پایان پروژه معلمان و دانش آموزان را به عنوان راهنمای آموزشی همراهی کنند و هرکدام تعدادی از معلمان مجری طرح را پشتیبانی و راهنمایی می کنند. و پیش بینی ما این است که از ابتدای ژانویه ، پس از اتمام دوره آموزش معلم ، گام بعدی را در مدارس برداریم و امیدواریم که در آینده با رفع محدودیت های ناشی از شیوع بیماری عروق کرونا ویروس قلب ، ما قادر به خواندن بسته تحول با تمام جزئیات آن هستیم. در مدارس دنبال کنید.

حکیم زاده در مورد اجرای این بسته تحول در مدرسه تلویزیون گفت: یکی از بسترهای مناسب برای تربیت معلم و برنامه راهبردی با هدف راهنمایی گام به گام ، شبکه آموزش است. البته در برنامه هایی که معلمان در تلویزیون ملی اجرا می کنند ، آنها به رویکردهای قابل خواندن تحول آفرین توجه خواهند کرد و سعی می کنند مهارت های اساسی گوش دادن ، صحبت کردن ، نوشتن و خواندن را از طریق تمرین ها و وظایفی که مشخص می کنند ، در نظر بگیرند. تأكيد ما بر آداب و معاشرت بر يادگيري سه مهارت مسئوليت پذيري ، عزم راسخ و آداب معاشرت است كه اميدواريم بهترين زمان براي يادگيري اين مهارت ها در كودكي باشد ، تركيب آنها با برنامه درسي براي اجراي اين مهارت ها. مرحله هدف

وی ادامه داد: آموزش ها به صورت مجازی از طریق شبکه شاد و آموزشگاه تلویزیون در اختیار همه معلمان قرار خواهد گرفت تا همه معلمان بتوانند از این بسته آموزشی استفاده کرده و در کلاس های خود اعمال کنند. از فردا این آموزشها در فضای مجازی بارگذاری می شود و همزمان با شروع کلاسهای آموزشی مربیان پروژه که از طریق بهترین معلمان کشور انجام می شود ، در اختیار جامعه مدرسین قرار می گیرد.

حکیم زاده در پاسخ به زمان مورد نیاز برای اجرای این طرح در مدارس و نحوه ارزیابی گفت: با توجه به مباحث پیش بینی شده و برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی ما این است که زمان لازم برای دستیابی به اهداف پروژه 4 ماه و تا ماه مه ادامه خواهد داشت. نتیجه این طرح بر اساس معیارهای برنامه ریزی شده در قالب ارزیابی نیست و باید در رفتار و عملکرد دانش آموز قابل مشاهده باشد و کودک می تواند براساس شکل گیری آموزشی خود در پایان این طرح سطح مطلوبی از چهار مهارت زبان در ترکیبی با مهارت. زندگی را پیشنهاد دهید.

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ حکیم زاده با اشاره به مزایای برگزاری کلاسها به صورت مجازی گفت: فضای مجازی این امکان را برای دانش آموزان فراهم کرده است که بدون محدودیت وقت و فضای زیاد تمرینات مهارتی را انجام داده و برای معلم خود بفرستند. پیش از این به دلیل محدودیت زمانی در ساعات حضور امکان پذیر نبود.

وی در پایان از تلاش های ارزنده همه مربیان ، مربیان و مربیان پیش دبستانی تشکر و قدردانی کرد و از مدرسه تلویزیون به عنوان افتخار یاد کرد و اظهار داشت: همکاری مشترک بین صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و وزارت آموزش و پرورش آموزش بهینه و با کیفیت در جامعه هدف ، که سرمایه آینده کشور است ، قابل ستایش است و نتایج بازخورد دریافتی نشان می دهد که با گذشت زمان و در سال تحصیلی جدید ، خدمات ارائه شده ، از نظر تنوع و کیفیت اجرای در سطح بالاتری بوده است وی همچنین یادآور شد: برنامه های مدارس تلویزیون در قسمت مربوط به دوره پیش دبستانی مورد استقبال والدین قرار گرفت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا