فرهنگ و هنر

برگزاری جشنواره‌های فجر با حضور امیدآفرین هنرمندان/ کرمان، از کانون‌های اصلی جشنواره موسیقی

باراناخبر/کرمان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انشاءالله کرمان با بناهای فاخر خود در آینده میزبان فعالیت های فرهنگی و هنری مهمی خواهد بود و حتما موافق ماندگاری جشنواره موسیقی در این استان هستم و در سال آینده در چند منطقه جشنواره را برگزار می کنیم و یکی از مناطق اصلی کرمان است.

دکترمحمدمهدی اسماعیلی عصر امروز ۱۵ بهمن ماه در مراسم افتتاحیه تالار فرهنگ و هنر کرمان با تبریک سالروز ولادت حضرت علی علیه السلام و گرامیداشت دهه فجر و یاد و خاطره شهداء اظهار کرد: یکی از شعارهای اصلی و مهم ما در دولت مردمی، موضوع عدالت و در حوزه فرهنگ، عدالت فرهنگی است.

وی افزود: تمام تلاش دولت بر این امر استوار شده که بتواند در همه گوشه و کنار ایران سرافراز امکان رشد و تعالی برای علاقمندان فرهنگ و هنر را فراهم بکند و علی رغم همه مشکلات و کمبودهایی که دولت از ابتدای شروع به کار با آن روبه رو بوده، توانستیم بخش مهمی از پروژه های فرهنگی و هنری را در مناطق مختلف کشور به اتمام برسانیم.

اسماعیلی بیان کرد: این طرح ها، پروژه های معمولی و عادی نبوده و تالار فرهنگ و هنر کرمان یکی از آنهاست که به لحاظ فنی و معماری جزو مجموعه های منحصر به فرد است.

وزیر ارشاد گفت: امروز این افتخار را داریم مجموعه ای در کرمان افتتاح شده که هیچ نظیری در ماقبل خود ندارد؛ مجموعه ای با سالن های مجهز، معماری منحصر به فرد و مایه افتخار همه کرمانی ها و ایرانی هاست.

وی اظهار کرد: افتتاح این پروژه های مهم در وهله اول متوجه جوانان این مرز و بوم است. سالن های مجهز تالار فرهنگ و هنر کرمان را بچه های جوان حوزه دانش بنیان برای ما ساخته اند و نشان می دهد در بخش های مختلف دارای چه استعدادهایی هستیم.

اسماعیلی در ادامه تصریح کرد: باید باور کنیم ایران اسلامی با قوت مسیر پیشرفت و آبادانی را طی می کند؛ درست است دشمنی ها از نوع عادی نیست در مقابل این حرکت و فضای نظام بین الملل تا امروز چنین دشمنی و عداوت را تجربه نکرده است.

وزیر ارشاد گفت: تحریم ها، صف آرایی و بمباران تحریف و تروریسم رسانه ای که شب و روز تلاش دارد مردم را ناامید کند و همه داشته ها را در چشم مردم ناچیز جلوه داده و نارسائی ها را پررنگ کند و با دروغ و تحریف تلاش کند در صفوف منسجم مردم ایران ایجاد انشقاق بکند، بی سابقه است و همه سپاه کفر و شرک و نفاق و قدرت های غربی، عبری و عربی مرتجع جمع شده اند تا اجازه نورافشانی به جمهوری اسامی و نهضت امام راحل ندهند اما این نور الهی است که خاموش نمی شود و به این دلیل در یک مصاف نابرابر با همه جبهه کفر و عناد قرار گرفته ایم.

وی اظهار کرد: در این وضعیت تحریم های بانکی، نفتی، اشخاص و نهادها، ما چنین مجموعه های کم نظیری را افتتاح می کنیم و این کار اگر همه متغیرهای مزاحم نبود، به اندازه کافی درخشان بود و با وجود کارشکنی، عظمت چنین کارهایی بیش از گذشته باید به چشم بیاید.

اسماعیلی تصریح کرد: کشورمان در حال گذار از یک پیچ تاریخی است و انشاءالله با صفوف دشمن شکن و عزم های آهنین و اراده همه مردم ایران این مسیر طی شدنی و قله فتح شدنی است و انشاءالله مسیر را با قوت ادامه خواهیم داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: تلاش دولت بر این است در همه بخش ها با خدمت رسانی مشکلات را پشت سر بگذارد.

وی افزود: امسال در حوزه فرهنگ و هنر سال ویژه ای داشتیم و جشنواره های مهم فجر انقلاب یکی پس از دیگری با حضور پررنگ و امیدآفرین اهالی فرهنگ و هنر در حال برگزاری است.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: انشاءالله کرمان با بناهای فاخر خود در آینده میزبان فعالیت های فرهنگی و هنری مهمی خواهد بود و حتما موافق ماندگاری جشنواره موسیقی در این استان هستم و در سال آینده در چند منطقه جشنواره را برگزار می کنیم و یکی از مناطق اصلی کرمان است و دبیرخانه جشنواره های فرهنگی هنر در حوزه مقاومت را با همکاری دوستان در کرمان برقرار خواهیم کرد.

وی در پایان تاکید کرد: از همه ایده های نو و فعالیت های خلاقانه در همه حوزه های فرهنگ و هنر در وزارتخانه حمایت می کنیم.

به گزارش باراناخبر، دکترمحمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این مراسم اظهار کرد: تالار فرهنگ و هنر کرمان از موارد نادر در حوزه فرهنگ و هنر کشور است و ظرفیت بسیار خوبی در استان کرمان به وجود آمد.

وی با اشاره به سالن های تخصصی تالار فرهنگ و هنر کرمان افزود: امیدواریم طی شش ماه آینده برنامه های فاخر در این مجموعه برگزار شود.

فداکار در پایان بیان کرد: در اجرای برنامه های حوزه فرهنگ و هنر استان کرمان و همچنین در راستای ترویج مکتب حاج قاسم می توان از این مجموعه استفاده کرد و امیدواریم چراغ این تالار همواره روشن و کارهای فاخر و با ارزش فرهنگی و هنری در آن انجام شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا