علمی و پزشکی

بررسی بیشتر رابطه بین قرار گرفتن در معرض آفتاب و آسیب دیدن کلیه

در یک مطالعه ، محققان بیشتر رابطه بین قرار گرفتن در معرض آفتاب و آسیب کلیه را بررسی کردند.

به گزارش باراناخبر ، محققان آمریکایی در یک مطالعه جدید بینش بیشتری در مورد چگونگی پوست در معرض اشعه ماورا بنفش (UV) می توانند علائم بالینی بیماری های خود ایمنی مانند لوپوس را بدتر کنند.

لوپوس نوعی بیماری خود ایمنی است که باعث التهاب در مفاصل ، پوست ، کلیه ها ، مغز ، قلب و ریه ها می شود و باعث می شود سیستم ایمنی بدن به بافت های آن آسیب برساند.

تحقیقات گذشته نشان داده است که در 80٪ بیماران لوپوس ، قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند باعث التهاب موضعی پوست و التهاب سیستمیک ، از جمله بیماری کلیه شود. با این حال ، اطلاعات کافی در مورد مکانیسم های اساسی هدایت کننده این روند وجود ندارد.

محققان نقش نوتروفیل ها را در تعیین تأثیر اشعه ماورا بنفش بر التهاب کلیه ها بررسی کردند. نوتروفیل ها نوعی گلبول سفید در بدن است که به مقدار زیاد در بدن یافت می شود و به عنوان اولین راکتور در برابر هر نوع التهاب عمل می کند و در بیماران مبتلا به لوپوس با آسیب به پوست و بافت کلیه در ارتباط است.

در این مطالعه ، محققان وجود نشانگرهای التهاب و آسیب به پوست ، خون و کلیه های موش ها را در زمان های مختلف پس از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراio بنفش بررسی کردند. در این مطالعه آنها توانستند نشان دهند که نوتروفیل ها نه تنها به بافت پوست در معرض نور ماوراlet بنفش نفوذ می کنند بلکه در سیستم گردش خون پراکنده می شوند و به کلیه ها می رسند.

محققان گفتند که زیرمجموعه ای از این نوتروفیل ها که تصور می شود مضرتر هستند ، ابتدا در بافت پوست در معرض نور ماوراlet بنفش نفوذ می کنند و سپس وارد کلیه ها می شوند.

به گزارش هندوستان تایمز ، محققان دریافتند قرار گرفتن در معرض نور ماورا بنفش در پوست ، فرآیندهای التهابی و آسیب کلیه را تحریک می کند ، حتی در موش های سالم و طبیعی.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا