اجتماعی

برداشت بی رویه از رودخانه ها در حوزه راه و آب مشکل ایجاد کرده

باراناخبر/ گیلان معاون توسعه روستایی دولت دومین مشکل شهرستان فومن را برداشت بی رویه و ناهماهنگ از بستر رودخانه ها به صورت شن و ماسه و سنگ دانست و گفت: برداشت بی رویه در حوزه آب و جاده مشکلاتی ایجاد کرده است. و در حال اثبات است. تخریب و آسیب پل ها. ما هستیم.

سجد امیرحسین مدنی در جلسه شورای اداری شهرستان فومن یکی از مهمترین راهکارهای حل مشکلات مردم را انتقال عادلانه مسائل و مشکلات به مسئولان عنوان کرد و گفت: مسئولان باید سازوکار ایجاد کنند. برای رفع مشکلات از بدن به صورت لایه. لیسانس و سپس انتقال مدیریت.

وی گفت: از ابتدای دولت تا کنون تلاش کرده ایم تا مشکلات حوزه منابع طبیعی و نقشه راه روستاها را حل کنیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق فقیرنشین و عشایری رئیس جمهور با تاکید بر لزوم دیدار مستقیم مسئولان با مردم گفت: حضور در بین مردم بسیار مفید است و باید این روش را ادامه دهیم.

مدنی با اشاره به مشکلات عدیده شهرستان بزرگ و ارزشمند فومن به ویژه در روستاها افزود: باید تعارض مردم را با بنیاد مسکن و منابع طبیعی برطرف کنیم و ماده 4 تنها در یک روستا اجرا شده است. “

وی دومین مشکل شهرستان را برداشت بی رویه و ناهماهنگ از بستر رودخانه ها به صورت شن و سنگ عنوان کرد و گفت: برداشت بی رویه مشکلاتی را در حوزه آب و جاده ها ایجاد کرده و شاهد تخریب و آسیب دیدن پل ها هستیم.

معاون توسعه روستایی وزیر صمت و آب منطقه ای با تاکید بر اینکه برداشت از رودخانه ها ابتدا برای ساکنان این منطقه باشد و سپس به مناطق دیگر برود، خواستار هماهنگی وزارت صمت و آب منطقه ای در زمینه برداشت رودخانه ها و ساخت سدها شد.

وی همچنین به مشکل راه ها و فرسودگی شبکه آب و برق اشاره کرد و گفت: متاسفانه در شهرستان فومن شاهد کمبود آب هستیم و 25 روستا در فصل کشاورزی با کم آبی مواجه هستند.

مدنی به موضوع میراث فرهنگی شهرستان ماسوله نیز اشاره کرد و گفت: آب و هوای ماسوله سرد است و نیاز به گاز دارد لذا با توجه به توریستی بودن این منطقه و نیاز مردم به بهره مندی از نعمت گاز به دنبال هماهنگی هستیم. بین میراث فرهنگی و وزارت نفت

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا