عمومی

برجام پلاس نمی‌خواهیم

با توجه به پایگاه داده باراناخبر ،

رئیس جمهور گفت: امنیت ملی ما بعد از حضور مردم به نیروهای مسلح یعنی ارتش و سپاه بستگی دارد و هر دو نقش بسیار مهمی دارند.
آقای روحانی در سخنرانی در جلسه هیئت دولت با گرامیداشت 29 فروردین ، ​​روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و تعیین این روز در 29 فروردین توسط امام خمینی گفت: ملت توسط ارتش فدا شد و ارتشهایی که در این تظاهرات شرکت کردند ، ارتش فدا شده توسط ملت نامیده می شد.
وی افزود: توطئه بسیار بزرگی که باندها برای متفرق ساختن ارتش برنامه ریزی کرده بودند برای همیشه نابود شد و 29 فروردین روزی است که ارتش با ویژگی های جدید توسط امام ایجاد یا احیا شد.
آقای روحانی افزود: چند روز بعد ، در 2 مه 1958 ، امام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأسیس کرد و اهمیت این دو حکم چقدر بود ، اگر نه اقدام امام در احیای ارتش در پایان سال آوریل 1958. اگر آن شرایط به ما تحمیل شود ، چه فاجعه بزرگی در تاریخ کشور وجود دارد.
رئیس جمهور ادامه داد: تمام اقدامات امام عالمانه و مبتنی بر خرد ، تدبیر ، مقتضیات و آینده نگری بود كه یكی از نمونه های آن این بود كه طی چند روز در سال 58 ، امام دو فرمان صادر كرد و در مورد امنیت ملی نه فقط در آن زمان. “حتی امروز این مهم بود.
آقای روحانی گفت: امروز امنیت ملی ما بعد از حضور مردم به نیروهای مسلح یعنی ارتش و سپاه بستگی دارد که هر دو نقش بسیار مهمی دارند.
رئیس جمهور افزود: ما این را مدیون ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همه پرسنل و همه کسانی هستیم که در این مدت خدمت کردند و همه عزیزانی که حماسه آفریدند ، آنهایی که شهید شدند ، فرماندهان بزرگ ، شاهزادگان بزرگ. “و ما به ستاد اختصاصی خود افتخار می کنیم.
وی افزود: در این روزها و در هر زمان ، هر زمان لازم ، سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران در صحنه حضور داشتند و آزمایش شدند ، ما به این دو نیروی مسلح افتخار می کنیم که البته همراه پلیس.

رئیس جمهور به رئیس جمهور گفت: “در بعضی از مردم ما این ذهنیت وجود دارد که جنس شرقی به عنوان مثال جنس غربی خوب نیست و بنابراین وزارت بهداشت ما بدنبال سبدی از واکسن های شرقی و غربی بود که شرایط را تغییر دهد.” جلسه. کابینه
آقای روحانی گفت: این واکسنی بود که در مرحله سوم به برخی از کشورها فروخته شد ، یعنی آزمایش روی افراد آنها در آن کشورها انجام شد که مورد قبول ما نبود.
وی گفت: “بهترین مکانی که پاییز سال گذشته پیدا کردیم کواچ بود ، جایی که 16.8 میلیون دوز واکسن خریداری کردیم که به دلیل جرایم آمریکایی توانایی پرداخت آن را نداشتیم.”
آقای روحانی گفت: “این دلیل تأخیر در واردات واکسن ها بود و ایالات متحده با وجود همه تلاش های ما اجازه انتقال پول واکسن را نداد.”

“وزیران نفت ، راه و شهرسازی و همچنین رئیس کل بانک مرکزی افرادی هستند که اگر بگویند تحریم ها برداشته شده است ، می توانیم به مردم بگوییم که تحریم ها برداشته شده است.” رئیس جمهور گفت
آقای روحانی در ادامه سخنان خود در جلسه هیئت دولت ، با اشاره به موضوع راستی آزمایی برای لغو تحریم ها گفت: ما با رفع تحریم ها راستی آزمایی را تعیین خواهیم كرد و اطمینان داریم كه لغو تحریم ها را اعلام می كنیم.
وی گفت: “دیروز ما به طور مفصل بحث کردیم که چگونه می خواهیم مدت زمان آن را تأیید کنیم.”
رئیس جمهور افزود: به نظر من این راستی آزمایی خیلی پیچیده نیست و اگر از قبل به درستی برنامه ریزی شده باشد و همکاری و حسن نیت کامل باشد ، می توان در مدت زمان کوتاهی گفت.
آقای روحانی افزود: وزیران نفت ، راه و شهرسازی و همچنین رئیس کل بانک مرکزی اصلی ترین افرادی هستند که اگر بگویند تحریم ها برداشته شده است می توانیم به مردم بگوییم تحریم ها اعمال شده است بلند شد. ”
رئیس جمهور گفت: “گام سوم کاری است که ما باید انجام دهیم ، یعنی مطابقت کامل با برجام در برنامه هسته ای ما ، و ما این کار را دقیقاً انجام خواهیم داد و میلی متر اضافی نمی خواهیم.”
آقای روحانی افزود: “ما در برجام همه کار خواهیم کرد و اگر مورد اضافی وجود داشته باشد ، آن را جمع خواهیم کرد. حتی ممکن است کیف کیف کار کند و ما مجبور به جمع آوری آن باشیم ، آن را جمع خواهیم کرد و برای ما مهم نیست و ساده است. “
رئیس جمهور تکرار کرد: در صورت لغو تحریم ها ، ما همان برجام را اعمال خواهیم کرد.
آقای روحانی با اشاره به اینکه سه مرحله باید برداشته شود ، گفت: “آمریکایی ها باید گام را بردارند تا تحریم ها را به طور کامل برداریم. گام دوم تأییدی است که ما برنامه ریزی کرده ایم و در مدت زمان کوتاهی می توانیم این تأیید را انجام دهیم و مقامات اعلام کردند که تحریم ها برداشته شده است ، ما این کار را خواهیم کرد و گام سوم بازگشت به کل توافق هسته ای برجام است ، دقیقاً همان چیزی که ما در حال اجرا و اجرای آن هستیم.
وی گفت: “من امیدوارم که در مراحل بعدی 1 + 5 ، صداقت ، جدیت و حل سریع مشکل را کاملاً احساس کنیم و تا زمانی که این را احساس کنیم آن را ادامه خواهیم داد ، البته نه در دراز مدت ، اما در یک برنامه کوتاه. “این پایان خواهد یافت و ما به نتیجه خواهیم رسید و مردم به آرزوهای خود خواهند رسید.

دکمه بازگشت به بالا