اجتماعی

تکمیل شهر آفتاب به ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیر کل نمایشگاه شهر آفتاب مزیت های انتقال نمایشگاه های شهر تهران به مجموعه شهر آفتاب و مهمترین موانع این انتقال را آماده سازی لایه دوم سقف سالن های نمایشگاهی و ضرورت انتقال تعرفه های تهران تشریح کرد. قم.

به گزارش باراناخبر، محمد رئوف قادری، مدیرعامل نمایشگاه بین المللی آفتاب با بیان اینکه نمایشگاه شهر آفتاب به منظور انتقال نمایشگاه های بزرگ به آن و تبدیل شدن به بزرگترین نمایشگاه مدرن خاورمیانه توسط شهرداری ایجاد شده است، گفت: تهران در نمایشگاه شهر آفتاب برای کاهش ترافیک و آلودگی محیط زیست، با ایجاد جاذبه های گردشگری، تفریحی، ورزشی، تجاری و تجاری در جوار محل نمایشگاه، نمایشگاه شهر آفتاب را به شهر نمایشگاهی و مرکز همایش های بین المللی تبدیل کنید. منطقه ای «تجارت آزاد و ارتباط آن با منطقه آزاد فرودگاه امام خمینی (ره) برای تسهیل ورود گردشگران و بازدیدکنندگان خارجی و برگزارکنندگان کشورهای مختلف منطقه» برای نمایشگاه شهر آفتاب در نظر گرفته شده است.

مدیرکل نمایشگاه بین المللی آفتاب با اشاره به اینکه اجرای این سه راهکار دو منفعت را برای شهرداری و مردم تهران ایجاد می کند، افزود: مزیت اول; ایجاد درآمد عملیاتی پایدار بیش از هزار میلیارد دلار که البته مشروط به اتمام نمایشگاه شهر آفتاب و واگذاری نمایشگاه های پرمخاطب با تایید دولت و نهادهای قانونی در تهران است. مزیت دوم ارزش افزوده در حوزه دارایی و سرمایه است که بر اساس آن این مجموعه بیش از 100 هزار میلیارد دلار ارزش افزوده پیدا می کند که می تواند یکی از منابع تامین مالی و رفع مشکل شهرداری تهران باشد.

قادری بازدید شهردار تهران از نمایشگاه شهر آفتاب را نشان از اراده جدی شهرداری برای تحقق این اهداف و توسعه و تکمیل نمایشگاه و تبدیل آن به بزرگترین نمایشگاه خاورمیانه دانست و ادامه داد: شهر آفتاب می تواند موثر باشد. در شناسایی فعالیت های اقتصادی تهران.

وی بیان کرد: فاز اول نمایشگاه شهر آفتاب تا سال 1395 ساخته شد و با برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی و نمایشگاهی کشور یعنی نمایشگاه کتاب، دومین و سومین تحقق به بهره برداری رسید. مراحل در دستور کار است. فاز دوم ادامه بخش نمایشگاه و فاز سوم بخش خدمات نمایشگاهی خواهد بود که بخشی از آن با تامین مالی شهرداری تهران و بخش زیادی با جذب سرمایه گذار به پایان می رسد. حداقل وام مورد نیاز برای تکمیل نمایشگاه شهر آفتاب 6000 میلیارد دلار است.

مدیرکل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب تصریح کرد: بزرگترین مانع انتقال نمایشگاه های مردمی از تهران به شهر آفتاب، مقاومت غیرقانونی وزارت صمت و نمایشگاه بین المللی است؛ در حالی که نمایشگاه های بین المللی از شهر تهران به سمت شهر آفتاب می روند. در حالی که این واگذاری دارای موافقت کمیسیون زیربنایی هیئت دولت، شورای عالی اداری استانداری تهران، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و نهادهای قضایی و نظارتی بوده و طبق قوانین، برگزاری هر نوع نمایشگاه تهران توقفگاه انتقال شهر خورشید است. زیرا ترافیک و آلودگی محیط زیست شهر تهران به یک فاجعه ملی تبدیل شده و هر ساله 60 هزار میلیارد دلار هزینه سوخت و استهلاک خودرو، درمان و درمان را به مردم، شهرداری و دولت تحمیل می کند.

قادری با بیان اینکه این مقاومت ها هنوز اجازه عبور نمایشگاه ها را در شهر آفتاب نداده است، گفت: طبق قانون دولت موظف است در این راستا سیاست گذاری کند نه اینکه تصدی گری کند. این در حالی است که وزارت صمت و نمایشگاه بین المللی در حال حاضر در حوزه کارآفرینی فعالیت می کنند و سیاست را فراموش کرده اند. اگر اراده ای برای اجرای قانون وجود داشته باشد نمایشگاه ها از تهران به شهر آفتاب منتقل می شود و امیدواریم دستگاه های سیاست گذار در این دوره به این موضوع توجه کنند.

به گزارش سایت شهر، وی درباره آماده سازی لایه دوم سقف های سالن نمایشگاه توضیح داد: پس از ساخت فاز اول به دلیل افتتاح زودهنگام چالش هایی در زمینه ساخت و ساز وجود داشت که یکی از بحث ها این بود که تکمیل و آماده سازی سقف های نمایشگاه در دستور کار قرار دارد. همچنین در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب آب وارد سالن شد اما این مشکل برطرف شد و پس از آن 84 نمایشگاه داخلی و بین المللی را بدون مشکل برگزار کردیم.

مدیر نمایشگاه بین المللی آفتاب درباره ضرورت انتقال عوارض در بزرگراه خلیج فارس توضیح داد: نگاه جدی تری داریم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا