عمومی

با ۱۵ دانستنی درباره ذهن انسان آشنا شوید

ذهن انسان یکی از موضوعاتی در جهان هستی است که دانشمندان در دهه های اخیر تنها توانسته اند به بخش کوچکی از قابلیت های آن پی ببرند.

به گزارش باراناخبر، دیجیرو ادامه داد: مغز همیشه بیشتر از ذهن برای دانشمندان قابل توضیح بوده است و این همان چیزی است که ما را از سایر موجودات متمایز می کند. ذهنی که حس مسئولیت، پشیمانی، شادی و غم را برمی انگیزد و به ما اجازه می دهد در زندگی تصمیمات متفاوتی بگیریم.

به همین دلیل در این مقاله شما را با 15 واقعیت در مورد ذهنتان همراهی می کنیم.

1. بسیاری از فیلسوفان معتقدند که مغز ذهن را آشکار می کند و ذهن حالت درونی آگاهی است.

2. عقل گرایان مانند افلاطون معتقدند که ذهن از طریق فکر و استدلال به دانش می رسد، اما تجربه گرایان مانند ارسطو معتقدند که ذهن از طریق تجربه دانش کسب می کند.

3. دانشمندان مطمئن نیستند که آیا حیوانات یا حتی ماشین های ساخته شده توسط انسان می توانند منطقی باشند یا خیر.

4. دانشمندان بر این باورند که ذهن انسان اساساً از طریق انتخاب جنسی اجداد ما تکامل یافته است، همانطور که دم طاووس به این شکل تکامل یافته است.

5. اکثر دانشمندان بر این باورند که نواختن موسیقی کلاسیک تأثیر بسزایی در افزایش قوای ذهنی نوزادان ندارد، اما در عین حال کودکانی که نواختن ساز را یاد می گیرند می توانند توانایی های ذهنی خود را بیشتر از کودکانی که نمی دانند چگونه پرورش دهند. ساز زدن.

6. بودا ذهن را پر از میمون های مستی توصیف می کند که این طرف و آن طرف می پرند، فریاد می زنند و مدام صحبت می کنند. به گفته بودا، ترس یک میمون خاص است که صدای بلندی دارد. بودا همچنین مراقبه را راهی برای رام کردن میمون‌های مست می‌داند.

7. NSF تخمین می زند که ذهن انسان 12000 تا 50000 فکر در روز تولید می کند، بسته به میزان متفکر بودن فرد. بیشتر این افکار به محیط اجتماعی و خودمان مربوط می شود.

8. روانشناسان بیان کرده اند که زمان در ذهن افرادی که اقدام به خودکشی می کنند آرام تر به نظر می رسد.

9. وقتی خاطره ای را به یاد می آوریم، در واقع آخرین باری را که آن را به یاد آوردیم به یاد می آوریم!

10. سیا پروژه ای را برای آزمایش کنترل ذهن با استفاده از ال اس دی انجام داده بود. حتی سعی کردند با استفاده از این دارو حافظه ماموران سیا را به طور کامل پاک کنند!

11. دانشمندان معتقدند ذهن برای غرق نشدن، سریعتر فکر کردن، جذب راحتتر اطلاعات جدید و جلوگیری از مشکلات عاطفی، به طور خودکار یک سری خاطرات را فراموش می کند!

12. بیش از 100 دانشمند ثابت کرده اند که 50 درصد جرایم ناشی از عوامل ژنتیکی است و عوامل محیطی مانند تحصیلات، فقر و تبعیض عامل 50 درصد دیگر است.

13. میانگین زمان فراموش کردن یک عشق 17 ماه و 26 روز است!

14. وقتی خسته یا گرسنه هستید، نه گفتن یا داشتن هدف خاصی برای شما سخت تر می شود.

15. ذهن انسان بین 30 تا 70 درصد موارد برای خودش سرگردان است!

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا