عمومی

با زوج خودرویی محکوم به اعدام بیشتر آشنا شوید

“هرچه شعبه بیشتری داشته باشید ، سود بیشتری نیز خواهید داشت.” این جمله برای کسانی که دوران جوانی خود را در دهه 1980 سپری کرده اند آشنا است. “فلسفه سود” در طرح های هرمی که در اوج خود بودند. شرکتهایی که از همین گزاره استفاده کرده اند تا مردم را ترغیب کنند که شبانه هزاره قدم بروند و به ثروت های افسانه ای دست یابند.

به گزارش باراناخبر ، پس از آنکه برخی از “سرمایه گذاران” کوچک این شرکتها فهمیدند که سود آنها حاصل نشده است و دارایی های کوچک آنها نابود شده است ، شکایت کردند و با افزایش موضوعات ، سرانجام مجلس شرکت ها را غیرقانونی اعلام کرد و به همین ترتیب برخی از “شاخه ها” آنها به زندان رفتند.

وحید بهزادی و همسرش نجوا لاشیدی ، فعالیت اقتصادی بزرگ خود را از اواسط دهه 1980 در یکی از همان شرکت های هرمی ، پالینور آغاز کردند. این شرکت که در پاییز سال 1989 اعلام شد ، با دستگیری عناصر اصلی آن منحل شد ، اما در سال 1998 ، در اولین جلسه رسیدگی به پرونده تخلف سایپا ، نماینده دادستان همان زوج را به عنوان عناصر اصلی معرفی کرد. از این شرکت است و گفت فقط یک حساب بانکی زمزمه می شود. بین سالهای 1986 و 1988 گردش مالی حدود 13 میلیارد دلار وجود داشت و کل درآمد این شرکت برای این زوج جوان بیش از 26 میلیارد دلار بود.

چگونگی فرار این زوج از قانون در سال 1989 موضوع دیگری است ، اما آنها پس از بی اعتبار بودن طرح های هرمی تسلیم نشدند و به گسترش “زیر شاخه های” خود ادامه دادند. اما این بار به جای مردم عادی ، به سراغ افراد با نفوذ یا مدیران و بانک ها رفتند. هر دو با تشکیل یک قشر خانوادگی و دریافت کمک از سایر اعضای خانواده مانند والدین و خواهرانشان ، هر دو 260 حساب بانکی داشتند و توانستند به نوبه خود مبلغ زیادی از 3200 میلیارد دلار پاک کنند!

این زوج چندین شرکت را به نمایندگی از خود یا خویشاوندان خود ضبط کردند و ضمن برخورد با شبکه ای از مدیران فاسد بانک ، آنها برای واردات خودرو سفارش رسمی صادر کردند و پس از دریافت ارز از بانک پارسیان و بانک سرمیه ، مشخص است که به جای واردات ، آن را در بازار آزاد بفروشید.

اما در میان جنایات بیشمار این زوج ، بدنام ترین و مشهورترین پرونده آنها به عنوان “پرونده نقض سایپا” ، درگیری این دو با زیر گونه های دانه های بزرگ در شرکت خودروسازی سایپا بود. همکاری با مدیرکل ، معاون رئیس جمهور در بازار و فروش و همچنین مدیر دفتر برنامه ریزی فروش سایپا. نتیجه این همکاری موفق ، خرید 6،700 اتومبیل با فقط 30 میلیارد دلار بود!

روزی ، وحید و نجاوا تصمیم گرفتند ثروت خود را در یک فعالیت اقتصادی تولیدی سرمایه گذاری کنند. از این طریق ، از طریق یکی از آژانس های نمایندگی سایپا ، قرارداد “مشارکت ساختمانی” سایپا را فسخ می کنند و این شرکت با متوسط ​​پیش پرداخت کمتر از 5 میلیون دلار ، ماشین ها را به زوج خوشبخت تحویل می دهد.

اگر تا به حال فکر کرده اید که در نمایندگی های اتومبیل صفر خودرو چگونه است ، اما در بازار وجود ندارد ، چگونه فروشندگان بزرگ در طی چند ساعت صدها اتومبیل خریداری می کنند ، اما مصرف کنندگان برای دریافت پول باید ماه ها صبر کنند. ، قیمت کارخانه مصوب چگونه متفاوت از قیمت نماینده همان کارخانه میلیون ها دلار است یا چگونه ممکن است یک روز قبل از فروش خودرو ، موجودی در طی چند دقیقه به پایان برسد و سایت بسته شود؟ پاسخ این سؤالات باید از طرف افرادی مانند آقای باشد. جمالی همسر محکوم خود را بگیرید.

لیست ابتکارات و خلاقیت های اقتصادی زوج جوان به حدی است که در یک جلسه اول توسط نماینده دادستان تمام وقت مورد بررسی قرار گرفت. با این حال ، نتیجه هزاران میلیارد دلار گردش غیرقانونی بدون پرداخت یک ریال واحد مالیات و انباشت میلیارد دلار ثروت بود که از این تعداد 24 هزار و 700 سکه و 100 کیلوگرم طلا در خانه های مجرمان پیدا شد.

روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی سخنگوی قوه قضائیه از تصمیم 34 جنایتکار درگیر در پرونده چند جانبه (سکه ، سکه و ماشین) خبر داد. دادگاه ویژه مبارزه با جرایم اقتصادی به اعدام وحید و نجاوا محکوم شد که با این همه فساد و فساد در ارتباط بودند. مدیرعامل سابق سایپا به هفت سال زندان محکوم شد و دو “نماینده مردم” در مجلس فعلی به 5 سال و یک ماه زندان محکوم شدند که هر یک به دلیل همکاری در تخلفات سایپا همکاری داشتند.

اگرچه این احکام قابل تجدید نظر است ، اما با فرض تأیید حکم و اعدام یک جوان کلاهبردار ، که اصرار عجیبی دارد که او را “پادشاه ماشین” می نامند ، آیا باید بازار خودرو آرام شود؟ آیا اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار از بین می رود؟ آیا ثبت نام برای مردم عادی برای خرید ماشین آسان است – که امروز پیچیده تر از گذشته است؟ برای دانستن جواب نیازی به فکر مسائل پیچیده اقتصادی نیست. کافی است بدانید که سال گذشته بیش از 855 هزار اتومبیل در کشور تولید شده است که از این تعداد تنها کمتر از هجده درصد معامله می شود.

در دهه 1960 این زوج با پرداخت چند سکه طلا به برخی از مدیران و نمایندگان مجلس در سیستم بانکی ، توانستند میلیون ها دلار ارز خارجی دریافت کنند و دیون خود را به مدیران و اعضای پارلمان پرداخت کنند. رشوه خواران و رشوه خواران همواره در سیستم اداری و اقتصادی بوده اند. چند وقت پیش ، وحید مظلومین با عنوان “سلطان سکه ها” به اعدام محکوم شد. از آن زمان مازاد ارز حدود 36 درصد (2 میلیون 750 هزار دلار) افزایش یافته است. وحید بهزادی و نجاوا لاشیدی ، چه اعدام شده و چه زنده ، بازی را به پایان رسانده اند؛ اما سوال اساسی همیشه این است که چگونه متقلب تبدیل به “پادشاه” می شود ؟!

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا