بین الملل

با اینفلوئنسر شماره یک توییتر آشنا شوید

پریسا عباسی: در حال حاضر حساب توییتر ایلان ماسک با 120 میلیون فالوور، پس از باراک اوباما، رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا با 130 میلیون دنبال کننده، دومین فالوور را دارد. پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک و ورود طوفانی او به زودی از بین فالوورهای او عبور خواهد کرد.

اتفاقی بی سابقه

هرگز پلتفرمی در صنعت رسانه های اجتماعی وجود نداشته است که مدیر عامل نیز بزرگترین شخصیت آن باشد. اگر ماسک که مدیرعامل توییتر است، بزرگترین تأثیرگذار آن شود، چه عواقبی برای این میلیاردر و این وب سایت خواهد داشت؟

بی بی سی وی نظر کارشناسان را در این خصوص درخواست کرده است.

به گزارش Social Blade، در طول 12 ماه گذشته، ماسک به طور متوسط ​​267000 فالوور در روز به دست آورده است.

او در 12 نوامبر 200000 فالوور خود را از دست داد، زمانی که تعداد زیادی از کارکنان توییتر را اخراج کرد – و از آنجایی که احتمالاً در همان روز فالوورهای جدیدی به دست آورد، تعداد واقعی فالوورها باید بسیار بیشتر بوده باشد.

مت ناوارو، مفسر شبکه های اجتماعی می گوید: «الون ماسک شخصیت اصلی توییتر در حال حاضر است. داشتن مدیر عامل یک شبکه اجتماعی به عنوان یکی از اینفلوئنسرهای برتر در پلتفرم خود مزایایی دارد زیرا دسترسی افراد به او را بسیار آسان می کند.

بیشتر بخوانید:

به گفته ناوارا، مارک زاکربرگ، که META را اداره می‌کند، نیز یک سلبریتی است – اما او در فیس‌بوک چندان فعال نیست و پست‌هایش عمدتا اداری و قانونی هستند. اما ارتباط ناگسستنی توییتر با ماسک که شخصیتی تفرقه انگیز دارد، می تواند برای توییتر مشکل ساز باشد.

ناوارو می گوید: «این بسیار تهاجمی و التهابی است و برخی ممکن است بگویند سمی است. و همچنین می تواند برای برندها بسیار خطرناک باشد.”

کیت باچرل، مشاور فناوری جدید می‌گوید: «ترکیب شخصیت مدیر عامل با شخصیت پلتفرم، هرگونه بی‌طرفی یا تنوع را به خطر می‌اندازد. یک مرد سفیدپوست که در آمریکا زندگی می کند نماینده یا نماینده کل جهان نیست.

ماسک از زمان خرید توییتر 84 درصد بیشتر توییت می کند

به گفته Social Blade، ماسک زمانی در توییتر فعال بود، اما از زمان خرید این پلتفرم، 84 درصد بیشتر پست گذاشته است.

او در روز سه‌شنبه، ۲۲ نوامبر، ۷۵ توییت جداگانه، چه به‌عنوان پست، چه به‌عنوان پاسخ، یا بازتوییت پست‌های دیگر ارسال کرد. این برای او یک رکورد است.

یکی از مدیران ارشد سابق توییتر که نخواست نامش فاش شود، گفت: «خوب است که مدیر عاملی داشته باشیم که خودش از محصول استفاده کند.

این نباید ماسک را از اداره شرکت باز دارد. او می‌گوید: «فکر می‌کنم افرادی که زیاد توییت می‌کنند معتاد و شاید خودشیفته هستند. هیچ کس به اندازه کافی چیزهای جالب برای گفتن به همه مردم جهان ندارد که بیش از پنج بار در روز توییت کنند.

در حال حاضر، ماسک به طور متوسط ​​هر 15 دقیقه یک توییت در ساعات عادی بیداری ارسال می کند.

به گفته همه کارشناسانی که با آنها صحبت کردیم، داشتن یک مدیر عامل غوطه ور در پلتفرم خود می تواند چیز خوبی باشد، اما همه موافق هستند که محتوای پست های ماسک می تواند مشکل ساز باشد.

توییت‌های اخیر او حاوی تصاویر جنسی و ناسزا است. و در پاسخ به منتقدانی که به او گفته بودند قصد دارد توییتر را بکشد، عکسی از مردی منتشر کرد که در هنگام تشییع جنازه به قبری لبخند می زند و فحش می دهد.

آقای ناوارا می گوید ماسک یک فشار بزرگ برای توییتر است و توییت های اخیر او تعداد قابل توجهی از کاربران جدید را به توییتر آورده و بسیاری از کاربران قدیمی را دوباره فعال کرده است.

با اینفلوئنسر شماره یک در توییتر آشنا شوید

او می گوید: «ما فقط باید به گذشته نگاه کنیم و چهره دیگری را ببینیم که شباهت بسیار زیادی به ایلان ماسک دارد… دونالد ترامپ. ترامپ همچنین با توییت‌های خود محرک بزرگی برای فعالیت و تعامل در توییتر بود. اما می توانم بگویم که احتمالاً مشکلات منفی برای تعدیل محتوا و تولید محتوای سمی نیز برای توییتر به همراه داشته است. ایلان ماسک نیز تاثیری مشابه بر روی این پلتفرم دارد.

در ژانویه 2021، پس از حمله به ساختمان کنگره آمریکا در واشنگتن، توییتر به دلیل “خطر تحریک و خشونت بیشتر” ترامپ را برای همیشه تعلیق کرد. ماسک در 19 نوامبر پس از نظرسنجی از کاربران توییتر حساب کاربری خود را بازگرداند، اما ترامپ هنوز توییتی منتشر نکرده است.

ماسک تنها 129 نفر را در توییتر دنبال می کند

در حالی که ماسک از زمان خرید توییت ها 8.6 میلیون فالوور به دست آورده است، او تنها 6 فالوور جدید اضافه کرده است که مجموع فالوورهای خود را به 129 رساند.

جک دورسی، موسس توییتر، زمانی که مدیرعامل توییتر بود، 3500 نفر را در حساب کاربری خود دنبال می کرد. باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا نیز 570000 نفر را دنبال می کند.

مفسران می گویند که دنبال کردن تعداد کمی از افراد در حساب توییتر او دیدگاه ماسک را نسبت به آنچه مردم در رسانه های اجتماعی درباره آن صحبت می کنند محدود می کند.

یکی از مدیران سابق توییتر می گوید: «او نمی داند که میانگین تجربه کاربر چگونه است. به عنوان مثال، او هرگز تبلیغات را نمی بیند – زیرا ما تبلیغات ارائه شده را به 1000 کاربر برتر محدود می کنیم. بنابراین او هرگز این بخش از تجارت را قبل از خرید آن درک نکرد

طبق گزارشات تیم بازاریابی توییتر، ماسک بارها به آنها تاکید کرده است که “تبلیغات این شرکت نباید شبیه توییت باشد” و دلیل آن این است که تبلیغات این شرکت در گذشته به شکل توییت بود.

مدیر سابق توییتر همچنین می گوید تجربه ماسک به عنوان یک تأثیرگذار برتر در سایت ممکن است مانع از درک او از چگونگی رشد توییتر و بهبود کیفیت آن شود.

هر بار که ماسک به حساب توییتر خود وارد می شود، با پیام ها و اعلان هایی مواجه می شود که احساس خوبی در او ایجاد می کند و می خواهد زمان بیشتری را در سایت بگذراند. اما برای اکثر کاربران اینطور نیست.

یکی از اهداف اصلی آقای ماسک افزایش تعداد کاربران توییتر به یک میلیارد نفر است. طبق پیش بینی Social Blade، توییتر اکنون حدود 300 میلیون کاربر دارد که با نرخ فعلی تعداد فالوورهایی است که خود ماسک تا دو سال دیگر خواهد داشت.

5858

دکمه بازگشت به بالا