ورزشی

بازی پرسپولیس لغو می‌شود؟/ لیگ برتر در برزخ

با شروع محدودیت های کرونا در شهرهای مختلف ایران ، وضعیت برگزاری لیگ برتر در وضعیت نامطلوبی قرار دارد و هنوز پاسخ روشنی به این موضوع داده نشده است.

به گزارش باراناخبر ، به دلیل افزایش تعداد بیماران و قربانیان ویروس کرونا در ماه گذشته و تصمیم ستاد ویروس کرونا ، وظیفه برگزاری لیگ برتر فوتبال ایران در بلاتکلیفی به سر می برد. در واقع ، هنوز مشخص نیست که لیگ برتر از اول دسامبر همزمان با شروع دور جدید محدودیت های ویروس کرونا برگزار می شود یا خیر.

در چنین شرایطی ، 16 تیم لیگ برتر که یک مسابقه یک هفته ای را در این فصل برگزار کرده اند ، هنوز برنامه ای برای دسامبر و مسابقات ندارند و می توانند در آخرین لحظه لیگ برتر به طور رسمی بسته شوند.

* بستن همه مشاغل به جز موارد ضروری

ستاد مبارزه با ویروس کرونا 22 دسامبر را آغاز دور جدید محدودیت ها اعلام کرد. در این مرحله ، شهرهای کشور به سه دسته قرمز ، نارنجی و زرد تقسیم می شوند و بیشترین محدودیت ها برای 100 شهر با وضعیت قرمز از جمله تهران اعمال می شود.

بنابراین ، در شهرهای دارای وضعیت قرمز (از جمله مراکز استانها) ، کلیه مشاغل ، به جز موارد ضروری ، از جمله مراکز درمانی ، داروخانه ها ، مراکز کمک ، سوپرمارکت ها ، فروشگاه های زنجیره ای و مراکز خدمات عمومی بسته شده وضعیت ترافیک نیز محدود است و فقط خودروهای دارای پلاک محلی می توانند به شهرهای مقصد برگردانده شوند و همچنین چنین پلاک هایی نمی توانند از شهر خود خارج شوند. این محدودیت ها به مدت دو هفته معتبر است و ممکن است نیاز به تمدید باشد.

* آیا بازی پرسپولیس لغو می شود؟

هفته دوم لیگ برتر پنجشنبه و جمعه (19 و 20 نوامبر) و شنبه (22 نوامبر) برگزار می شود. در حالی که تصور می شد سازمان لیگ مسابقات این هفته را از هر لحاظ ممکن برگزار می کند ، برگزاری دو بازی در روز شنبه 22 دسامبر معادله را بر هم زد.

دیدار تیم های پرسپولیس و صنعت نفت و همچنین پیکان و شهر خودرو شنبه 22 آذرماه برگزار می شود و برگزاری این مسابقه به دلیل عدم قطعیت برگزاری مسابقات ورزشی مورد تردید است.

در حال حاضر هیچ پاسخ واضحی از سوی هیچ مقام دولتی در مورد برگزاری فوتبال وجود ندارد. از سوی دیگر ، مسجدی ، رئیس فدراسیون پزشکی-ورزشی ، صحبت قاطعی در مورد لغو این رقابت ها نکرده و می گوید تاکنون تصمیمی برای به تعویق انداختن مسابقات لیگ برتر گرفته نشده است.

* فوتبال بسته می شود؟

محدودیت های ترافیکی در شهرهای کشور با حرکت تیم ها برای برگزاری مسابقه منافاتی ندارد ، زیرا در چنین شرایطی هنوز سفر با اتوبوس و هواپیما انجام می شود و هیچ یک از تیم های لیگ برتر با ماشین به مسابقه نمی روند.

در واقع ، مگر اینکه از طرف ستاد ضد کرونا دستور توقف مسابقات صادر شود ، سازمان لیگ می تواند برنامه هفته سوم را اعلام کند و تیم ها در همان شرایط بازی های خود را انجام می دهند ، اما به دلیل تعطیلی همه مشاغل علاوه بر مغازه ها و مراکز خرید. خدمات ، ستاد مذکور همچنین می تواند از برگزاری لیگ جلوگیری کند.

مسئولان سازمان لیگ هیچ اطلاعی از آینده مسابقات ندارند و به صورت روزانه برای این مسابقات برنامه ریزی می کنند اما غلامرضا بهروان اخیراً اعلام کرده بود که اگر کشور به مدت دو هفته تعطیل شود ، فوتبال نیز تعطیل خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا