اقتصادی

ایران با تمام کشورهای حاشیه‌ خزر وارد تبادلات با پول‌های ملی می‌شود

وزیر اقتصاد گفت: هیات ایرانی رایزنی های فشرده و سازنده ای برای تهیه و امضای قراردادها یا پیش قراردادهای متعدد با کشورهای ساحلی دریای خزر داشته است.

به گزارش باراناخبر، احسان خاندوزی که در حاشیه دومین همایش اقتصادی دریای خزر در مسکو در گفت و گو با یک شبکه تلویزیونی گفت: افزایش ترانزیت کالا از کریدور شمال – جنوب، افزایش مبادلات نفت و گاز، ایجاد فضای سبز. محیط. مسیر گمرکی و تسویه حساب با ارزهای ملی از مهمترین موضوعات مورد علاقه پنج کشور ساحلی دریای خزر رشد روابط تجاری و اقتصادی است.

خاندوزی در ادامه سخنان خود گفت: البته در خصوص تسریع در مسیرهای ریلی شرق و غرب دریای خزر هم از ورودی اینس و هم از ورودی آستارا اجماع جدی حاصل شد. پیش قراردادها انجام شده است آماده شده در این زمینه آماده شده است. امیدواریم تا پایان امشب به طور رسمی قرارداد بسته شود. در زمینه افزایش SOAP توافقاتی بین وزیر نفت کشورمان و طرف های روسیه و قزاقستان در این زمینه انجام شد.

وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: در خصوص جاده سبز گمرک قبل از اینکه من در روسیه باشم رئیس گمرک آمده بود و مقدمات را آماده کرده بود و اکنون بندهایی اجرایی شده و فقط باید این اتفاقات را تسریع کنیم.

وی تصریح کرد: بعدازظهر امروز جلسه ای با بانک مرکزی روسیه برای تسویه ارزهای ملی و سیستم شبکه بانکی برگزار می شود و به دلیل اینکه نقطه اتصال همه کشورهای منطقه آسیای مرکزی خواهد بود به نوعی خواهد بود. تا ایران بتواند با تمامی کشورهای حاشیه دریای خزر برای تبادل ارزهای ملی ارتباط برقرار کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا