اقتصادی

بیست‌وسومین نشست وزیران مجمع کشورهای صادرکننده گاز برگزار شد

بیست و سومین اجلاس وزیران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECIF) از دقایقی پیش به صورت ویدئو کنفرانس آغاز شد.

به گزارش باراناخبر، مهمترین دستور جلسه امروز (سه شنبه 25 آبان) انتخاب چهارمین دبیرکل GICF است. یوری سانتورین از روسیه در حال حاضر دبیر کل انجمن کشورهای صادرکننده گاز است.

در فاصله آوریل تا می 2021، پنج کشور ایران، الجزایر، ترینیداد و توباگو، لیبی و نیجریه نامزدهای خود را برای هفتمین دوره دبیرکلی در دبیرخانه GECIF معرفی کردند.

مجمع کشورهای صادرکننده گاز شش دوره به عنوان دبیرکل خدمت کرده است که شامل چهار دوره دو ساله (هشت ساله) برای روسیه و دو دوره دو ساله (چهار ساله) برای ایران است. لئونید بوخانوفسکی (روسیه) اولین دبیرکل GOC، محمدحسین عادلی (ایران) دوم و یوری سنتورین (سوم) سه چهره ای بودند که به مدت 12 سال سمت دبیرکلی را بر عهده داشتند.

دبیر کل، مدیر دبیرخانه و نماینده قانونی مجمع خواهد بود. در این سمت، دبیرکل اختیار انجام وظایف مدیریتی را در چارچوب دستورالعمل‌های هیئت اجرایی و اساسنامه GCIF دارد و در مقابل هیئت اجرایی و جلسه وزیران پاسخگو است.

اعضای مجمع کشورهای صادرکننده گاز 44 درصد از تولید گاز جهان، 67 درصد از ذخایر گاز جهان، 64 درصد از انتقال گاز با خط لوله و 66 درصد از تجارت گاز طبیعی مایع (LNG) را تشکیل می دهند.

الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا 31 عضو اصلی GECIF هستند و مالزی، نروژ، عراق، پرو، آذربایجان و امارات متحده عربی به عنوان اعضای اصلی GECIF هستند. امارات عربی صادرات مجمع کشورها

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا