عمومی

اگر مشکل قلبی دارید این کارها را نکنید

اجتناب از برخی رفتارها به ویژه برای کسانی که مشکلات قلبی دارند مهم است.

به گزارش باراناخبر، این روزنامه جام جم او نوشت: قلب یکی از اعضای حیاتی بدن است که ممکن است در اثر برخی از رفتارهای روزانه ما آسیب ببیند. اجتناب از رفتارهای زیر به ویژه برای کسانی که مشکلات قلبی دارند بسیار مهم است.

عصبانیت مکرر: عصبانی یا هیجان زده بودن اغلب برای قلب مضر است. اگر احساسات منفی برای مدت طولانی ادامه داشته باشند، تأثیر منفی بر قلب خواهند گذاشت. افزایش ترشح آدرنالین به دلیل عصبانیت باعث نوسان فشار خون می شود. وقتی فشار خون خیلی بالا باشد، رگ های خونی اطراف قلب آسیب می بینند. این وضعیت جریان طبیعی خون به قلب و عملکرد آن را کاهش می دهد. به خود بیاموزید که برای سلامتی خود آرام بمانید.

پرخوری: اگر می خواهید از آسیب قلبی جلوگیری کنید، مهم است که در آن زیاده روی نکنید. خوردن بیش از حد یا ندانستن نحوه تنظیم رژیم غذایی می تواند ویسکوزیته یا ویسکوزیته خون را افزایش دهد. این وضعیت باعث تجمع چربی در دیواره رگ های اطراف قلب می شود. در نهایت چربی خون بالا باعث بسته شدن یا باریک شدن رگ های خونی می شود. در نتیجه قلب از خون و اکسیژن محروم می شود و آسیب می بیند. اگر می‌خواهید از قلب خود محافظت کنید، بهتر است در خوردن غذا به میزان متعادلی مصرف کنید و غذا را به آرامی بجوید.

دیر بیداری: بار روی قلب را افزایش می دهد و به آن آسیب می رساند. درصد بالایی از مردم به دلیل مشکلات قلبی ناشی از دیر بیدار شدن مکرر جان خود را از دست می دهند. قلب و سایر اندام های بدن به زمان کافی برای استراحت نیاز دارند تا بتوانند به درستی کار کنند. افرادی که ساعات طولانی کار می کنند بیشتر در معرض مشکلات سلامتی هستند. در ساعات پایانی شب که بدن خسته است، عملکرد مغز کاهش یافته و ضربان قلب افزایش می یابد. بسیار مهم است که شب خوب بخوابید و زود بیدار شوید زیرا به حفظ ضربان قلب طبیعی کمک می کند.

تمرین سخت: ورزش برای قلب مفید است زیرا استقامت را بهبود می بخشد، گردش خون را تقویت می کند و متابولیسم را افزایش می دهد. با این حال، ورزش شدید می تواند برای قلب مضر باشد. هنگام انجام ورزش های شدید، قلب به اکسیژن بیشتری نیاز دارد. مقدار خون مورد نیاز قلب افزایش می یابد، اما قلب نمی تواند به موقع اکسیژن کافی دریافت کند. این شرایط باعث سفت شدن قفسه سینه و سخت شدن تنفس می شود. تمرینات را به آرامی شروع کنید و به تدریج شدت آن را افزایش دهید تا قلب آن را تحمل کند.

منبع: dailyhealthpost.com

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا