عمومی

انتخابات و ٢ گزینه پیش روی حاکمیت

اوضاع خاص اجتماعی کشور و نابودی جمعیت و ظهور نسل جدیدی که گفتمان ، نظر و رویکرد متفاوتی دارد ، شرایط کاملاً بی سابقه ای را برای این دوره از انتخابات ایجاد کرده و فضایی مبهم و مرموز ایجاد کرده است.
از یک سو ، حساسیت و اهمیت موقعیت انتخابات ریاست جمهوری در حفظ عنوان دموکراسی و تداوم اعتبار دموکراتیک به حدی است که نمی توان به سادگی از آن چشم پوشی کرد و از سوی دیگر ، بی توجهی مردم به اصل رأی دادن و عدم تمایل به اخذ رای در این انتخابات شرکت کنید. Becomeshte بسیار جدی می شود.
برخی از نیروهای سیاسی ، بدون خجالت و پنهان کاری برای حداقل مشارکت و حداکثر پیروزی ، به دنبال کاهش مشارکت هستند و نامزدی را که می خواهند به ریاست جمهوری برسند حتی با رای بسیار کم ترجیح می دهند و برخی دیگر به دلیل ناامیدی و ناامیدی انجام شد.
بنابراین ، به نظر می رسد که این سیستم اکنون در یک معضل بسیار حیاتی و اساسی قرار دارد.
اگر قرار است مهمترین عنصر هویت و عزت جمهوری اسلامی ایران ، یعنی دموکراسی ، حفظ و حفظ شود ، لازم است سیستم برای دستیابی به اولویت خود و اقدام ، برخی از کارهای مطلوب خود را تنزل دهد. برای تشویق مخاطبان به مشارکت.
البته بازسازی اعتماد عمومی و رفع اثرات چرخش فعلی افراد با کلیشه ها و اقدامات مشهود و گذرا امکان پذیر نیست و تکرار برنامه های سطحی قبلی هرگز چاره ساز نخواهد بود.
روشن است که اگر تغییر جدی و بنیادی برای جلب افکار عمومی و تمایل به شرکت در انتخابات ایجاد نشود و هیچ راه حلی برای حل گره کور ناامیدی و بی میلی مخاطب در نظر گرفته نشود ، رای خطرناک و ناکارآمد محسوب می شود. از مردم. تشدید خواهد شد.
نظام جمهوری اسلامی در یک لحظه حساس قرار دارد. آیا با ادامه روند فعلی و محدود کردن انتخاب افراد به نامزدهای تکراری موجود ، یا با پذیرش درد و خونریزی در یک عملیات جدی و ایجاد تغییرات شدید و هموار کردن راه برای نامزدها ، ضربه ای به افتخار بزرگ دموکراسی می پذیرد؟ جوانان با ظرفیت ارزشمند برای مشارکت گسترده؟ بیمه عمومی

* منتشر شده در روزنامه شهر آرا

دکمه بازگشت به بالا